Overslaan en ga naar inhoud

Factuur uitgelegd

Van je eerste factuur tot die na een wijziging van je abonnement

Zo bekijk je je factuur

Elke maand krijg je een factuur met daarop je abonnements- en verbruikskosten. De abonnementskosten betaal je een maand vooruit, je verbruikskosten een maand achteraf.

Mijn Ziggo

Geen debiteurennummer 

Abonnementen:
Zakelijk Internet
Office Basis
Fiber Power

E-invoice

Debiteurennummer start met 219

Abonnementen:
Zakelijk Connect Pro
Internet Plus of Office Plus
ZZ1, ZZ2, ZZ3

E-factuur

Debiteurennummer start met 319

Abonnementen:
Zakelijk Connect Pro
Internet Plus of Office Plus
ZZ1, ZZ2, ZZ3

Dit vind je allemaal op je factuur

  • Je gegevens: naam en adres
  • Je Ziggo-gegevens: klant- en factuurnummer, de factuur- en de vervaldatum. De factuurdatum is de datum waarop we de factuur hebben gemaakt. Op de vervaldatum moet je factuur betaald zijn.
  • Het totale bedrag wat je moet betalen

Hier staat je abonnement van je Ziggo pakket en de periode waarover je betaalt, bijvoorbeeld 1 mei t/m 31 mei.

Hier staan bijvoorbeeld de gesprekskosten van het bellen of de kosten van Ziggo On Demand. 

Hier staan de kosten die niet in je pakket zitten. Dit zijn bijvoorbeeld administratiekosten voor een papieren factuur.

Heb je via Mijn Ziggo een abonnement genomen op Netflix of Viaplay dan zie je de abonnementskosten daarvoor staan onder Diensten van Derden. 

Hier zie je het bedrag dat je elke maand betaalt voor de huur van een Ziggo apparaat, zoals een tweede mediabox of wifi-versterkers. 

Als je een abonnement of apparaat met korting hebt besteld, vind je hier de korting terug. Soms verrekenen we iets. Bijvoorbeeld als je een gedeelte van je pakket hebt opgezegd.

Dit zijn kosten die je maar 1 keer betaalt. Bijvoorbeeld de kosten voor de monteur en de gebruikte materialen of de eenmalige aansluitkosten voor een nieuw abonnement. 

Voorbeeldfactuur

Kies hieronder hoe jouw factuur er uitziet. Zo kunnen we een zo duidelijk mogelijk voorbeeld laten zien.

Veelgestelde vragen

Oudere facturen kunnen we tegen een kleine vergoeding nasturen. Neem hiervoor contact met ons op. De uitgebreide gespreksspecificaties vernietigen we als ze ouder zijn dan een jaar. Die kunnen we dus niet nasturen. 

Met een Zakelijk Internet, Office Basis of Fiber Power abonnement regel je dat zelf in Mijn Ziggo. Heb je een Zakelijk Internet Pro, Internet Plus of Office Plus, ZZ1, ZZ2, ZZ3 abonnement? Neem dan contact met ons op.

In de e-mail die we versturen om de factuur aan te kondigen worden eventuele verrekeningen niet vermeld. Het bedrag dat je terugleest op de PDF is het bedrag dat we ook daadwerkelijk gaan afschrijven.