E37 en E37-32 melding

E37 en E37-32 melding

  • Bezig met laden...

  • Hoe kijk je digitale televisie?

  • Het merk van de Ziggo CI+ Module controleren

    De frequentie en het netwerk-ID dat je nodig hebt verschilt per CI+ Module. Controleer daarom eerst wat het merk is van de CI+ Module. Het merk staat op de achterkant van de module.

    Je ziet hieronder waar je de merknaam van de CI+ Module vindt.

    Wat is het merk van de Ziggo CI+ Module?

  • Het merk van de Ziggo CI+ Module controleren

    De frequentie en het netwerk-ID dat je nodig hebt verschilt per CI+ Module. Controleer daarom eerst wat het merk is van de CI+ Module. Het merk staat op de achterkant van de module.

    Je ziet hieronder waar je de merknaam van de CI+ Module vindt.

    Wat is het merk van de Ziggo CI+ Module?

  • Je tv en Ziggo CI+ Module opnieuw installeren

    We gaan nu je tv en CI+ Module opnieuw installeren. Op welke knoppen je daarvoor precies moet drukken, verschilt per merk en type tv. We gaan je daarom algemene informatie geven over het opnieuw installeren van je tv. Pak de handleiding van je tv erbij voor specifieke informatie.

    a.

    Haal eerst de CI+ Module uit je tv. Tijdens de herinstallatie mag deze niet in de tv zitten.

    b.

    Druk op de Menu-knop van je afstandsbediening en zoek de optie Fabrieksinstellingen, Standaardinstellingen of Factory defaults. Waar deze optie precies zit, vind je in de handleiding van je tv-toestel.

    c.

    Tijdens de herinstallatie wordt er gevraagd om een bron en netwerk te kiezen. Kies hier altijd voor:

    Bron: Kabel (DVB-C)
    Netwerk: Ziggo

    d.

    Hierna wordt je gevraagd naar een Frequentie en een Netwerk-ID. Sommige tv's vragen daarnaast om de symbol rate en modulatie. De gegevens zijn:

    Frequentie: 47400
    Netwerk-ID: 5555

    Symbol rate: 6875
    Modulatie: 64QAM

    Let op: soms is het nodig om een extra 0 of juist helemaal geen nullen in te vullen bij Frequentie of Netwerk-ID. Dit verschilt per merk en model. Je tv geeft zelf aan hoeveel cijfers er nodig zijn.

    e.

    Volg de verdere instructies in beeld. Zodra je klaar bent heb je weer beeld op NPO 1.

    f.

    Steek nu de CI+ Module weer in je tv.

    g.

    Controleer of digitale televisie weer werkt door naar RTL4 te zappen. Als je hier beeld hebt, werkt het.

    Is het probleem nu verholpen?

  • Je tv en Ziggo CI+ Module opnieuw installeren

    We gaan nu je tv en CI+ Module opnieuw installeren. Op welke knoppen je daarvoor precies moet drukken, verschilt per merk en type tv. We gaan je daarom algemene informatie geven over het opnieuw installeren van je tv. Pak de handleiding van je tv erbij voor specifieke informatie.

    a.

    Haal eerst de CI+ Module uit je tv. Tijdens de herinstallatie mag deze niet in de tv zitten.

    b.

    Druk op de Menu-knop van je afstandsbediening en zoek de optie Fabrieksinstellingen, Standaardinstellingen of Factory defaults. Waar deze optie precies zit, vind je in de handleiding van je tv-toestel.

    c.

    Tijdens de herinstallatie wordt er gevraagd om een bron en netwerk te kiezen. Kies hier altijd voor:

    Bron: Kabel (DVB-C)
    Netwerk: Ziggo

    d.

    Hierna wordt je gevraagd naar een Frequentie en een Netwerk-ID. Sommige tv's vragen daarnaast om de symbol rate en modulatie. De gegevens zijn:

    Frequentie: 47400
    Netwerk-ID: 5555

    Symbol rate: 6875
    Modulatie: 64QAM

    Let op: soms is het nodig om een extra 0 of juist helemaal geen nullen in te vullen bij Frequentie of Netwerk-ID. Dit verschilt per merk en model. Je tv geeft zelf aan hoeveel cijfers er nodig zijn.

    e.

    Volg de verdere instructies in beeld. Zodra je klaar bent heb je weer beeld op NPO 1.

    f.

