Wat betekenen de lampjes op je Wifibooster via een internetkabel?
Hapert de wifi op je Wifibooster? Of heb je helemaal geen verbinding? Aan de hand van de lampjes op je apparaat gaan we op zoek naar het probleem. Én naar de oplossing.
Hapert de wifi op je Wifibooster? Of heb je helemaal geen verbinding? Aan de hand van de lampjes op je apparaat gaan we op zoek naar het probleem. Én naar de oplossing.
Doet je Wifibooster het niet, dan wil je weten hoe dat komt. En vooral: hoe je dat oplost. Hier komen we achter aan de hand van de lampjes op het apparaat. De lampjes op je Wifibooster staan standaard uit. Log in op je Wifibooster om deze lampjes aan te zetten. Dit doe je als volgt:
Zo ziet een optimale verbinding eruit. De Power knop op nummer één brandt. Nummer 2 t/m 4 en nummer 9 knipperen.
Lampjes van 5 t/m 8 (ethernet) branden alleen wanneer je een of meerdere apparaten, zoals een computer of mediaspeler, rechtstreeks met een kabel op het Extra wifi-punt hebt aangesloten.
Staat 9 (Internet) uit? Dan is er letterlijk een kink in de kabel. Test allereerst of je wifi nog werkt. Ga dicht bij je modem staan en check of je nog draadloos internet hebt. Heb je dat niet? Controleer dan je wifi-modem.
Ben je dicht bij je modem en werkt wifi daar wel? Dan heb je te maken met een kabelprobleem bij je Wifibooster. Vervang de kabel die van je modem naar je Wifibooster loopt.
Brandt nummer 2 (Systeem) op je Extra wifi-punt, dan is er mogelijk een systeemfout. Is datzelfde lampje uit, dan is er zeker een systeemfout. Haal de stekker uit het stopcontact, wacht 30 seconden en doe de stekker weer terug in het stopcontact.
Heb je nu nog steeds geen wifi? Zet dan de fabrieksinstellingen terug, zoals beschreven in de volgende stap.
Heb je nu nog steeds geen wifi? Houd dan de resetknop op de achterkant van je Wifibooster 20 seconden ingedrukt. Je apparaat wordt nu teruggezet naar de standaard instellingen. Let op: je wifi-netwerknaam en wachtwoord zijn nu ook weer teruggezet naar de oorspronkelijke namen. Deze staan op de onderkant van je Wifibooster.
De lampjes op het Wifibooster via de internetkabel betekenen het volgende:
Led | Naam | Modus | Omschrijving |
---|---|---|---|
![]() |
Power | Uit | Het access point staat uit |
Aan | Het access point staat aan | ||
![]() |
Systeem | Uit | Het access point heeft een systeemfout |
Aan | Het access point heeft mogelijk een systeemfout | ||
Knipperend | Het access point werkt goed | ||
![]() |
wifi 2.4GHz | Uit | De 2.4GHz is uitgeschakeld |
Knipperend | De 2.4GHz werkt goed | ||
![]() |
wifi 5GHz | Uit | De 5GHz is uitgeschakeld |
Knipperend | De 5GHz werkt goed | ||
![]() |
Ethernet
Internet |
Uit | Er is geen apparaat aangesloten op de internetaansluiting |
Aan | Er is een apparaat aangesloten op deze internetaansluiting, maar dit apparaat is niet actief | ||
Knipperend | Er is een apparaat aangesloten op de internetaansluiting en dit apparaat is actief | ||
![]() |
WPS | Aan/Uit | Het symbool licht op, als je een wifi-apparaat draadloos hebt verbonden via WPS. Na vijf minuten zal het symbool weer uitgaan. |
Langzaam knipperend | Een wifi-apparaat probeert verbinding te maken met het access point. Dit kan tot twee minuten duren | ||
![]() |
USB aan de achterzijde | Uit | Er is geen USB-apparaat aangesloten op de USB-poort |
Aan | Er is een USB-apparaat aangesloten op de USB-poort |
Met een Wifibooster heb je twee netwerken: het netwerk van je wifi-modem en het netwerk van je Wifibooster. We adviseren je om de netwerken twee verschillende namen te geven. Op die manier zie je altijd met welke je verbonden bent. We leggen uit waarom dat handig is.
Stel: je wifi-modem staat in de huiskamer en je Wifibooster op zolder. En je loopt met je smartphone van de huiskamer naar zolder. Soms blijft je apparaat dan verbonden met het netwerk van je wifi-modem. Terwijl het signaal van je Wifibooster op zolder veel sterker is. Dat komt doordat de wifi-verbinding pas verbroken wordt, als er helemaal geen signaal meer is. Je moet dan handmatig het sterkste wifi-signaal selecteren.