Uitleg over je factuur

De dag dat je Ziggo factuur op de mat ligt, is vast niet het spannendste moment van de maand. Toch zijn er soms situaties waarbij je misschien wat extra uitleg wilt. Je eerste factuur kan bijvoorbeeld wat ingewikkelder zijn dan verwacht. Ook na een wijziging in je abonnement is je factuur wat uitgebreider dan normaal. We leggen de meest voorkomende situaties uit.

Bekijk je factuur in Mijn Ziggo, E-invoice of E-factuur

Afhankelijk van het soort abonnement dat je bij Ziggo Zakelijk hebt bekijk je de facturen in Mijn Ziggo, E-invoice of E-factuur. 

Mijn Ziggo

Je hebt geen debiteurennummer en je abonnement heet:

  • Connect ZZP
  • Office Basis
  • Fiber Power

E-invoice

Als je debiteurennummer begint met 219 en je abonnement heet:

  • Connect MKB
  • Internet Plus
  • ZZ1, ZZ2 of ZZ3
  • Office Plus

E-factuur

Als je debiteurennummer begint met 319 en je abonnement heet:

  • Connect MKB

Is je factuur hoger dan verwacht?

Daar zijn verschillende mogelijke redenen voor:

Het is je eerste factuur
Je betaalt je abonnementsgeld een maand vooruit. Begint je nieuwe abonnement bijvoorbeeld in januari? Dan staat op je eerste factuur een deel van de maand januari en de hele maand februari. Op je eerste factuur vind je dus meer dan één maand abonnementskosten.

Je hebt je abonnement gewijzigd
Heb je pas geleden een Extra zenderpakket of Volop Bellen besteld? Dan kan het zijn dat deels je oude abonnement en deels je nieuwe abonnement wordt berekend. Voor het nieuw toegevoegde abonnement wordt dan de rest van de lopende maand én het abonnement van de nieuwe maand geïnd. Ben je overgestapt op een lager abonnement of heb je een deel van je abonnement opgezegd? Dan kan je factuur net gemaakt zijn en betaal je nog eenmaal voor je oude abonnement. Op de factuur van de volgende maand trekken we het te veel betaalde geld van je abonnementskosten af.

Je verbruikskosten
Je verbruikskosten betaal je altijd achteraf. Gebruik je bijvoorbeeld Bellen of On Demand? Belkosten en bestelde On Demand films en series zie je altijd een maand later op je factuur.

Eenmalige kosten
Het kan voorkomen dat er eenmalig een bedrag voor een extra wifi-punt in rekening wordt gebracht.

Is je factuur lager dan verwacht?

Daar zijn verschillende mogelijke redenen voor:

Je hebt een onderdeel van je abonnement opgezegd
Je betaalt je abonnementskosten altijd vooruit. Soms heb je dan al betaald voor een abonnement dat intussen is beëindigd. Vanzelfsprekend verrekenen we dat voor je. Je hoeft daarvoor niets te doen. Op de factuur van de volgende maand halen we het te veel betaalde geld van je abonnementskosten af. Dan kan je factuurbedrag lager zijn dan je verwacht.

Je hebt een vergoeding van Ziggo ontvangen
Zie je op je factuur een bedrag met daarvoor een minteken? Dan is dat een korting of een vergoeding. 

Je factuur na een opzegging

Na het opzeggen van het basisabonnement TV Standaard krijg je een laatste rekening. Dat is de eindfactuur. Daarop kan een verrekening staan van te veel betaalde abonnementskosten. Heb je Bellen van Ziggo? Dan staan op je laatste factuur de gesprekskosten van de periode voor de opzegdatum. Omdat je gesprekskosten altijd achteraf in rekening worden gebracht, zie je die kosten niet direct bij opzegging.

De factuur van Mobiel in Mijn Ziggo

Er zijn twee verschillende beheeromgevingen voor Zakelijk Mobiel. Om er achter te komen welke je nodig hebt kijk je naar de naam van je Zakelijk Mobiel abonnement en naar de naam van de partij die de abonnementskosten incasseert.

Worden je abonnementskosten iedere maand afgeschreven door BUCKAROO ST.DERDENGELDEN? Dan heet je abonnement Ziggo Mobiel Zakelijk Large, XLarge of XXLarge en log je in bij MijnZiggo Mobiel Zakelijk.

Worden je abonnementskosten iedere maand afgeschreven door ZIGGO SERVICES? Dan heet je abonnement Zakelijk Mobiel Voldoende, Ruim, Enorm of Samen en vind je je facturen in Mijn Ziggo.

Overzicht van Facturen & Betalen

Wil je een factuur betalen of bijvoorbeeld de manier van betalen wijzigen? Heb je een betaalachterstand of een vraag over het incassotraject van Ziggo? Op onze overzichtspagina vind je alle informatie over Facturen & betalen.

Klopt je factuur niet?

Na een wijziging kan de factuur hoger of lager zijn dan verwacht. Ziet u toch iets wat niet klopt? We helderen het graag voor u op. En als er iets fout is dan maken we dat natuurlijk zo snel mogelijk in orde!