• Controleer de verbinding

    Maak verbinding met het Wifibooster en probeer nu opnieuw een Youtube filmpje af te spelen.

     

    Werkt dit nu wél goed, zonder haperingen?

  • Volg de internetkabel

    Gebruik je een Wifibooster van Ziggo? Sluit de kabel vanuit je modem dan aan op de blauwe aansluiting.

    Heb je een eigen router of acces point? Raadpleeg dan de handleiding van dit apparaat om na te gaan welke aansluiting je gebruikt.

    • Voor een access point is dit meestal de blauwe aansluiting.
    • Voor een extra router is dit de blauwe aansluiting.
    • Heb je een extra router die je gebruikt als access point, dan gebruik je vaak een van de gele aansluitingen.
  • Is alles goed aangesloten?

    De internetsnelheid bij het modem is in orde. En toch is er traag internet via je Wifibooster. Controleer de bekabeling van het Ziggo modem naar je Wifibooster. Zorg dat de internetkabel op je modem is aangesloten op een van de gele aansluitingen waar 1 t/m 4 bij staat.

  • Verbonden met het juiste netwerk?

    Het komt weleens voor dat je, zonder dat je het weet, verbonden bent met WifiSpots of met het modem van de buren. Controleer daarom of je bent verbonden met je eigen wifi-punt.

    • Open je wifi-overzicht op je smartphone, tablet of laptop en controleer of je verbonden bent met je eigen wifi-netwerk.
    • Twijfel je of het wel jouw wifi-netwerk is? De netwerknaam staat ook op een sticker op je wifi-modem of wifi-punt.

    Ben je met je eigen wifi-punt verbonden?

  • Werkt een ander apparaat wel goed?

    Test je verbinding ook eens op een ander apparaat binnen twee meter van het wifi-punt. Bijvoorbeeld een tablet of laptop. Werkt je wifi-verbinding dan wel goed? Dan is de kans groot dat je eigen apparaat de wifi-snelheid beperkt.

    Werkt een ander apparaat vlakbij het wifi-punt ook niet goed? Dan is de kans groter dat er iets met je wifi-punt niet goed gaat.

    Is je wifi-verbinding met een ander apparaat wel goed?

  • Een ander apparaat werkt wel goed

    Een ander apparaat werkt op dezelfde plek wel goed. Dan is de kans groter dat je wifi-modem prima werkt en dat er iets op je laptop of smartphone niet goed is. Je kunt het volgende doen:

    • Is een smartphone of tablet traag? Kijk dan eens of je een software-update kunt doen. 
    • Is een laptop de boosdoener? Controleer dan of er een update is voor je netwerkkaart. Hoe dit werkt verschilt per merk. Bekijk hiervoor de website van de fabrikant. 
  • Selecteer je eigen wifi-netwerk

    Als je verbonden bent met het wifi-modem van de buren of WifiSpots heb je niet een optimale wifi-verbinding. Selecteer je eigen wifi-netwerk om de snelste verbinding te krijgen.

    • Selecteer in je wifi-verzicht je eigen wifi-netwerk.
    • Twijfel je wat de naam van je wifi-netwerk is? De netwerknaam staat ook op een sticker op je wifi-modem of wifi-punt.
  • Werkt een ander apparaat wel goed?

    Test je verbinding ook eens op een ander apparaat binnen twee meter van het wifi-punt. Bijvoorbeeld een tablet of laptop. Werkt je wifi-verbinding dan wel goed? Dan is de kans groot dat je eigen apparaat de wifi-snelheid beperkt.

    Werkt een ander apparaat vlakbij het wifi-punt ook niet goed? Dan is de kans groter dat er iets met je wifi-punt niet goed gaat.

    Is je wifi-verbinding met een ander apparaat wel goed?

  • Een ander apparaat werkt wel goed

    Een ander apparaat werkt op dezelfde plek wel goed. Dan is de kans groter dat je wifi-modem prima werkt en dat er iets op je laptop of smartphone niet goed is. Je kunt het volgende doen:

    • Is een smartphone of tablet traag? Kijk dan eens of je een software-update kunt doen. 
    • Is een laptop de boosdoener? Controleer dan of er een update is voor je netwerkkaart. Hoe dit werkt verschilt per merk. Bekijk hiervoor de website van de fabrikant. 
  • Check of het wifi-modem goed is aangesloten

    Voor een goed werkend internetsignaal moet het wifi-modem goed met de kabel zijn aangesloten op de hoofdaansluiting van Ziggo. Dat is het punt waar de groene kabel je woning binnenkomt. Meestal is dat in de meterkast of, in oudere huizen, in de woonkamer.

