Betaalbaar op kamers met snel internet én tv

Studentenhuisvester werkt samen met Ziggo

- 25-07-2017

Vestigingsdirecteur DUWO Delft: 'We bieden onze huurders een uitstekende service: snel en betrouwbaar internet en televisie voor een zeer voordelig tarief. Bovendien kunnen ze met vragen terecht bij de helpdesk van Ziggo'.

"Hiermee bieden we onze studenten een abonnement met snel internet en televisie tegen een voordelig studententarief. Bovendien nemen eenduidige contracten en de goede Ziggo servicedesk ons veel werk uit handen", vertelt vestigingsdirecteur Gerrit Dijkstra van DUWO Delft. 

Passende en betaalbare huisvesting

DUWO is de grootste studentenhuisvester in Nederland. De organisatie biedt 29.000 kamers en woningen in Amsterdam, Den Haag, Deventer, Delft, Haarlem en Leiden. Volgens DUWO is een goede plek om te wonen een essentieel onderdeel van het studentenleven. "Daarom willen we zo veel mogelijk Nederlandse en internationale studenten aan passende en betaalbare huisvesting helpen", aldus Dijkstra."Hiermee bieden we onze studenten een abonnement met snel internet en televisie tegen een voordelig studententarief. Bovendien nemen eenduidige contracten en de goede Ziggo servicedesk ons veel werk uit handen", vertelt vestigingsdirecteur Gerrit Dijkstra van DUWO Delft. 

Overzichtelijk en efficiënt

Sinds 2011 levert Ziggo internet en tv in de woningen van DUWO. "Voorheen hadden we contracten met verschillende aanbieders van deze diensten. Zo’n groot aantal contracten kostte ons veel werk en was erg onoverzichtelijk. Daarnaast waren de producten verschillend van kwaliteit. Veel studenten belden ons als er iets mis was met een aansluiting, omdat een aantal aanbieders geen servicedesk had. Dit nam veel tijd in beslag en we konden huurders niet de service bieden van een gespecialiseerde telecomaanbieder. Daarnaast regelden veel studenten hun internetaansluitingen zelf. Zij installeerden routers van verschillende partijen, waardoor er een wirwar aan draden in de algemene ruimten hing. Volgens de brandweer geen veilige situatie."

Ziggo bood de beste prijs en de beste service voor onze studenten, dus de keuze was snel gemaakt.

Eén oplossing voor alle huisvesting

"In 2010 liep voor Uilenstede ons internet- en televisiecontract met Ziggo af. Daar zat toen ook nog vaste telefonie bij. We moesten dus opnieuw aanbesteden. Bovendien hadden we veel nieuwe wooncomplexen die we wilden aansluiten op internet en tv. Daarom vonden we dit een goed moment om de markt om één oplossing te vragen voor al onze huisvesting, op dat moment 8.000 woningen. Ook wilden we onze huurders de beste service bieden: uitstekende diensten tegen een laag studententarief." DUWO merkte dat mogelijke leveranciers voor zo’n product dun bezaaid waren.

Speciaal studententarief

Waarom ging DUWO uiteindelijk met Ziggo in zee? "We wilden de gehele facturatie neerleggen bij de aanbieder, maar dat was erg kostbaar voor onze studenten. Daarom voeren we de incasso zelf uit, de kosten hiervoor berekenen we door in de servicekosten. Hiervoor in de plaats wilden we van de aanbieder een fikse korting op de studentenabonnementen, anders zou het voor onze huurders te duur worden. Ziggo bood de beste prijs en de beste service voor onze studenten, dus de keuze was snel gemaakt.’ In 2011 startten DUWO en Ziggo met een pilot in Den Haag. Het was voor Ziggo de eerste keer dat ze een project voor zo’n grote huisvester uitvoerden. ‘Ziggo was gedurende het hele project zeer transparant over de voortgang en dacht proactief mee over hoe we allerlei uitdagingen konden overwinnen."

Voordelig en eenduidig

DUWO ondervindt veel voordelen van één aanbieder. "We hebben nu een eenduidig contract voor het grootste deel van onze huisvesting, wat veel efficiënter werkt. En we bieden onze huurders een uitstekende service: ze hebben snel en betrouwbaar internet en televisie voor een zeer voordelig tarief. Bovendien kunnen zij met vragen of problemen terecht bij de helpdesk van Ziggo, wat ons enorm veel werk scheelt."