Van niets naar 700 miljoen euro omzet

Het inspirerende verhaal van Corendon-oprichter Atilay Uslu

In Zaken - 2016-11-18

Next stop Ibiza! is het inspirerende verhaal van Corendon-oprichter Atilay Uslu. Hij maakte Corendon in korte tijd een van de meest succesvolle Nederlandse ondernemingen.

Tegen alle adviezen in de reissector in

Atilay Uslu begon, met een mbo-diploma elektrotechniek op zak, al jong als ondernemer. Hij nam een shoarmazaak over van z’n oom. Zijn droom? Zo snel mogelijk financieel onafhankelijk worden. Het liefst door een miljoen bij elkaar te verdienen. Toen dat met de shoarmabusiness niet snel genoeg ging, koos hij de reissector. Tegen alle goedbedoelde adviezen in. De reissector is immers ongelooflijk concurrerend. Toch waagde Atilay de sprong in het diepe.

Hotel op Ibiza: kroon op het werk

Zestien jaar later opent Atilay een groot hotel op Ibiza. Het is een voorlopige kroon op het werk van de ondernemer die begon met een reisbureau, later een touroperator maakte van zijn bedrijf en vervolgens vliegtuigen toevoegde aan z’n onderneming en daarna eigen hotels.

Overtuigd micro-manager

Op Ibiza spreken we met mensen die dichtbij hem staan en geeft Atilay een inkijkje in zijn visie op ondernemerschap. Als overtuigd micro-manager (‘iedereen denkt: die man wordt gek’) pakt hij de zaken compleet anders aan dan vele andere ondernemers.

‘Als allochtoon moet je twee keer zo hard werken. Wij hebben geen zak geld van papa meegekregen.’ - Najib Amhali

Documentaire 'Next stop: Ibiza'

'Next stop: Ibiza’ is een ondernemers-documentaire zoals die in Nederland zelden gemaakt wordt. Een inspirerend verhaal over een man die zijn droom waarmaakte en nog altijd elke dag met plezier nieuwe kansen ziet voor zijn bedrijf.

De MKB'er die wil groeien kiest voor supersnel internet

Als MKB’er met groeiambitie kies je voor zakelijk internet van Ziggo. Omdat je door wilt. Want met 500 Mbit/s internetsnelheid en de flexibele oplossingen van Ziggo houdt niets je tegen. Tijdelijk met 4 maanden 25% korting op je abonnement.