Overslaan en ga naar inhoud

Verkleurd beeld met een Ziggo Mediabox XL

Verkleurd beeld met een Ziggo Mediabox XL

  • Bezig met laden...

  • HDMI-kabel controleren

    De kabel die het beeld en geluid van de mediabox doorgeeft naar je televisie is de HDMI-kabel.

    a.

    Controleer als eerste of de HDMI-kabel goed aangesloten is. Druk de kabels goed aan in de mediabox maar ook in de televisie.

    b.

    Geen verandering? Dan is de kans groot dat het probleem door de HDMI-kabel wordt veroorzaakt.

    Om dit te testen kun je bijvoorbeeld de HDMI-kabel gebruiken van een ander apparaat zoals een dvd-speler of een spelcomputer.

    Heb je een andere HDMI-kabel bij de hand?

  • Software van de televisie updaten

    Alle beeldinstellingen staan goed en de HDMI-kabel veroorzaakt het probleem ook niet. Of je hebt geen andere HDMI-kabel kunnen testen. Eigenlijk is er dan nog maar 1 mogelijkheid over: de televisie heeft een software-update nodig.

    Je kunt op verschillende manieren een software-update doen. Dit is afhankelijk van je televisie. Op de meeste moderne televisies die op internet zijn aangesloten kun je eenvoudig via het menu een software-update doen. Is je televisie wat ouder, bijvoorbeeld van vóór 2010? Dan is het vaak nodig om via een usb-stick de software te updaten. 

    Raadpleeg de handleiding van je televisie om te zien hoe je precies een software-update kan uitvoeren. Heb je de handleiding niet meer? Kijk dan op de website van je televisiefabrikant en zoek daar naar de exacte handleiding. Vaak moet je het model of typenummer van je televisie opgeven om de juiste handleiding te vinden. Het model of typenummer van je televisie vindt je op een sticker aan de achterkant van je televisie.

  • HDMI-kabel vervangen

    a.

    Heel belangrijk: Zet de tv EN de Mediabox XL in standby. Je zou anders de TV of mediabox kunnen stukmaken.

    b.

    Maak de HDMI-kabel van de Mediabox XL los.

    c.

    Vervang de HDMI-kabel tussen de mediabox en de televisie. Onthoud in welke ingang van de televisie je de kabel hebt aangesloten. 

    d.

    Heb je niet direct beeld? Wellicht staat de televisie niet op de juiste ingang.

    Druk op de Source-AV- of Input knop. De naam van de knop is anders per type afstandsbediening. Kies de bron of aansluiting van de mediabox.

    De knop om naar een extern kanaal te schakelen, ziet er op elke tv of afstandsbediening net wat anders uit. Dit zijn de meest voorkomende:

    Samsung

    Philips

    Sony
     

    LG
     

    Panasonic
     

    Overige
     

    Is het beeld nog steeds verkleurd?
  • Denk je net lekker te gaan zitten voor je favoriete serie. Is het beeld verkleurd. We willen natuurlijk graag dat je op een normale manier televisie kan kijken. We lopen de meest voorkomende oorzaken met je door.

    Apparatuur opnieuw starten

    Oke. Laten we simpel beginnen. Je hoeft in deze stap niks in te stellen. Alleen de tv en mediabox in de goede volgorde uit- en weer aan te zetten.

    a.

    Zet eerst je tv uit met de afstandsbediening. Zet daarna de mediabox uit met de afstandsbediening. 

    b.

    Zet nu eerst je televisie weer aan met de afstandsbediening.

    c.

    Zet nu de mediabox weer aan met de afstandsbediening. 

    Is het beeld nog steeds verkleurd?

  • Kleurinstellingen aanpassen

    Verkleurd beeld wordt vaak veroorzaakt door een automatische kleurinstelling die niet altijd goed werkt. Dit pas je zo aan: 

    a.

    Als je een Druk op de knop Menu of Home van de afstandsbediening van de Mediabox XL.

    b.

    Ga opzij naar het Tandwieltje (Opties).

    c.

    Selecteer Beeld en Geluid en druk op OK.

    d.

    Selecteer TV kleur output en druk op OK.

    e.

    Selecteer RGB en druk op OK.

    f.

    Bevestig de aanpassing door nogmaals op OK te drukken.

    Is het beeld nog steeds verkleurd?

  • Het probleem is opgelost

    Help jij andere mensen verder? Deel je kennis in de Ziggo Community

  • Contact Laten we het samen verder oplossen

    Ga op zoek:

    • Naar een wit stopcontact met 1 of 2 openingen
    • Kijk ook goed in de gang en in de kelder
    • Als je een groene kabel een stopcontact ziet ingaan, is dat de hoofdaansluiting

    Hoofdaansluiting laten verplaatsen

    Vind je de hoofdaansluiting niet op de plek waar je hem verwacht of zou willen hebben? Maak dan een afspraak om je AOP te laten verplaatsen

    Gevonden?

    Goed zo! Klik op Ja, gevonden en geef aan welke hoofdaansluiting het is.