E19-melding

  • Bezig met laden...

  • Smartcard opzoeken in Mijn Ziggo

    a.

    Ga naar Producten.

    b.

    Ga naar beneden en zoek naar het smartcardnummer dat je net hebt opgezocht.

    Staat het smartcardnummer vermeld in MijnZiggo?

  • Of de melding E19-4

    Je ziet een E19-melding op je tv als je smartcard bijgewerkt moet worden. Dat gebeurt bijvoorbeeld als je digitale ontvanger een tijd niet is gebruikt of uit heeft gestaan. Het opnieuw activeren van je smartcard is gelukkig binnen 5 minuten geregeld. We leggen je in dit stappenplan uit hoe je dat doet.

    Inloggen op Mijn Ziggo

    In de volgende stap gaan we inloggen op Mijn Ziggo. Je kunt dit doen via je browser of via de Mijn Ziggo app.

    Hoe ga je inloggen op Mijn Ziggo?

  • Herstel je smartcard in de Mijn Ziggo app

    a.

    Tijdens het herstellen moet de smartcard zelf in je mediabox zitten en deze moet aanstaan. Heb je een CI+ module? Zorg dan dat de smartcard in de module zit en de televisie aanstaat. De chip van kaart hoort aan de dikke zijde van de module.

    Heb je meerdere producten? Zet dan alle mediaboxen en televisies met CI+ module aan voor je verder gaat.

    b.

    Open de Mijn Ziggo app.

    c.

    Druk op Producten.

    d.

    Druk op Hulp bij televisie.

    e.

    Druk op Zenders opnieuw ophalen.

    Het zenderaanbod wordt nu opnieuw opgehaald. Dit kan tot 15 minuten duren.

    f.

    Als je na een kwartier nog geen beeld hebt, zap dan eerst naar kanaal 14 (Ziggo Sport). Daar zou je beeld moeten hebben. Ga na ongeveer 1 minuut terug naar het kanaal waar je vandaan komt.

    Is de foutmelding nu verdwenen?

  • Herstel je smartcard

    a.

    Tijdens het herstellen moet de smartcard zelf in je mediabox zitten en deze moet aanstaan. Heb je een CI+ module? Zorg dan dat de smartcard in de module zit en de televisie aanstaat. De chip van kaart hoort aan de dikke zijde van de module.

    Heb je meerdere producten? Zet dan alle mediaboxen en televisies met CI+ module aan voor je verder gaat.

     

    b.

    Log in op Mijn Ziggo.

     Inlogscherm Mijn Ziggo

    c.

    Druk op Producten.

    d.

    Kies voor Televisie.

    e.

    Kies het juiste apparaat of smartcard en druk op Zenders en pincode herstellen.

    f.

    Druk op Opnieuw ophalen.

    g.

    Het zenderaanbod wordt nu opnieuw opgehaald. Dit kan tot 15 minuten duren.

    h.

    Als je na een kwartier nog geen beeld hebt, zap dan eerst naar kanaal 14 (Ziggo Sport). Daar zou je beeld moeten hebben. Ga na ongeveer 1 minuut terug naar het kanaal waar je vandaan komt.

    Is de foutmelding nu verdwenen?

  • Het probleem is opgelost

    Fijn dat je geholpen bent!
    Help jij andere mensen verder? Deel je kennis in de Ziggo Community.

    Voor antwoorden op andere vragen ga je naar onze Klantenservice.

  • De smartcard is niet meer actief

    De smartcard is niet meer gekoppeld aan je abonnement. Hierdoor werkt deze niet meer.
    Je kunt helaas geen losse smartcard bestellen.

    Als je de CI+ Module via Ziggo hebt, kunnen we de module vervangen. Neem hiervoor contact met ons op.

  • Contact Laten we het samen verder oplossen

    Je hebt alle stappen goed doorlopen, maar het is helaas niet gelukt. 
    Stel je vraag op de Ziggo Community of neem contact op met onze Klantenservice. Dan kijken we samen naar een oplossing.