    Steek nu de CI+ Module weer in je tv.

    g.

    Controleer of digitale televisie weer werkt door naar RTL4 te zappen. Als je hier beeld hebt, werkt het.

    Is het probleem nu verholpen?

  • Je tv en Ziggo CI+ Module opnieuw installeren

    We gaan nu je tv en CI+ Module opnieuw installeren. Op welke knoppen je daarvoor precies moet drukken, verschilt per merk en type tv. We gaan je daarom algemene informatie geven over het opnieuw installeren van je tv. Pak de handleiding van je tv erbij voor specifieke informatie.

    a.

    Haal eerst de CI+ Module uit je tv. Tijdens de herinstallatie mag deze niet in de tv zitten.

    b.

    Druk op de Menu-knop van je afstandsbediening en zoek de optie Fabrieksinstellingen, Standaardinstellingen of Factory defaults. Waar deze optie precies zit, vind je in de handleiding van je tv-toestel.

    c.

    Tijdens de herinstallatie wordt er om installatiegegevens gevraagd. Het verschilt per merk wat je precies moet opgeven. Gebruik altijd onderstaande gegevens:

    Bron: Kabel (DVB-C)
    Netwerk: UPC

    Frequentie: 47400
    Netwerk-ID: 5555

    Sommige tv's vragen ook nog naar de volgende gegevens:

    Symbol rate: 6900
    Modulatie: 64QAM

    Let op: soms is het nodig om een extra 0 of juist helemaal geen nullenin te vullen bij frequentie of netwerk-ID. Dat verschilt per merk en model. Je tv geeft zelf aan hoeveel cijfers er nodig zijn.

    d.

    Volg de verdere instructies in beeld. Zodra je klaar bent heb je weer beeld op NPO 1.

    e.

    Steek nu de CI+ Module weer in je tv.

    f.

    Controleer of digitale televisie weer werkt door naar RTL4 te zappen. Als je hier beeld hebt, werkt het.

    Is het probleem nu verholpen?

  • Je tv en Ziggo CI+ Module opnieuw installeren

    We gaan nu je tv en CI+ Module opnieuw installeren. Op welke knoppen je daarvoor precies moet drukken, verschilt per merk en type tv. We gaan je daarom algemene informatie geven over het opnieuw installeren van je tv. Pak de handleiding van je tv erbij voor specifieke informatie.

    a.

    Haal eerst de CI+ Module uit je tv. Tijdens de herinstallatie mag deze niet in de tv zitten.

    b.

    Druk op de Menu-knop van je afstandsbediening en zoek de optie Fabrieksinstellingen, Standaardinstellingen of Factory defaults. Waar deze optie precies zit, vind je in de handleiding van je tv-toestel.

    c.

    Tijdens de herinstallatie wordt er om installatiegegevens gevraagd. Het verschilt per merk wat je precies moet opgeven. Gebruik altijd onderstaande gegevens:

    Bron: Kabel (DVB-C)
    Netwerk: UPC

    Frequentie: 47400
    Netwerk-ID: 5555

    Sommige tv's vragen ook nog naar de volgende gegevens:

    Symbol rate: 6900
    Modulatie: 64QAM

    Let op: soms is het nodig om een extra 0 of juist helemaal geen nullenin te vullen bij frequentie of netwerk-ID. Dat verschilt per merk en model. Je tv geeft zelf aan hoeveel cijfers er nodig zijn.

    d.

    Volg de verdere instructies in beeld. Zodra je klaar bent heb je weer beeld op NPO 1.

    e.

    Steek nu de CI+ Module weer in je tv.

    f.

    Controleer of digitale televisie weer werkt door naar RTL4 te zappen. Als je hier beeld hebt, werkt het.

    Is het probleem nu verholpen?

  • Opnieuw zenders zoeken

    Volg het aparte stappenplan om de zenders opnieuw door je ontvanger te laten zoeken.

    Het stappenplan opent in een nieuw tabblad.
    Als melding E37 niet verdwenen is na het volgen van het stappenplan, kun je hier verder gaan voor verdere ondersteuning.

    Is het probleem nu verholpen?

  • Opnieuw zenders zoeken

    Volg het aparte stappenplan om de zenders opnieuw door je ontvanger te laten zoeken.

    Het stappenplan opent in een nieuw tabblad.
    Als melding E37 niet verdwenen is na het volgen van het stappenplan, kun je hier verder gaan voor verdere ondersteuning.

