Hulp bij Wifibooster

Lekker aan het internetten op zolder of in de slaapkamer via je Wifibooster, en heb je opeens een slechte of geen verbinding? Geen nood! Hier controleren we samen de wifi-verbinding bij je Wifibooster.

Helemaal geen internet? Check dan eerst of er een storing is.

Werkt je Wifibooster wel goed?

Allereerst doen we een algemene check. Werkt de wifi van je Ziggo modem wel goed? En zo ja, hoe zit het met de bekabeling van het Ziggo modem naar je Wifibooster? Via ons beknopte stappenplan controleer je snel of je Wifibooster goed is aangesloten en of je het juiste netwerk gebruikt.

Wat betekenen de lampjes?

Aan de lampjes op je Wifibooster zie je of het apparaat goed functioneert. Je ziet niet alleen waar het probleem ligt, maar kunt ook vaak de oplossing achterhalen. In veel gevallen helpt het om het Wifibooster uit te zetten, 10 seconden te wachten en hem weer aan te zetten.

Heb je nog steeds geen draadloos internet bij je Wifibooster? Lees dan onze uitleg van de lampjes en de daarbij behorende oplossingen.

Staat je Wifibooster goed?

Dikke muren, andere apparaten en het wifi-signaal van de buren, kunnen de snelheid van je wifi-verbinding beïnvloeden. Heb je geen of slecht werkend draadloos internet bij je Wifibooster? Dan kun je het volgende doen:

  • Zet het Wifibooster op een plek in huis waar je een minder goede wifi-verbinding hebt. Bijvoorbeeld op de eerste verdieping.
  • Plaats het Wifibooster niet achter een groot voorwerp, bijvoorbeeld een tv of kast. En ook niet in de buurt van een metalen object, zoals een radiator.
  • Zorg dat de afstand tussen het Wifibooster en andere elektronische apparaten minimaal 30 cm is.
  • Plaats het Wifibooster zo hoog mogelijk, het liefst in het midden van de ruimte.

Wist je dat deze apparaten je wifi-signaal verstoren?

Controleer of er apparaten in de buurt zijn die het signaal kunnen verstoren. Een draadloos telefoontoestel, videobewakingssysteem of babyfoon kunnen bijvoorbeeld stoorbronnen zijn.

Last van wifi van de buren?

Kijk eens hoeveel andere draadloze netwerken er bij je in de buurt zijn. In een appartementencomplex vind je bijvoorbeeld al veel wifi-signalen. Zit iedereen op hetzelfde wifi-kanaal of dezelfde frequentieband, dan verzwakt dit je eigen wifi-signaal.

Veelgestelde vragen

Wat betekenen de lampjes op de Wifibooster via de internetkabel?

De lampjes op het Wifibooster via de internetkabel betekenen het volgende:

Led Naam Modus Omschrijving
Power Uit Het access point staat uit
Aan Het access point staat aan
Systeem Uit Het access point heeft een systeemfout
Aan Het access point heeft mogelijk een systeemfout
Knipperend Het access point werkt goed
wifi 2.4GHz Uit De 2.4GHz is uitgeschakeld
Knipperend De 2.4GHz werkt goed
wifi 5GHz Uit De 5GHz is uitgeschakeld
Knipperend De 5GHz werkt goed

Ethernet

 

 

Internet

Uit Er is geen apparaat aangesloten op de internetaansluiting
Aan Er is een apparaat aangesloten op deze internetaansluiting, maar dit apparaat is niet actief
Knipperend Er is een apparaat aangesloten op de internetaansluiting en dit apparaat is actief
WPS Aan/Uit Het symbool licht op, als je een wifi-apparaat draadloos hebt verbonden via WPS. Na vijf minuten zal het sumbool weer uitgaan.
Langzaam knipperend Een wifi-apparaat probeert verbinding te maken met het access point. Dit kan tot twee minuten duren
USB aan de achterzijde Uit Er is geen USB-apparaat aangesloten op de USB-poort
Aan Er is een USB-apparaat aangesloten op de USB-poort

Wat betekenen de lampjes op de Wifibooster via het stopcontact?

De lampjes op de Wifibooster via het stopcontact betekenen het volgende: 

Led Naam Adapter A Adapter B Kleur Modus Omschrijving
Verbindingsstatus X X Groen Aan De verbinding is optimaal.
Knipperend De adapters maken geen verbinding.
Oranje Aan De verbinding is niet optimaal. Er zijn een paar storingen in het elektriciteitsnetwerk.
Rood Aan De verbinding is niet goed. Er zijn veel storingen in het elektriciteitsnetwerk.
Geen lampje Er is geen verbinding.
Wifi 2,4 GHz   X Groen Aan De adapter gebruikt de 2,4 GHz-verbinding.
Geen lampje De adapter gebruikt niet de 2,4 GHz-verbinding.
Wifi 5 GHz   X Blauw Aan De adapter gebruikt de 5 GHz-verbinding.
Geen lampje De adapter gebruikt niet de 5 GHz-verbinding.
LAN X X Groen Aan De adapter is via een kabel verbonden met internet.
Power X X Groen Aan De adapter staat aan.
Knipperend De adapter wordt niet gebruikt en staat in een energiebesparende slaapstand.

Mag mijn Wifibooster dezelfde naam hebben als het bestaande netwerk?

Met een Wifibooster heb je twee netwerken: het netwerk van je wifi-modem en het netwerk van je Wifibooster. We adviseren je om de netwerken twee verschillende namen te geven. Op die manier zie je altijd met welke je verbonden bent. We leggen uit waarom dat handig is.

Stel: je wifi-modem staat in de huiskamer en je Wifibooster op zolder. En je loopt met je smartphone van de huiskamer naar zolder. Soms blijft je apparaat dan verbonden met het netwerk van je wifi-modem. Terwijl het signaal van je Wifibooster op zolder veel sterker is. Dat komt doordat de wifi-verbinding pas verbroken wordt, als er helemaal geen signaal meer is. Je moet dan handmatig het sterkste wifi-signaal selecteren.

 

Meer weten over wifi

Je wifi precies instellen zoals jij dat wilt? Ook daar helpen we mee. We hebben handige stappenplannen voor het aansluiten van je modem, het aanpassen van je wifi-instellingen en het instellen van Wifispots.

 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo