Overslaan en ga naar inhoud

Opzeggen of overnemen bij overlijden

Wil je een Ziggo abonnement op je naam laten zetten omdat iemand is overleden? Je kunt een contract overnemen als je eerstegraads familielid bent (partner, ouder of kind). Dit regel je snel en gemakkelijk online.

Goed om te weten

  • Heb je opgezegd? Dan sturen we binnen 10 werkdagen een bevestiging naar het adres van de overledene.
  • Heb je het contract overgenomen? Dan zie je de nieuwe tenaamstelling op de factuur van de volgende maand. 

Abonneegegevens van de overledene

Vul hieronder de abonneegegevens van de overledene in. De verplichte velden zijn aangegeven met een sterretje.

Gegevens nabestaande (contactpersoon)

Vul hieronder de gegevens van de nabestaande of contactpersoon in. De verplichte velden zijn aangegeven met een sterretje.

Wat wil je met het huidige contract doen?*

Overnemen contract

Vul hieronder ook nog de geboortedatum en rekeningnummer in van de persoon die het contract overneemt.

Opzeggen

Vul hieronder ook nog de ingangsdatum in.

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo

Veelgestelde vragen

Je klantnummer vind je hier:

  • In de bevestigingsmail of -brief van je bestelling
  • Onderaan in alle e-mails die we naar je sturen
  • Op je Ziggo factuur

De eindfactuur vind je onder 'Facturen' in Mijn Ziggo. Je ontvangt een e-mail met informatie over de factuur op ons bekende e-mailadres.

Onze collega's staan klaar om je te ontzorgen. De periode na een overlijden is hectisch, we helpen je graag verder. 

Online: Maak gebruik van het opzegformulier. Het duurt maximaal 4 weken tot je aanvraag is verwerkt.

Bellen: Liever bellen? Dat kan ook. Onze servicelijn is elke dag bereikbaar van 08.00 tot 20.00 uur.

  • 0900 1884 (normale kosten voor mobiel bellen)
  • 1200 (gratis vanaf een vaste telefoonlijn van Ziggo)

Per post: Je kunt het opzegformulier uitprinten en opsturen naar het onderstaande adres. Vergeet niet de brief aangetekend te versturen.

Ziggo B.V.
Postbus 43048
3540 AA Utrecht

Na het opzeggen ontvang je een brief of e-mail met de apparatuur die we graag terug willen. Dit zijn alleen de apparaten die je bij ons in bruikleen hebt. Wil je precies weten hoe het zit? Lees dan meer over het terugsturen van apparaten.

Geen probleem. Contractovername regel je ook via het online opzegormulier. Je verzoek wordt binnen 3 werkdagen verwerkt. Je ontvangt geen bevestiging van, maar de naamswijziging zie op de eerstvolgende factuur.

Wil je het abonnement later aanpassen? Dit doe je makkelijk in Mijn Ziggo.

Weet je het wachtwoord bijvoorbeeld niet? Vraag opnieuw een wachtwoord op. We sturen een nieuw wachtwoord op via e-mail of per post. Binnen 5 werkdagen ontvang je op het aansluitadres een brief met een activatiecode.

Het kan natuurlijk dat de nieuwe factuur en de opzegging elkaar hebben gekruist. Of de apparatuur is niet teruggestuurd en daar wordt een bedrag voor berekend.

Het kan ook een factuur zijn waarop je geld terugkrijgt. Dan wordt binnen 6 weken na de eindfactuur het tegoed teruggestort op het bij ons bekende rekeningnummer.