Het geheim van Black Friday

3 ondernemers op ontdekking in New York

Wat is het geheim achter het succes van Black Friday? Drie Nederlandse ondernemers reizen dit Black Friday-weekend naar New York om dit te ontrafelen. Hier volg je ze op de voet!

Dat Black Friday in Amerika een succes is, daar kan niemand omheen. Winkelend publiek struikelt letterlijk over elkaar heen om die ene megadeal te scoren. Maar ook Nederlandse retailers gebruiken Black Friday steeds vaker om aan het eind van het jaar te kunnen stunten met aanbiedingen. Waarom is deze uitverkoop zo’n succes? En wat kunnen Nederlandse ondernemers leren van Black Friday in de US? Ziggo Zakelijk gaat met drie gelukkige prijswinnaars op ontdekkingsreis in New York City!

Wie gaan er mee naar New York?

Afgelopen week konden ondernemers een inspiratiereis naar New York winnen. Wie zijn de gelukkige winnaars? En wat willen zij weten over Black Friday? We stellen ze aan je voor.

Peter: 'Hoe krijg je de klant achter z'n computer vandaan?'

Peter van Leeuwen is eigenaar van herenkledingzaak The Lion Club. Zijn winkel bestaat nu een jaar. Tijd voor de volgende stap: een webwinkel. Peter: ‘Ik wil weten hoe je je als startende ondernemer staande houdt als de grote jongens zulke gigantische kortingen kunnen aanbieden. En hoe krijg je de klant achter de computer vandaan voor een fysiek bezoek aan je winkel?’ 

Erik: 'Wat betekent Black Friday voor de rest van december?'

Erik de Weerd van Girav Long Fit is de lange man achter de lange t-shirts. Erik constateerde dat niet alleen hij behoefte had aan een langer shirt, maar dat er een markt voor was. Erik: ‘Ik wil zien hoe winkeliers inspelen op de koopjesgekte. Werken ze met gerichte acties of zetten ze heel breed in met hun kortingen? En wat betekent het voor de rest van de decemberverkopen? Kun je met een eerste korting mensen voor de lange termijn aan je merk binden?’ 

Jennique: 'Hoe valt je actie op tussen al die kortingen?'

Jennique Segaar ontwerpt met haar designbureau onder meer verpakkingen en huisstijlen voor ondernemers. Ook adviseert ze grote bedrijven bij de inkoop van serviesgoed. In haar vrije tijd maakt ze allerlei kunstobjecten. Jennique: ‘Ik wil vooral inspiratie op doen tijdens deze reis. Hoe zorg je in je vormgeving en communicatie dat jouw actie opvalt tussen al die kortingen? En hoe zet je social media hierbij in?’