    Vanuit de hoofdaansluiting hoort de bijgeleverde kabel met F-connector goed vastgeschroefd te zijn op het modem.

    Als je modem niet op deze manier is aangesloten, kan dat voor een slechte internetverbinding zorgen.

  • Verbonden met het juiste netwerk?

    Laten we met een simpele check beginnen: ben je met je eigen wifi-modem of wifi-punt verbonden? Het komt namelijk weleens voor dat je, zonder dat je het weet, verbonden bent met WifiSpots of met het modem van de buren.

    • Open je wifi-overzicht op je smartphone, tablet of laptop en controleer of je verbonden bent met je eigen wifi-netwerk.
    • Twijfel je of het wel jouw wifi-netwerk is? De netwerknaam staat ook op een sticker op je wifi-modem of wifi-punt.

    Ben je verbonden met je eigen wifi-netwerk?

  • Selecteer je eigen wifi-netwerk

    Als je verbonden bent met het wifi-modem van de buren of WifiSpots heb je niet een optimale wifi-verbinding. Selecteer je eigen wifi-netwerk om de snelste verbinding te krijgen.

    • Selecteer in je wifi-verzicht je eigen wifi-netwerk.
    • Twijfel je wat de naam van je wifi-netwerk is? De netwerknaam staat ook op een sticker op je wifi-modem of wifi-punt.
  • Werkt een ander apparaat op dezelfde plek wel goed?

    Test je verbinding ook eens op een ander apparaat binnen twee meter van het wifi-punt. Bijvoorbeeld een tablet of laptop. Werkt je wifi-verbinding dan wel goed? Dan is de kans groot dat je eigen apparaat de wifi-snelheid beperkt.

    Werkt een ander apparaat vlakbij het wifi-punt ook niet goed? Dan is de kans groter dat er iets met je wifi-punt niet goed gaat.

    Werkt een ander apparaat wel goed?

  • Contact Nog steeds niet goed?

    Is je wifi-punt op de juiste manier aangesloten, opnieuw opgestart, en werkt de wifi binnen 2 meter nog steeds niet goed? En ook niet op andere apparaten? Misschien is er dan iets mis met je wifi-punt. 

    Wil je ons even bellen? Dan zorgen we er samen voor dat er een oplossing komt.

  • Een ander apparaat werkt wel goed

    Een ander apparaat werkt op dezelfde plek wel goed. Dan is de kans groter dat je wifi-modem prima werkt en dat er iets op je laptop of smartphone niet goed is. Je kunt het volgende doen:

    • Is een smartphone of tablet traag? Kijk dan eens of je een software-update kunt doen. 
    • Is een laptop de boosdoener? Controleer dan of er een update is voor je netwerkkaart. Hoe dit werkt verschilt per merk. Bekijk hiervoor de website van de fabrikant. 
  • Herstart je modem

    a.

    Haal de stekker van het modem uit het stopcontact.

    b.

    Wacht 1 minuut. 

    c.

    Doe de stekker terug in het stopcontact.

    d.

    Wacht tenminste 5 minuten. Je modem is dan opnieuw opgestart.

    e.

    We gaan nu controleren of je modem het internetsignaal weer heeft opgepikt. 

    • Wifi-modem:
      Heb je een Ubee, Cisco Thomson, Technicolor of Hitron modem? Controleer de status van de eerste 4 lampjes van het modem. Kies hieronder voor Ja als deze lampjes continu branden.

    • Connect Box:
      Heb je een wit wifi-modem met een oranje Ziggo logo op de voorkant? Als er onderaan het modem alleen een wit statuslampje brandt, is alles in orde. Kies hieronder voor Ja.

    • Horizon Mediabox:
      Gebruik je de Horizon Mediabox als wifi-modem? Zodra de Horizon mediabox klaar is met opstarten, kan je weer online. Als er toch wat misgaat, brandt er een offline lampje. Kies hieronder voor Ja als het offline lampje na 5 minuten nie meer brandt.

