Zorgspectrum blij met gespecialiseerde zorgdienstverlening Ziggo

'Onze bewoners krijgen het respect dat ze verdienen'

Cliënten van Zorgspectrum, een zorginstelling voor ouderen, kunnen dankzij Ziggo sinds kort zelf abonnementen afsluiten voor televisie, internet, en telefonie. Hierdoor is hun woonplezier toegenomen en heeft de instelling minder administratieve lasten. Bovendien stemt Ziggo haar communicatie af op de bewoners, waardoor zij een pretttige dienstverlening ervaren.

Geen keuzevrijheid

Zorgspectrum is een zorgorganisatie die ouderen met 1 of meerdere progressieve chronische en eventuele gerelateerde aandoeningen ondersteunt. De organisatie heeft 6 zorgcentra verspreid in Vianen, Houten en Nieuwegein. ‘Voordat we gebruikmaakten van de nieuwe diensten van Ziggo, konden onze cliënten contracten voor televisie, internet en telefonie niet zelf afsluiten’, vertelt Rob Verstraaten, manager inkoop bij Zorgspectrum. ‘Onze organisatie regelde dit centraal voor de gehele instelling en onze bewoners konden dus niet kiezen wat zij afnamen. Ook hadden zij geen beschikking over internet; wij konden ons bedrijfsnetwerk niet vrijgeven vanwege beveiliging van persoonsgegevens.’

Meer woonplezier

Zorgspectrum ging een aantal jaar geleden op zoek naar een mogelijkheid voor cliënten om zelf abonnementen af te sluiten, zonder tussenkomst van de organisatie. ‘Deze keuzevrijheid zorgt niet alleen voor meer woonplezier, maar is ook nodig met het oog op scheiden van wonen en zorg’, aldus Verstraaten. ‘Bovendien wilden we af van de administratieve lasten die het regelen van dit soort diensten met zich meebracht.’

Ontwikkeling zorgoplossing

Verstraaten: ‘We zijn op zoek gegaan naar een leverancier met een totaaloplossing. Ziggo, die ons toen al televisie-, interneten telefoniediensten leverde, was bereid te investeren in een dergelijke totaaloplossing. Samen zijn we aan de slag gegaan met een pilot. Tijdens dit traject was de samenwerking erg prettig. We hebben onze expertises samengevoegd, wat tot een mooie oplossing heeft geleid. Inmiddels is dit bij alle locaties uitgerold. We zijn blij dat Ziggo hierin wilde investeren.’

Klaar voor de toekomst

Dankzij Ziggo kunnen de bewoners binnen de locaties van Zorgspectrum nu de diensten afnemen die ze zelf willen. ‘Ze bepalen dus zelf welk type abonnement ze afsluiten, welke zenders ze willen ontvangen en of ze internet nodig hebben. Met de oplossing van Ziggo zijn we klaar voor de toekomst en de nieuwe generatie ouderen.’ Ziggo neemt Zorgspectrum daarnaast een heleboel werk uit handen. ‘De facturatie gaat rechtstreeks naar de cliënten, daar hebben wij geen omkijken meer naar.’

Speciale aandacht voor ouderen

Verstraaten is ook tevreden over de speciale aandacht die Ziggo heeft voor de doelgroep van zorgspectrum. ‘Je benadert iemand van 80 op een andere manier dan iemand van 20 jaar oud. Ziggo begrijpt dat. Zo houdt Ziggo het afsluiten van een abonnement voor onze bewoners eenvoudig, ze bieden niet allemaal extra uitbreidingen aan. En als bewoners vragen hebben, kunnen ze terecht bij de speciale Ziggo zorgdesk, waar mensen werken die weten hoe ze met ouderen moeten omgaan. Zo krijgen onze bewoners het respect dat ze verdienen.’

Contact

Bent u benieuwd naar de oplossingen van Ziggo? Kijk voor meer informatie op ziggo.nl/zakelijk of bel ons gratis via 0800 - 0640.

 

Download de PDF

Heeft dit artikel u geholpen?

Geef uw mening en help ons met het verbeteren van onze dienstverlening. Na verzending ontvangt u geen reactie.
Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice.

  1.  
 
 

Kom je er niet uit?

Klantenservice

0800 - 0620

(Gratis)

Dagelijks bereikbaar van 8.00 – 22.00 uur

Kijk voor andere opties bij:

Contact