Incassotraject

Het kan natuurlijk een keer voorkomen dat je een rekening te laat betaalt. Daar maken we geen probleem van. Maar als het regelmatig voorkomt starten we het incassotraject op. Liever doen we dat natuurlijk niet. Hier lees je wat het incassotraject precies inhoudt en hoe je kunt betalen.

Is je betaling niet binnen de afgesproken termijn bij ons binnen? Dan starten we het incassotraject. Tijdens dit traject ontvang je een aantal betaalherinneringen van ons. Omdat je nog niet hebt betaald en het incassoproces veel tijd en geld kost, komen hier extra kosten bij kijken. Dit zijn de wettelijk bepaalde incassokosten.

Herinneringsbrief & herinneringskosten

We starten ons incassotraject altijd met het versturen van een gratis herinnering. Deze herinnering heeft een betaaltermijn van 14 dagen. Maak je het openstaande bedrag binnen 14 dagen niet over? Dan brengen wij herinneringskosten in rekening.

Afsluiting digitale diensten

Betaal je het openstaande bedrag met incassokosten niet op tijd? Dan sluiten we je digitale diensten af. Je kunt dan niet meer internetten en bellen met je vaste telefoon.

Afsluiting analoge diensten & overdracht incassobureau

Is er na afsluiting van je digitale diensten nog steeds sprake van een openstaand saldo, dan sluiten we ook je analoge tv-signaal af en beëindigen we je abonnement(en). Hiervoor brengen we afsluitkosten in rekening.

Na beëindiging van je abonnementen worden de openstaande facturen overgedragen aan het incassobureau.

Veelgestelde vragen

Mijn rekening is hoger dan verwacht. Kan ik in termijnen betalen?

Het kan natuurlijk zijn dat betalen even niet goed uitkomt. Neem dan contact met ons op. Mogelijk kom je in aanmerking voor een betaalregeling. Bel gratis 0800-0620. 

Ik heb betaald. Wanneer worden mijn diensten weer aangesloten?

Zijn je diensten afgesloten, maar kun je nog wel analoog tv-kijken? De afgesloten diensten worden binnen 24 uur nadat de betaling is verwerkt is opnieuw aangesloten.

Ik ben het niet eens met de rekening van de deurwaarder. Wat nu?

Neem voor vragen over de incassokosten contact op met het incassobureau.

Waar kan ik mijn openstaande saldo bekijken?

Je openstaande saldo en de facturen van de laatste van 12 maanden bekijk je in Mijn Ziggo.