    Branden de lampjes van je wifi-modem of Horizon correct (zonder te knipperen)?

  • Herstart je wifi-punt

    De lampjes van je modem branden. Dat betekent dat het internetsignaal wel binnenkomt. We gaan nu je wifi-punt herstarten.

    a.

    Haal de stekker van je router (extra wifi-punt) uit het stopcontact. Doe hem er na 1 minuut weer in. Je router heeft een paar minuten nodig om op te starten.

    Gebruik je een extra wifi-punt via het stopcontact? Haal dan eerst adapter A (bij het modem) uit het stopcontact en plaats deze na 30 seconden weer terug. Haal dan adapter B uit het stopcontact en plaats deze na 30 seconden weer terug. Wacht tot het bovenste verbindingsstatus lampje op de adapters weer groen branden.

    b.

    Check of je verbinding weer werkt. Verbind je apparaat met het extra wifi-punt en speel een filmpje op Youtube af.

    Werkt dit nu wél goed, zonder haperingen?

  • Is alles goed aangesloten?

    De internetsnelheid bij het modem is in orde. En toch is er traag internet via je Wifibooster. Controleer de bekabeling van het Ziggo modem naar je Wifibooster. Zorg dat de internetkabel op je modem is aangesloten op een van de gele aansluitingen waar 1 t/m 4 bij staat.

  • Volg de internetkabel

    Gebruik je een Wifibooster van Ziggo? Sluit de kabel vanuit je modem dan aan op de blauwe aansluiting.

    Heb je een eigen router of acces point? Raadpleeg dan de handleiding van dit apparaat om na te gaan welke aansluiting je gebruikt.

    • Voor een access point is dit meestal de blauwe aansluiting.
    • Voor een extra router is dit de blauwe aansluiting.
    • Heb je een extra router die je gebruikt als access point, dan gebruik je vaak een van de gele aansluitingen.
  • Verbonden met het juiste netwerk?

    Laten we met een simpele check beginnen: ben je met je eigen wifi-modem of wifi-punt verbonden? Het komt namelijk weleens voor dat je, zonder dat je het weet, verbonden bent met WifiSpots of met het modem van de buren.

    • Open je wifi-overzicht op je smartphone, tablet of laptop en controleer of je verbonden bent met je eigen wifi-netwerk.
    • Twijfel je of het wel jouw wifi-netwerk is? De netwerknaam staat ook op een sticker op je wifi-modem of wifi-punt.

    Ben je verbonden met je eigen wifi-netwerk?

  • Werkt een ander apparaat wel goed?

    Test je verbinding ook eens op een ander apparaat binnen twee meter van het wifi-punt. Bijvoorbeeld een tablet of laptop. Werkt je wifi-verbinding dan wel goed? Dan is de kans groot dat je eigen apparaat de wifi-snelheid beperkt.

    Werkt een ander apparaat vlakbij het wifi-punt ook niet goed? Dan is de kans groter dat er iets met je wifi-punt niet goed gaat.

    Is je wifi-verbinding met een ander apparaat wel goed?

  • Een ander apparaat werkt wel goed

    Een ander apparaat werkt op dezelfde plek wel goed. Dan is de kans groter dat je wifi-modem prima werkt en dat er iets op je laptop of smartphone niet goed is. Je kunt het volgende doen:

    • Is een smartphone of tablet traag? Kijk dan eens of je een software-update kunt doen. 
    • Is een laptop de boosdoener? Controleer dan of er een update is voor je netwerkkaart. Hoe dit werkt verschilt per merk. Bekijk hiervoor de website van de fabrikant. 
  • Selecteer je eigen wifi-netwerk

    Als je verbonden bent met het wifi-modem van de buren of WifiSpots heb je niet een optimale wifi-verbinding. Selecteer je eigen wifi-netwerk om de snelste verbinding te krijgen.

    • Selecteer in je wifi-verzicht je eigen wifi-netwerk.
    • Twijfel je wat de naam van je wifi-netwerk is? De netwerknaam staat ook op een sticker op je wifi-modem of wifi-punt.
  • Werkt een ander apparaat op dezelfde plek wel goed?

