GGZ Noord-Holland-Noord profiteert van zorgoplossingen Ziggo

'Minder rompslomp, meer vrijheid voor cliënten'.

GGZ Noord-Holland-Noord (NHN) heeft dankzij Ziggo sinds kort voor alle Beschemd Wonen locaties een uniforme infrastructuur voor televisie, internet en telefonie. Hierdoor is de wildgroei aan leveranciers, tarieven en voorwaarden voorbij, wat zorgt voor minder rompslomp en meer grip op de kosten. Ook is er meer keuzevrijheid voor cliënten, zonder dat de organisatie met extra facturatie wordt belast.

Geen overzicht

GGZ NHN biedt geestelijke gezondheidszorg in Noord-Kennemerland, de Kop van Noord-Holland en Westfriesland. De organisatie heeft 30 locaties, waaronder 24 locaties voor Beschermd Wonen. ‘Voor de huidige generatie bewoners is het erg belangrijk om te kunnen internetten, televisiekijken en bellen’, vertelt Rob de Ruiter, directeur Informatisering en Automatisering bij GGZ NHN. ‘Tot voor kort werden deze aansluitingen en diensten vaak geregeld door zorgverleners, wat zorgde voor een wildgroei aan leveranciers, tarieven en voorwaarden. Het was voor onze organisatie erg moeilijk om daar grip op te krijgen. We waren veel tijd en geld kwijt aan administratie, technisch beheer en de afgenomen diensten zelf.’

Centrale zorgoplossing

‘Om dit probleem op te lossen, klopten we aan bij Ziggo, weermee we al 12 jaar samenwerken op het gebied van zakelijke datacommunicatie’, aldus De Ruiter. Ziggo kwam met de oplossing om de gehele infrastructuur en alle aansluitingen voor Beschermd Wonen locaties centraal te regelen. ‘We besloten dat we dit wilden, hoewel we in eerste instantie sceptisch waren. We hadden namelijk nog geen goed zicht op wat dit ons financieel gezien zou opleveren.’

Hoogwaardige dienstverlening

Inmiddels is deze scepsis helemaal verdwenen. De Ruiter: ‘We werken samen met Ziggo-partner Ontzorgnet. Deze partij heeft de nieuwe oplossing begin 2014 bij ons uitgerold. We zijn hier ontzettend tevreden mee en onze cliënten ook. We kunnen nu overal dezelfde hoogwaardige dienstverlening bieden, tegen één - ook voor de cliënt - tarief. Dit is ook heel prettig met het oog op de tegenwoordig vereiste scheiding van zorg- en woonkosten. Dankzij Alles-in-1 pakketten weten we beter wat de totale kosten per maand zijn. Onverwachte uitschieters zijn hierdoor verleden tijd. Ook hebben onze locaties geen omkijken meer naar administratie en technisch beheer. Ontzorgnet neemt ons dit werk helemaal uit handen.’

Vrijheid voor cliënten

De Ruiter is ook blij dat cliënten meer vrijheid hebben in de diensten die zij afnemen. ‘Zij kunnen in overleg met hun bewindvoerder bijvoorbeeld kiezen voor een duurder pakket. Of voor meer belminuten dan het maximale persoonlijke belbudget dat GGZ NHN nog voor haar rekening neemt. De factuur gaat dan direct naar de bewindvoerder, wij worden dus niet met extra facturatie en administratieve afhandeling belast. En de bewoners krijgen de diensten waar ze behoefte aan hebben. Dit draagt eraan bij dat zij een zo normaal mogelijk leven kunnen leiden.’

Neem contact met ons op

Nieuwsgierig hoe wij uw ambities helpen realiseren? Bel ons gratis via 088 - 12 39 500 en maak een afspraak met onze segmentmanager. Gebruik het contactformulier.