  • Smartcard opzoeken in de Mijn Ziggo app

    a.

    Ga naar Producten.

    b.

    Druk op Meer info bij de Ziggo Mediabox.

    c.

    Bekijk het smartcardnummer dat je net hebt opgezocht.

    Staat het smartcardnummer vermeld in de Mijn Ziggo app?

  • Hoe kijk je tv?

    We gaan nu in Mijn Ziggo controleren of je smartcard goed geregistreerd staat onder je televisieabonnement. Bekijk Mijn Ziggo bij voorkeur op een tablet, pc of laptop.

    Voordat we dat doen hebben we gegevens nodig die op je smartcard staan. Loop dus even naar de ontvanger (box of CI+ module) waarbij je de foutmelding te zien krijgt.

    Krijg je de melding op een mediabox of op een CI+ module?

  • Hoe kijk je tv?

    We gaan nu in Mijn Ziggo controleren of je smartcard goed geregistreerd staat onder je televisieabonnement. Bekijk Mijn Ziggo bij voorkeur op een tablet, pc of laptop.

    Voordat we dat doen hebben we gegevens nodig die op je smartcard staan. Loop dus even naar de ontvanger (box of CI+ module) waarbij je de foutmelding te zien krijgt.

    Krijg je de melding op een mediabox of op een CI+ module?

  • Je smartcard controleren

    a.

    Haal je CI+ Module uit je televisie.

    b.

    Haal de smartcard uit de module en noteer het 11-cijferige smartcardnummer dat op je smartcard geprint staat.

    c.

    Controleer nu je smartcard correct in de CI+ Module zit. Als deze verkeerd om zit kan dit voor problemen zorgen. De sleuf van de CI+ Module (waarin je de smartcard plaatst), heeft aan de ene kant een brede kunststof rand en aan de andere kant een smalle kunststof rand.

    Let er bij het plaatsen van de smartcard op dat:

    • de brede rand naar boven wijst
    • de chip naar boven wijst (het kan dat op de smartcard een andere instructie staat)
    • de chip naar voren wijst

    d.

    Plaats nu de CI+ Module terug in je tv. Het is belangrijk dat je tv aan staat wanneer je dit doet. Let er op dat de kant met de brede kunststof rand naar de muur wijst. Dit is ook de kant met de gekleurde opdruk.

  • Je smartcard controleren

    a.

    Haal je CI+ Module uit je televisie.

    b.

    Haal de smartcard uit de module en noteer het 11-cijferige smartcardnummer dat op je smartcard geprint staat.

    c.

    Controleer nu je smartcard correct in de CI+ Module zit. Als deze verkeerd om zit kan dit voor problemen zorgen. De sleuf van de CI+ Module (waarin je de smartcard plaatst), heeft aan de ene kant een brede kunststof rand en aan de andere kant een smalle kunststof rand.

    Let er bij het plaatsen van de smartcard op dat:

    • de brede rand naar boven wijst
    • de chip naar boven wijst (het kan dat op de smartcard een andere instructie staat)
    • de chip naar voren wijst

    d.

    Plaats nu de CI+ Module terug in je tv. Het is belangrijk dat je tv aan staat wanneer je dit doet. Let er op dat de kant met de brede kunststof rand naar de muur wijst. Dit is ook de kant met de gekleurde opdruk.

  • Je smartcard controleren

    a.

    Haal je smartcard uit je ontvanger.
    (De smartcard kan er anders uitzien dan op de afbeelding; dat is geen probleem.)

    b.

    Noteer het 11-cijferige smartcardnummer dat op je smartcard geprint staat.

    c.

    Plaats je smartcard terug in je digitale ontvanger, met de gouden chip naar beneden.

  • Je smartcard controleren

    a.

    Haal je smartcard uit je ontvanger.
    (De smartcard kan er anders uitzien dan op de afbeelding; dat is geen probleem.)

    b.

    Noteer het 11-cijferige smartcardnummer dat op je smartcard geprint staat.

    c.

    Plaats je smartcard terug in je digitale ontvanger, met de gouden chip naar beneden.