    Test je verbinding ook eens op een ander apparaat binnen twee meter van het wifi-punt. Bijvoorbeeld een tablet of laptop. Werkt je wifi-verbinding dan wel goed? Dan is de kans groot dat je eigen apparaat de wifi-snelheid beperkt.

    Werkt een ander apparaat vlakbij het wifi-punt ook niet goed? Dan is de kans groter dat er iets met je wifi-punt niet goed gaat.

    Werkt een ander apparaat wel goed?

  • Een ander apparaat werkt wel goed

    Een ander apparaat werkt op dezelfde plek wel goed. Dan is de kans groter dat je wifi-modem prima werkt en dat er iets op je laptop of smartphone niet goed is. Je kunt het volgende doen:

    • Is een smartphone of tablet traag? Kijk dan eens of je een software-update kunt doen. 
    • Is een laptop de boosdoener? Controleer dan of er een update is voor je netwerkkaart. Hoe dit werkt verschilt per merk. Bekijk hiervoor de website van de fabrikant. 
  • Werkt een ander apparaat op dezelfde plek wel goed?

    Test je verbinding ook eens op een ander apparaat binnen twee meter van het wifi-punt. Bijvoorbeeld een tablet of laptop. Werkt je wifi-verbinding dan wel goed? Dan is de kans groot dat je eigen apparaat de wifi-snelheid beperkt.

    Werkt een ander apparaat vlakbij het wifi-punt ook niet goed? Dan is de kans groter dat er iets met je wifi-punt niet goed gaat.

    Werkt een ander apparaat wel goed?

  • Een ander apparaat werkt wel goed

    Een ander apparaat werkt op dezelfde plek wel goed. Dan is de kans groter dat je wifi-modem prima werkt en dat er iets op je laptop of smartphone niet goed is. Je kunt het volgende doen:

    • Is een smartphone of tablet traag? Kijk dan eens of je een software-update kunt doen. 
    • Is een laptop de boosdoener? Controleer dan of er een update is voor je netwerkkaart. Hoe dit werkt verschilt per merk. Bekijk hiervoor de website van de fabrikant. 
  • Contact Nog steeds niet goed?

    Is je wifi-modem op de juiste manier aangesloten, opnieuw opgestart, en werkt de wifi binnen 2 meter nog steeds niet goed? En ook niet op andere apparaten? Misschien is er dan iets mis met je wifi-modem. 

    Wil je ons even bellen? Dan zorgen we er samen voor dat er een oplossing komt. 

  • Contact Laten we het samen verder oplossen

    Je hebt alle stappen goed doorlopen. Helaas is het probleem nog niet verholpen. 
    Stel je vraag op de Ziggo Community of neem contact op met onze Klantenservice. Dan kijken we samen naar een oplossing.

  • Contact Nog steeds niet goed?

    Is je wifi-modem op de juiste manier aangesloten, opnieuw opgestart, en werkt de wifi binnen 2 meter nog steeds niet goed? En ook niet op andere apparaten? Misschien is er dan iets mis met je wifi-modem. 

    Wil je ons even bellen? Dan zorgen we er samen voor dat er een oplossing komt. 

  • Contact Laten we het samen verder oplossen

    Je hebt alle stappen goed doorlopen. Helaas is het probleem nog niet verholpen. 
    Stel je vraag op de Ziggo Community of neem contact op met onze Klantenservice. Dan kijken we samen naar een oplossing.

  • Contact Laten we het samen verder oplossen

    Je hebt alle stappen goed doorlopen. Helaas is het probleem nog niet verholpen. 
    Stel je vraag op de Ziggo Community of neem contact op met onze Klantenservice. Dan kijken we samen naar een oplossing.

  • Het probleem is opgelost

    We zijn blij dat we je hebben kunnen helpen.
    Vind je het ook leuk om mensen te helpen? Deel dan je kennis met andere Ziggo klanten via de Ziggo Community.

    Heb je nog een andere vraag? Vind het antwoord via onze Klantenservice.

  • Werkt de wifi-verbinding van je Ziggo Wifibooster niet goed? Dan is het belangrijk om te controleren waar het aan ligt. Hier kun je een paar handige checks voor doen.

    Werkt de wifi van je Ziggo modem wel goed?