    Is het probleem nu verholpen?

  • Herstel fabrieksinstellingen

    Volg het aparte stappenplan om de fabrieksinstellingen van je ontvanger te herstellen.

    Het stappenplan opent in een nieuw tabblad.
    Als melding E37 niet verdwenen is na het volgen van het stappenplan, kun je hier verder gaan voor verdere ondersteuning.

    Is het probleem nu verholpen?

  • Gaat het om een lokale tv-zender?

  • Wacht nog even

    Je ziet de melding omdat we de gegevens van de tv-zender aan het bijwerken zijn. Normaal gesproken duurt dit niet langer dan een paar uur. Zodra de werkzaamheden gedaan zijn, kun je weer naar deze zender kijken.

  • Hoe kijk je digitale televisie?

  • Herstart de mediabox

    a.

    Haal de stroomstekker van de mediabox uit het stopcontact.

    b.

    Wacht ten minste 5 seconden en doe de stekker weer in het stopcontact.

    c.

    Wacht tot de mediabox is opgestart. Dit kan even een minuutje duren.

    Is het probleem nu verholpen?

  • Het probleem is opgelost

    Fijn dat je geholpen bent!
    Help jij andere mensen verder? Deel je kennis in de Ziggo Community.

    Voor antwoorden op andere vragen ga je naar onze Klantenservice.

  • Doe een storingscheck

    Vul hier je postcode en huisnummer in.

    Is er een storing bekend op je adres?

  • Melding E37 of E37-32 oplossen

    Een E37-melding zie je als het afstemmen op een tv-zender niet lukt. In dit stappenplan helpen we je de melding op te lossen.

    Zie je de melding E37 of E37-32 op één of meer tv-zenders?

    Heb je al heen en weer gezapt tussen een aantal zenders? Geven meerdere zenders de melding, of slechts 1?

  • Er is een storing of onderbreking

    Er is op dit moment een storing of onderbreking in je regio. Dat kan het probleem veroorzaken. Houd onze storingspagina in de gaten. 

  • Geef de melding aan ons door

    Er lijkt iets niet helemaal goed te gaan aan onze kant. Je kunt deze foutcode zelf niet oplossen.
    Geef de fout alsjeblieft aan ons door, dan kunnen we er snel iets aan doen:

  • Geef de melding aan ons door

    Er lijkt iets niet helemaal goed te gaan aan onze kant. Je kunt deze foutcode zelf niet oplossen.
    Geef de fout alsjeblieft aan ons door, dan kunnen we er snel iets aan doen:

  • Herstart de mediabox

    a.

    Haal de stroomstekker van de mediabox uit het stopcontact.

    b.

    Wacht ten minste 5 seconden en doe de stekker weer in het stopcontact.

    c.

    Wacht tot de mediabox is opgestart. Dit kan even een minuutje duren.

    Is het probleem nu verholpen?

  • CI+ Module opnieuw verbinding laten maken

    a.

    Om de foutmelding op te lossen gaan we je tv en de CI+ Module opnieuw verbinding laten maken. Zet hiervoor eerst je tv uit.

    b.

    Haal nu de CI+ Module uit je tv.

    c.

    Zet nu je tv weer aan.

    d.

    Controleer nu je smartcard correct in de CI+ Module zit. Als deze verkeerd om zit kan dit voor problemen zorgen. De sleuf van de CI+ Module (waarin je de smartcard plaatst), heeft aan de ene kant een brede kunststof rand en aan de andere kant een smalle kunststof rand.

    Let er bij het plaatsen van de smartcard op dat:

    • de brede rand naar boven wijst
    • de chip naar boven wijst (het kan dat op de smartcard een andere instructie staat)
    • de chip naar voren wijst

    e.

    Plaats nu de CI+ Module terug in je tv. Het is belangrijk dat je tv aan staat wanneer je dit doet. Let er op dat de kant met de brede kunststof rand naar de muur wijst. Dit is ook de kant met de gekleurde opdruk.

    f.

    Als je de CI+ Module goed in je tv hebt gestoken zal de tv de module herkennen. Na enige tijd verschijnt een paar seconden een melding op je tv. Deze melding zal vanzelf verdwijnen. Zap hierna langs de zenders uit je abonnement.

    Is het probleem nu verholpen?