Online tv-kijken problemen en storingen oplossen

Als je online televisie kijkt, wil je geen gedoe. Films moeten het gewoon doen en beeld moet goed zijn. Maar soms gaat er wel eens iets mis. Hieronder lees je de meest voorkomende problemen én oplossingen.

Heb je een probleem met je gewone tv-toestel of mediabox? Bekijk de oplossingen.

Online tv-kijken niet mogelijk

Inloggen lukt niet
Als je in de afgelopen 24 uur televisie van Ziggo hebt besteld, of inloggegevens voor Mijn Ziggo hebt aangevraagd, dan kun je Online tv-kijken niet direct gebruiken. Je gegevens moeten eerst worden geactiveerd in onze systemen. Dat duurt maximaal 24 uur.

Als je langer dan 24 uur geleden je Ziggo diensten of inloggegevens voor Mijn Ziggo hebt aangevraagd en je kunt nog steeds niet inloggen, dan wijzig je het wachtwoord voor Mijn Ziggo. Zodra je wachtwoord is gewijzigd log je opnieuw in. Lost dat het probleem niet op? Neem dan contact op met onze Klantenservice.

Geen toegang tot films en tv-kijken
Om de kwaliteit van de Ziggo GO App te garanderen zijn de apps alleen beschikbaar gemaakt voor een aantal apparaten.* We ondersteunen geen apparaten met een jailbreak. Als je toch gebruikmaakt van een apparaat met een jailbreak dan heb je geen toegang tot films, kun je niet televisiekijken en zie je de melding 'foutcode 13001'.
* Apple: iPhone 4 of hoger met iOS 5.0 of hoger, iPad 2 of hoger met iOS 5.0 of hoger. Android: apparaten met Android 4.0 of hoger.

Gejailbreakt apparaat herstellen
Je kunt een gejailbreakt apparaat ook weer herstellen zodat je de Ziggo GO App wel kunt gebruiken. Ziggo draagt geen verantwoordelijkheid voor het herstellen van je gejailbreakt apparaat.

Bestelde film of aflevering afspelen lukt niet
Als je een film of aflevering van een serie hebt besteld met je Horizon Mediabox of op www.ziggogo.tv, maar het lukt niet om deze af te spelen, dan hebben we van de leveranciers nog niet de rechten verkregen om deze content op je tablet of smartphone af te laten spelen. In dat geval verschijnt de serie of aflevering wel onder 'Mijn Videos' in de Ziggo GO App, maar wordt de afspeeloptie niet getoond in het menu.

Blokkerig beeld of geen geluid

De beeldkwaliteit is afhankelijk van de internetverbinding waarop je bent aangesloten om tv te kijken. Kijk je tv met 3G, 4G of wifi via een andere provider, dan kan het beeld slechter zijn dan je gewend bent. Je verbinding valt soms ook weg op het moment dat je van één type verbinding (bijvoorbeeld wifi) naar een andere gaat (bijvoorbeeld 3G of 4G). Start de app of stream dan opnieuw op.

Blokkerig beeld op iMac of MacBook
Als je last hebt van blokkerig beeld op je iMac of MacBook, dan los je dit op door je instellingen van je Adobe Flash Player aan te passen. Doorloop hiervoor de volgende stappen:

  1. Hou de [CTRL]-knop ingedrukt en klik met de muis op het scherm van de Adobe Flash Player. Dat is het scherm waarop de video wordt afgespeeld.
  2. Klik op [Instellingen].
  3. Staat er een vinkje bij 'Hardwareversnelling inschakelen'? Haal dat dan weg. Dat doe je onder het tabblad 'weergave'.
  4. Klik vervolgens op [Sluiten].
  5. Sluit de pagina met de Adobe Flash Player af.
  6. Open vervolgens een nieuwe pagina en ga naar 'Mijn aankopen' om de stream opnieuw te starten.
  7. Het probleem moet nu opgelost zijn. Blijf je blokkerig beeld houden, neem dan contact op met de Klantenservice.


Geen geluid op iPad
Mogelijk staat het geluid van je iPad in de stille modus. De Ziggo GO App geeft dan geen geluid. Dat pas je als volgt aan:

  1. Ga naar 'Instellingen' en vervolgens naar 'Algemeen'.
  2. Stel de 'Functie zijschakelaar' in op 'Geluid uit'.
  3. Zet dan de zijschakelaar op het apparaat uit en daarna weer aan.
  4. De app heeft nu weer geluid.
 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo