Alleen voor Ziggo klanten

Zolang je Ziggo klant bent, extra voordeel op Ziggo Mobiel.

  • € 5 korting per maand
  • 50% meer data per maand

Start ZiggoCart Module

Mobiel Ruim 4G

Een hele ruime bundel voor een scherpe prijs

Voor maar € 15 per maand heb je een flinke belbundel, onbeperkt sms'en en een fikse databundel. Dankzij WifiSpots heb je ook nog eens internet op zo'n 2 miljoen plekken in Nederland, zonder dat je je databundel gebruikt. Al met al eigenlijk meer dan ruim, dus.

Ziggo Mobiel Ruim

1,5 GB internet + 500 minuten + onbeperkt sms'en

Met deze ruime bundel kun je 8 uur per maand bellen, onbeperkt sms'en en krijg je 1.5 GB data om te internetten op je mobiel. Daarmee Whatsapp je je gek en kijk je heel wat Youtube-filmpjes.

WifiSpots
Naast de data uit je bundel heb je ook op ruim 2 miljoen plekken in Nederland wifi via onze WifiSpots. Dat is internetten zoals thuis, maar dan in heel Nederland.

Maandelijks aanpasbaar en opzegbaar

Je zegt eenvoudig elke maand je bundel op en past ze, al net zo eenvoudig, omhoog of omlaag aan. Zo ben je flexibel als je een keertje een maand wat minder te besteden hebt, maar houd je toch het voordeel van een abonnement.

Supersnel internet met 4G

Whatsappen, filmpjes kijken op je smartphone, foto's versturen, navigatie onderweg, Skypen met familie die ver weg zit - het gaat allemaal supersoepel via het 4G-netwerk.

Bel of sms in de EU vanuit je bundel naar Nederland

Op citytrip door Europa? Vakantie aan de Costa del Sol? Laat je mobiele telefoon gewoon lekker aan staan. Je belt en sms’t namelijk naar Nederlandse nummers in maar liefst 38 landen in de EU voor dezelfde lage tarieven. Gewoon vanuit je bundel.

 
 
 

Nummerbehoud

Gratis nummerbehoud

Je telefoonnummer hoort niet alleen bij jou, het zit ook in al die telefoons van je familie, vrienden en collega’s. Daarom is het wel zo handig als je je nummer gewoon houdt. We regelen de opzegging bij je huidige provider, zeg je abonnement dus vooral niet zelf op. Nummerbehoud regelen kan tot 1 maand nadat we je oude abonnement hebben opgezegd.

Hoe werkt nummerbehoud?
  • Geef in stap 2 van je bestelling aan dat je je nummer wilt behouden. Vul daarna je huidige telefoonnummer, provider, simkaartnummer en gewenste overstapdatum in.
  • Zodra je aanvraag voor nummerbehoud door je huidige provider is goedgekeurd, krijg je een sms’je met je overstapdatum. 24 uur en 1 uur voor je overstapt, sturen we je nog een bericht.
  • Op de overstapdag zelf merk je dat je geen bereik meer hebt. Dan is het tijd om je Ziggo simkaart in je toestel te doen.
Wil je overstappen, let dan even hier op:
  • Houd bij het bestellen het simkaartnummer van je oude telefoonnummer bij de hand. Je hebt het nodig bij het aanvragen van nummerbehoud in stap 2 van je bestelling.
  • Je hebt een opzegtermijn van minimaal 1 maand bij je huidige provider. Pas daarna kunnen we je huidige nummer overnemen.
  • Loopt je huidige contract nog langer dan 60 dagen? Dan kunnen we nog geen nummerbehoud aanvragen. Vul dan de Overstapwekker in en we nemen contact met je op om je te helpen met je overstap.

Levertijd

PostNL brengt de nieuwe simkaart bij je thuis. Meestal binnen 2 werkdagen, soms duurt het iets langer. Er komt helaas geen post op zondag en maandag.

Tarieven

  • Je betaalt altijd per KB. Voor alle gesprekken geldt: de eerste minuut wordt afgerond en daarna betaal je per seconde. Dat is wel zo eerlijk.
  • We rekenen geen aansluitkosten.
  • Kosten buiten je bundel zijn € 0,20 per minuut.
  • Zodra je door je databundel heen bent, verlagen we de maximale internetsnelheid. Je kunt dan bijvoorbeeld geen YouTube-filmpjes meer kijken, maar nog wel berichten versturen en ontvangen. Toch weer snel internet? Dan verhoog je de snelheid door een sms’je te sturen. Het datagebruik buiten je bundel kost dan € 0,025 per MB.
  • Zowel in Nederland als in de EU (Zone 1) sms je onbeperkt naar Nederlandse nummers.
  • Bellen naar Nederlandse nummers in de EU (Zone 1) doe je ook vanuit je bundel. Als je door je bundel heen bent, betaal je de gereguleerde EU-tarieven. Voor servicenummers gelden andere tarieven. Die vallen buiten je bundel.

Meer details over mobiel gebruik in en naar het buitenland? Die vind je op de tarievenpagina.

Vragen

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

PostNL brengt de nieuwe simkaart gratis bij je thuis. Gewoon door de brievenbus. Meestal binnen 2 werkdagen, soms duurt het iets langer. Er komt helaas geen post op zondag en maandag.

Leverdatum wijzigen

Het is niet mogelijk om een andere dag te kiezen voor de bezorging van je pakket.

Is mijn simkaart direct klaar voor gebruik?

Je kunt je Mobiele abonnement gebruiken zodra je simkaart geactiveerd is. Hoe je dit doet, verschilt per situatie.

Nieuwe simkaart met nummerbehoud

Als je het 06-nummer van je vorige provider meeneemt naar Ziggo, dan activeren we je simkaart automatisch zodra je nummer is overgezet. Je ontvangt van ons een sms-bericht 24 uur en 1 uur voordat je nummer daadwerkelijk wordt overgezet. Een uur na de laatste sms merk je dat je oude simkaart geen netwerk meer heeft. Dan is het tijd om je Ziggo simkaart in je telefoon te plaatsen.

Nieuwe simkaart zonder nummerbehoud

Je krijgt de simkaart thuisgestuurd en ontvangt een welkomstbrief of e-mail met een activatiecode. Plaats de simkaart in je telefoon.

  • Bel 1200, toets je activatiecode in en sluit af met een #. Binnen enkele minuten ontvang je een sms die de activatie bevestigd. Activeer je de simkaart niet, dan wordt deze na 14 dagen automatisch geactiveerd.

Welke simkaart krijg ik bij mijn mobiele abonnement?

Bij Mobiel van Ziggo krijg je een 3-in-1 simkaart. Dat is een reguliere-, een micro- en nanosimkaart in één. Alle simkaarten werken hetzelfde, het is alleen afhankelijk van je telefoon welke je nodig hebt. Wil je weten welk type simkaart in jouw telefoon moet?

Je ontdekt het met de Ziggo Toestelhulp

Hoe stel ik internet en e-mail op mijn mobiele telefoon in?

Om mobiel internet in te stellen, moet je simkaart geactiveerd zijn. Je ontvangt hiervoor van Ziggo een bericht met instructies.

Op Ziggo Toestelhulp vind je per telefoon welke instructies je moet volgen voor het invoeren of wijzigen van de juiste instellingen.

Bij APN vul je het volgende in: internet.ziggo.nl. Je hoeft geen gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen.

Waar kan ik mijn verbruik vinden?

Via MijnZiggo Mobiel vind je onder de kop Verbruik je mobiele verbruik. Je ziet je verbruik vanaf de eerste dag van de maand. Ook via de Ziggo Mobiel app houd je eenvoudig het verbruik van je mobiele abonnement(en) in de gaten.

Let op: na afronding van een gesprek, het versturen van een premium-sms of verbruik van data duurt het tot maximaal 15 minuten voordat de verbruikskosten verwerkt zijn in Mijn Ziggo Mobiel.

Wat maakt 4G interessant?

Met 4G download je gemakkelijk grote bestanden zoals foto’s en video’s. Facebooken, Youtube-filmjes kijken en Whatsappen gaat supersoepel. Vaak maakt 4G het mogelijk om muziek en video in betere kwaliteit (HD in plaats van SD) af te spelen. Daarnaast is de netwerkdekking voor 4G beter dan voor 3G.

Ik heb al Ziggo Mobiel. Kan ik ook gebruikmaken van 4G?

Heb je al mobiel van Ziggo en wil jij ook 4G internet? Bel ons dan op 0900-1884 (normaal tarief) voor een persoonlijk advies.

Voorwaarde om gebruik te kunnen maken van 4G is natuurlijk ook dat je toestel deze snelheid ondersteunt. Twijfel je hierover? Kijk dan in de handleiding van je telefoon. Handleidingen van de populairste telefoons vind je ook terug in onze Toestelhulp.

 

Nog meer redenen om te kiezen voor Mobiel van Ziggo

  • Wifi zoals thuis
  • Eerlijke tarieven
  • Grip op je kosten
  •  
     

    Samen onbeperkt bellen en MB's delen met Familie 4G

    Met Mobiel Familie heb je je eigen nummer, en deel je de kosten in één abonnement. Bellen en sms’en doe je onbeperkt en de databundel is ruim genoeg voor het hele gezin. Handig als de een altijd data overhoudt en de ander juist vaak tekort komt. Met Familie 4G bel en sms je zonder beperking. En deel je een ruime databundel. Is je databundel toch op? Dan verlagen we automatisch je snelheid waardoor je zonder extra kosten blijft internetten.

    Bij Familie 4G krijg je standaard twee simkaarten. Meer familieleden toevoegen? Dat kan. Voor elke extra simkaart betaal je € 10 extra per maand. Je bestelt er tot drie extra simkaarten bij. In totaal deel je Familie 4G dus maximaal met zijn vijven.