    Goed internet begint bij de bron: het wifi-modem. Als internet hier niet goed werkt, dan gaat het bij je Wifibooster ook mis. Verbind daarom eerst rechtstreeks met het modem en test hier je internetverbinding. Ga naast het wifi-modem staan en speel een YouTube filmpje af. Gebruik hiervoor wifi of een internetkabel.

    Werkt het internet hier wél goed, zonder haperingen?

  • Herstart je modem en Wifibooster

    Let op! Je gaat het wifi-modem en je Wifibooster herstarten. Het is van belang dat je deze stappen in de juiste volgorde uitvoert. We leggen je hieronder uit hoe je dit doet.

    a.

    Haal de stekker van het wifi-modem uit het stopcontact.

    b.

    Wacht 1 minuut.

    c.

    Plaats de stekker terug in het stopcontact.

    d.

    Wacht tenminste 5 minuten. Je wifi-modem is dan opnieuw opgestart.

    e.

    Herstart nu je losse router (Wifibooster) door deze 1 minuut van de stroom te halen en weer aan te sluiten.

    Gebruik je een Wifibooster via het stopcontact? Haal dan eerst de kleine adapter (bij het modem) uit het stopcontact en plaats deze na 30 seconden weer terug. Haal dan de grote adapter uit het stopcontact en plaats deze na 30 seconden weer terug. Wacht tot het bovenste stekkersymbool op beide adapters weer groen brandt.

    f.

    Loop nu weer terug naar je wifi-modem. We gaan controleren of je modem het internetsignaal weer heeft opgepikt. 

    • Wifi-modem:
      Heb je een Ubee, Cisco Thomson, Technicolor of Hitron modem? Controleer de status van de eerste 4 lampjes van het modem. Kies hieronder voor Ja als deze lampjes continu branden.

    • Connect Box:
      Heb je een wit wifi-modem met een oranje Ziggo logo op de voorkant? Als er onderaan het modem alleen een wit statuslampje brandt, is alles in orde. Kies hieronder voor Ja.

    • Horizon Mediabox:
      Gebruik je de Horizon Mediabox als wifi-modem? Zodra de Horizon mediabox klaar is met opstarten, kan je weer online. Als er toch wat misgaat, brandt er een offline lampje. Kies hieronder voor Ja als het offline lampje na 5 minuten nie meer brandt.

    Branden de lampjes van je wifi-modem of Horizon correct (zonder te knipperen)?

  • Check of het wifi-modem goed is aangesloten

    Voor een goed werkend internetsignaal moet het wifi-modem goed via de kabel zijn aangesloten op de hoofdaansluiting van Ziggo. Dit is het punt waar de groene kabel je woning binnenkomt. Dit is meestal in de meterkast of, in oudere huizen, in de woonkamer.

    Vanuit de hoofdaansluiting hoort de bijgeleverde kabel met F-connector goed vastgeschroefd te zijn op het modem.

    Als je modem niet op deze manier is aangesloten, kan dat voor een slechte internetverbinding zorgen.

    Verplaats in dat geval je modem naar de hoofdaansluiting.

    Gebruik altijd de bijgeleverde kabel met F-connector om het wifi-modem aan te sluiten.

    Branden nu de eerste 4 lampjes van het modem stabiel?

  • Contact Nog steeds niet goed?

    Is je wifi-modem op de juiste manier aangesloten, opnieuw opgestart, en werkt de wifi binnen 2 meter nog steeds niet goed? En ook niet op andere apparaten? Misschien is er dan iets mis met je wifi-modem. 

    Wil je ons even bellen? Dan zorgen we er samen voor dat er een oplossing komt. 

  • Contact Laten we het samen verder oplossen

    Je hebt alle stappen goed doorlopen. Helaas is het probleem nog niet verholpen. 
    Stel je vraag op de Ziggo Community of neem contact op met onze Klantenservice. Dan kijken we samen naar een oplossing.

  • Het probleem is opgelost

    We zijn blij dat we je hebben kunnen helpen.
    Vind je het ook leuk om mensen te helpen? Deel dan je kennis met andere Ziggo klanten via de Ziggo Community.

    Heb je nog een andere vraag? Vind het antwoord via onze Klantenservice.