Interactieve televisie gebruiken

Met interactieve digitale televisie van Ziggo bepaal je zelf wat er op tv is. Je kijkt live met je mediabox of CI+ Module, of je neemt op. Ook kijk je een uitzending tot zeven dagen terug, én bestel je On Demand films en series. Kortom: je kijkt wat je wilt, wanneer het je uitkomt.

Zo gebruik je interactieve televisie

We leggen je hier uit wat je allemaal kunt doen met interactieve tv. Zo kun je snel genieten van alles wat Interactieve Televisie van Ziggo je te bieden heeft. Weet je niet zeker of je mediabox of CI+ Module wel interactief is? Dit zijn de interactieve mediaboxen en CI+ modules van Ziggo.

On Demand films en series bestellen

Met Interactieve Televisie van Ziggo bestel je On Demand films en series. 

 
 

Uitzending terugkijken met TV Gemist

Een uitzending gemist? Kijk deze eenvoudig terug met Interactieve Televisie van Ziggo. 

 
 

Ziggo Live Events bestellen

Heb je geen abonnement op FOX Sports of Ziggo Sport Totaal, maar wil je wel af en toe een wedstrijd kijken? Dan bestel je met Ziggo Live Events eenmalig een wedstrijd.

 
 

Programma's terugkijken met Ziggo Replay

Vanaf nu nemen we programma's voor je op. Dit heet Ziggo Replay. Replay is alleen te gebruiken met een Ziggo Mediabox XL.

 
 

Instellingen van je interactieve mediabox aanpassen

Je interactieve mediabox stel je precies zo in zoals jij dat wil. We nemen de belangrijkste instellingen van je mediabox met je door, zodat je alles uit interactieve televisie haalt wat erin zit.

Ondertiteling instellen

Bij een On Demand film of serie zit soms meer dan alleen Nederlandse ondertiteling. Ook kan je de ondertiteling helemaal uitzetten. 

 
 

Film of serie in een andere taal

Naast ondertiteling zitten er bij On Demand soms ook meerdere gesproken talen. Je bepaalt dus zelf in welke taal je de film of serie wilt bekijken.

 
 

Persoonlijke betaalcode of PIN instellen

Wil je niet dat iedereen zomaar films en series kan bestellen? Stel dan een persoonlijke betaalcode in. Zo beveilig je zenders, films en series.

 
 

Persoonlijke aanbevelingen gebruiken

Meer films en series kijken die bij je smaak passen? Zet dan de persoonlijke aanbevelingen aan. We geven je dan passende tips. Je kunt het later natuurlijk weer uitzetten.

 
 

Problemen met interactieve televisie oplossen

Werkt interactieve tv niet helemaal zoals het hoort? We gaan je helpen: we hebben de meest voorkomende problemen op een rijtje gezet, zodat je het snel kunt oplossen.

Interactieve televisie werkt helemaal nietBlokken en strepen in beeldZwart beeld oplossenFoutcodes oplossen

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik een programma opnemen?

Met veel interactieve mediaboxen kun je ook opnemen en live tv op pauze zetten. Erg handig als je geen tijd hebt om de uitzending live te zien.

Is terugkijken via TV Gemist gratis?

Niet alles via TV Gemist is gratis. Vooral programma’s van commerciële zenders zijn meestal alleen tegen betaling te zien.

Tot wanneer kan ik uitzendingen terugkijken?

Programma’s kijk je terug tot 10 dagen na de originele uitzending. Dat kan alleen van zenders die onderdeel zijn van je abonnement. 

Waarom zie ik reclame als ik een programma terugkijk via TV Gemist?

Het is de wettelijke taak van Ster om reclame te verzorgen bij de programma’s van NPO. De NPO moet op al zijn kanalen ruimte bieden voor deze Ster-reclame. Door technische aanpassingen is het sinds september 2012 mogelijk om Ster-reclame ook op Uitzending Gemist via digitale televisie uit te zenden. Met de opbrengsten van deze reclame worden onder andere de NPO, het Instituut voor Beeld en Geluid en de omroeporkesten gefinancierd.

Ziggo heeft geen invloed op de manier waarop programma's via Uitzending Gemist worden aangeboden. Voor vragen over Ster-reclame kun je bellen met de Ster (035-6725500) of mailen naar ster@ster.nl. Voor vragen over de NPO kun je terecht bij de NPO via www.npo.nl.

Wat betekent de melding 'Je tijdelijke opname zal verloren gaan' ?

Met tijdelijke opname kun je een programma tijdens het tv-kijken pauzeren of terugspoelen. Als je de tijdelijke opnamefunctie hebt gebruikt, en je wilt daarna van zender wisselen, dan krijg je een melding om je eraan te herinneren. Druk je vervolgens op OK, dan verlaat je de zender en wordt het geheugen gewist. Druk je op Back, dan kun je nog wel terugspoelen en pauzeren op de zender die je wilde verlaten.

Heeft Ziggo ook 3D-films On Demand?

Je kunt via Ziggo On Demand 3D-films bestellen. Je hebt wel een digitale ontvanger of mediabox nodig met een HDMI-aansluiting en een 3D-televisie met toebehoren. De films die we aanbieden zijn echte 3D-films. Het zijn dus geen 2D-films die omgezet worden naar 3D.  

 
 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo