Problemen met Ziggo GO oplossen

Werkt Ziggo GO niet helemaal lekker? Check onze oplossingen en je kijkt binnen de kortste keren weer naar je favoriete programma.

Ik zie geen Chromecast of Airplay icoon. Wat moet ik doen?

  • Je hebt de nieuwste versie van de Ziggo GO app nodig. Controleer in de Google Store of in de Apple App Store of er updates voor de app beschikbaar zijn.
  • Je tablet of smartphone moet verbonden zijn met hetzelfde wifi-netwerk als je Google Chromecast of Apple TV.
  • Chromecast werkt niet in de Windows 10 app. Lees hier meer over.

Heb je meerdere wifi-netwerken in huis? Dan kan het zijn dat je smartphone of tablet automatisch wisselt tussen deze netwerken. Hierdoor is het Chromecast- of Airplay-icoon soms niet zichtbaar. Wil je dit voorkomen? Wis dan de wifi-instellingen van het andere netwerk op je smartphone of tablet. Zo weet je zeker dat je apparaat alleen wifi-verbinding maakt met hetzelfde wifi-netwerk als je Apple TV of Google Chromecast.

Het is op dit moment nog niet mogelijk om Replay naar je tv te streamen.

Ik kan niet inloggen. Wat moet ik doen?

  • Gebruik je wel de juiste Mijn Ziggo inloggegevens? Probeer met dezelfde gegevens in te loggen in Mijn Ziggo. Lukt dit ook niet? Vraag dan de inloggegevens opnieuw aan.
  • Bevestig opnieuw dat je de app in Nederland wilt gebruiken. Druk hiervoor op de link onderaan het inlogscherm van de app.
  • Als je vijf keer achter elkaar met het verkeerde wachtwoord inlogt, dan wordt de dienst vijf minuten geblokkeerd.
  • Voer je drie keer achter elkaar de verkeerde pincode in, dan wordt je account tien minuten geblokkeerd.
  • Er kan ook een algemene storing zijn bij het inloggen. Wacht een paar minuten en probeer het daarna opnieuw. Check of er een storing is.

Ik kan wel inloggen, maar de app werkt niet. Hoe los ik dit op?

  • Controleer of er een bekend probleem is.
  • Geen storing bekend? Sluit dan de app helemaal af en start hem opnieuw.
  • Lost dit het probleem niet op? Wacht dan een uur en probeer het opnieuw. Als het dan nog steeds niet werkt, raden we je aan de app te verwijderen en opnieuw te installeren.
  • Gebruik je een VPN-verbinding? Dan werkt de app niet. Via een VPN-verbinding kan de app namelijk niet controleren of je in Nederland bent. De Ziggo GO app werkt alleen in Nederland.

Heb je het probleem nu nog steeds? Zo los je problemen en storingen met de app op.

Het beeld is niet goed. Wat nu?

Het kan zijn dat je naar een uitzending kijkt die heel populair is. Hierdoor kan de beeldkwaliteit wat minder goed zijn. Een paar tips:

  • Kijk je nu met 3G of 4G? Switch dan naar wifi.
  • Gebruik je gezamenlijk of publiek wifi? Switch dan naar 3G of 4G. Door de drukte op het wifi-punt kan de kwaliteit minder zijn.
  • Kijk je via je eigen wifinetwerk? Zet dan andere schermen zoals YouTube en Facebook uit.
  • Kijk je met Apple? Probeer Safari (installeer Silverlight plug-in) in plaats van Chrome. Chrome heeft wel de voorkeur omdat het HTML5 ondersteunt, maar tijdens grote drukte kan het soms beter zijn om Silverlight te gebruiken.
  • Heb je Windows 10? Download dan Ziggo GO app speciaal voor Windows 10.
  • Kijk je in het buitenland? De beeldkwaliteit verschilt per EU-lidstaat. Hierdoor kan de beeldkwaliteit minder goed zijn dan je in Nederland gewend bent. Buiten de EU kan je niet met Ziggo Go kijken.

Ik kan geen opnames inplannen. Hoe komt dat?

  • Opnemen op afstand werkt alleen als de energiestand van de Ziggo Mediabox XL op Hoog staat. Dit stel je zo in:
  •  
  1. Druk op de Menu-knop van de Mediabox XL afstandsbediening.
  2. Ga naar Opties.
  3. Selecteer Voorkeursinstellingen en druk op OK.
  4. Selecteer Energieverbruik in stand-by en druk op OK.
  5. Selecteer Hoog en druk op OK.

Remote control werkt niet. Hoe los ik dit op?

Wil je Remote control gebruiken, dan moet de Ziggo Mediabox XL verbonden zijn met je thuis- of bedrijfsnetwerk. Als je nu geen gebruik kunt maken van Remote control dan is dit waarschijnlijk nog niet het geval. 

Zo gebruik je Remote control

Op dit moment werkt de Remote control functie nog niet in de Windows 10 app van Ziggo GO. We zijn bezig om dit op een later moment aan de app toe te voegen.

Wat zijn de minimale vereisten en voorwaarden van Ziggo GO op Android?

  • een tablet of smartphone met minimaal Android 4.3 of hoger
  • de Ziggo GO app ondersteunt geen rooted Android apparaten
  • de app vereist dat je de juiste tijd heeft ingesteld op je apparaat omdat anders het streamen van video niet werkt
  • om te streamen met Chromecast moet je minimaal Android 4.3 of hoger op je smartphones of tablet hebben staan

Wat zijn de minimale vereisten en voorwaarden van Ziggo GO op iOS?

  • een iPad, iPhone of iPod Touch met minimaal iOS 9
  • de Ziggo GO app werkt niet op een apparaat met jailbreak
  • de app vereist dat je de juiste tijd hebt ingesteld op je apparaat omdat anders het streamen van video niet werkt
  • Om te streamen met Chromecast of AirPlay moet je minimal iOS 9 of nieuwer op je iPhone of iPad hebben staan. En Apple TV van de 2e generatie of hoger.
 

Ziggogo.tv

Wil je meteen naar Ziggo GO kijken in je browser? Ga dan naar ziggogo.tv. Even inloggen en kijken maar.

 

Ziggo GO in je browser

 
 

Interactieve tv

Kijk wat je maar wil, wanneer je maar wil. Wat je nodig hebt en hoe je kan kijken leggen we je graag uit.  

Alles over Interactieve tv

 
 

Ziggo GO

Live tv-kijken waar je maar wilt. Of lekker een filmpje on demand. Met Ziggo GO reist ons tv-aanbod met je mee door de EU.

 

Alles over Ziggo GO

 
 
 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo