Omring biedt zorg op afstand met beeldzorg van Ziggo

Nieuws - 2016-11-03

Thuiswonende cliënten van zorgorganisatie Omring maken sinds 2 jaar gebruik van Ziggo beeldzorg. Hierdoor is zorg op afstand mogelijk, waardoor cliënten langer thuis kunnen wonen. Ook reist Omring minder naar cliënten. Dat scheelt tijd en kosten.

Zorgorganisatie Omring is gevestigd in West-Friesland,Texel en de kop van Noord-Holland en biedt verschillende soorten zorg, met de nadruk op ouderenzorg. ‘We willen bijdragen aan een goede kwaliteit van leven voor onze cliënten’, vertelt Walter Bastiaenssens, concernmanager ICT bij Omring. ‘Hierbij staat de eigen kracht van mensen centraal. Zij richten hun leven in zoals ze dat zelf willen, samen met vrienden en familie. En als zij zorg nodig hebben, staan wij voor hen klaar.’

Ouderenzorg op afstand

Omring heeft verschillende woonlocaties voor intensieve zorg, maar zet ook in op het zo lang mogelijk zelfstandig thuis wonen van ouderen. Bastiaenssens: ‘Daarom wilden we 2 jaar geleden graag beeldzorg introduceren, waarmee we zorg op afstand kunnen bieden. We kozen voor deze vorm van domotica omdat hier veel vraag naar is bij onze cliënten. Bovendien kunnen we hiermee meer klanten bedienen.’ Ziggo is al een aantal jaren partner van Omring voor televisie en internet. Het was volgens Bastiaenssens daarom een logische keuze om ook deze opdracht bij Ziggo neer te leggen. ‘Wij waren een van de eerste zorginstellingen die met deze vraag aanklopten. Ziggo heeft dit goed opgepakt en inmiddels hebben 400 cliënten naar alle tevredenheid beeldzorg.’

Onze clienten wonen op een prettige manier langer thuis.

Makkelijk in contact

Beeldzorg van Ziggo stelt thuiswonende cliënten van Omring in staat via een iPad te beeldbellen met zorgverleners. ‘Specialisten ouderengeneeskunde bepalen hiermee van een afstand of het nodig is een bezoek af te leggen. Zo hoeven we minder vaak naar cliënten toe te reizen en dat scheelt veel tijd. We kunnen hierdoor meer klanten bedienen tegen dezelfde kosten, wat goed uitkomt in een tijd waarin de kosten omlaag moeten.’ Beeldzorg heeft ook een sociale functie. ‘Ouderen kunnen makkelijk contact leggen met familie, ook als deze in het buitenland is. En dat maakt cliënten weer meer zelfredzaam en minder eenzaam.’

Flexibele service

Bastiaenssens vindt het prettig dat Ziggo rekening houdt met de speciale behoeften van een zorginstelling. ‘Zo vindt onderhoud aan het netwerk normaal gesproken ’s nachts plaats, maar onze zorg moet 24 uur per dag door kunnen gaan. Ziggo informeert ons daarom ruim van tevoren over dit soort werkzaamheden, zodat we passende maatregelen kunnen treffen en optimale zorg kunnen blijven garanderen.’ Bastiaenssens is ook tevreden met de manier waarop Ziggo de beeldzorg mogelijk heeft gemaakt. ‘Ziggo moest hiervoor intern een aantal processen aanpassen, wat best lastig kan zijn in zo’n groot bedrijf. Maar als je zoals Ziggo echt wilt, dan lukt het. Onze beeldzorg is daarvan het bewijs.’

Contact

Ben je benieuwd naar de oplossingen van Ziggo? Kijk voor meer informatie op ziggo.nl/zakelijk of bel ons gratis via 0800 - 0640.

 

Download de PDF