Wat betekenen de lampjes op je Wifibooster via een internetkabel?

Hapert de wifi op je Wifibooster? Of heb je helemaal geen verbinding? Aan de hand van de lampjes op je apparaat gaan we op zoek naar het probleem. Én naar de oplossing.

Staan de lampjes uit? Zet ze aan!

Doet je Wifibooster het niet, dan wil je weten hoe dat komt. En vooral: hoe je dat oplost. Hier komen we achter aan de hand van de lampjes op het apparaat. De lampjes op je Wifibooster staan standaard uit. Log in op je Wifibooster om deze lampjes aan te zetten. Dit doe je als volgt:

  • ga naar http://ziggo-ap
  • kies voor System tools
  • klik op Led control en kies de optie LED always on
  • kies voor Save en Reboot in het vervolgscherm

Optimale verbinding

Zo ziet een optimale verbinding eruit. De Power knop op nummer één brandt. Nummer 2 t/m 4 en nummer 9 knipperen.

Lampjes van 5 t/m 8 (ethernet) branden alleen wanneer je een of meerdere apparaten, zoals een computer of mediaspeler, rechtstreeks met een kabel op het Extra wifi-punt hebt aangesloten.

Internetkabel zit los of is kapot

Staat 9 (Internet) uit? Dan is er letterlijk een kink in de kabel. Test allereerst of je wifi nog werkt. Ga dicht bij je modem staan en check of je nog draadloos internet hebt. Heb je dat niet? Controleer dan je wifi-modem.

Ben je dicht bij je modem en werkt wifi daar wel? Dan heb je te maken met een kabelprobleem bij je Wifibooster. Vervang de kabel die van je modem naar je Wifibooster loopt.

OF

Systeemfout Wifibooster

Brandt nummer 2 (Systeem) op je Extra wifi-punt, dan is er mogelijk een systeemfout. Is datzelfde lampje uit, dan is er zeker een systeemfout. Haal de stekker uit het stopcontact, wacht 30 seconden en doe de stekker weer terug in het stopcontact.

Heb je nu nog steeds geen wifi? Zet dan de fabrieksinstellingen terug, zoals beschreven in de volgende stap.

Fabrieksinstellingen terugzetten

Heb je nu nog steeds geen wifi? Houd dan de resetknop op de achterkant van je Wifibooster 20 seconden ingedrukt. Je apparaat wordt nu teruggezet naar de standaard instellingen. Let op: je wifi-netwerknaam en wachtwoord zijn nu ook weer teruggezet naar de oorspronkelijke namen. Deze vind je op de onderkant van je Wifibooster.

Veelgestelde vragen

Wat betekenen de lampjes op het Wifibooster via de internetkabel?

De lampjes op het Wifibooster via de internetkabel betekenen het volgende: 

Led Naam Modus Omschrijving
Power Uit Het access point staat uit
Aan Het access point staat aan
Systeem Uit Het access point heeft een systeemfout
Aan Het access point heeft mogelijk een systeemfout
Knipperend Het access point werkt goed
wifi 2.4GHz Uit De 2.4GHz is uitgeschakeld
Knipperend De 2.4GHz werkt goed
wifi 5GHz Uit De 5GHz is uitgeschakeld
Knipperend De 5GHz werkt goed

Ethernet

 

 

Internet

Uit Er is geen apparaat aangesloten op de internetaansluiting
Aan Er is een apparaat aangesloten op deze internetaansluiting, maar dit apparaat is niet actief
Knipperend Er is een apparaat aangesloten op de internetaansluiting en dit apparaat is actief
WPS Aan/Uit Het symbool licht op, als je een wifi-apparaat draadloos hebt verbonden via WPS. Na vijf minuten zal het sumbool weer uitgaan.
Langzaam knipperend Een wifi-apparaat probeert verbinding te maken met het access point. Dit kan tot twee minuten duren
USB aan de achterzijde Uit Er is geen USB-apparaat aangesloten op de USB-poort
Aan Er is een USB-apparaat aangesloten op de USB-poort

Mag mijn Wifibooster dezelfde naam hebben als het bestaande netwerk?

Met een Wifibooster heb je twee netwerken: het netwerk van je wifi-modem en het netwerk van je Wifibooster. We adviseren je om de netwerken twee verschillende namen te geven. Op die manier zie je altijd met welke je verbonden bent. We leggen uit waarom dat handig is.

Stel: je wifi-modem staat in de huiskamer en je Wifibooster op zolder. En je loopt met je smartphone van de huiskamer naar zolder. Soms blijft je apparaat dan verbonden met het netwerk van je wifi-modem. Terwijl het signaal van je Wifibooster op zolder veel sterker is. Dat komt doordat de wifi-verbinding pas verbroken wordt, als er helemaal geen signaal meer is. Je moet dan handmatig het sterkste wifi-signaal selecteren.

 
 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo