E16-melding

  • Bezig met laden...

  • Wacht nog even af

    Je heb het zenderpakket waar de zender met de E16-foutmelding in zit nog maar net besteld. Het duurt maximaal 48 uur voor de zenders in dit pakket geactiveerd zijn. Wacht dus nog even af. Heb je na 48 uur nog steeds de E16-melding? Volg dan dit stappenplan opnieuw.

  • Contact Laat ons je helpen

    Het lijkt erop dat de activeringsperiode is verlopen. Geen nood, neem contact op met onze Klantenservice zodat we je ontvanger alsnog kunnen activeren.

  • Of de melding E16-4

    Je ziet een E16-melding op je tv als je smartcard bijgewerkt moet worden. Dat gebeurt bijvoorbeeld als je digitale ontvanger een tijd niet is gebruikt of uit heeft gestaan. Het bijwerken van je smartcard is gelukkig binnen 5 minuten geregeld. We leggen je in dit stappenplan uit hoe je dat doet.

    Heb je een nieuwe ontvanger?

    Foutmelding E16 geeft aan dat de zenders niet bereikbaar zijn voor je ontvanger (dat kan een mediabox, CI+ module of losse smartcard zijn). 

    Krijg je de melding op een bestaande of een nieuwe ontvanger?

  • Activering van nieuwe ontvanger

    Als je een nieuwe mediabox, CI+ module of smartcard opgestuurd krijgt, moet deze geactiveerd worden voor je deze kunt gebruiken.

    Heb je langer dan 2 weken gewacht met activeren?

  • Over je abonnement

    Heb je de zender waar je de foutcode op ziet in de afgelopen 48 uur aan je zenderpakket toegevoegd?

  • Het probleem is opgelost

    Fijn dat je geholpen bent!
    Help jij andere mensen verder? Deel je kennis in de Ziggo Community.

    Voor antwoorden op andere vragen ga je naar onze Klantenservice.

  • Contact Noteer het smartcardnummer en neem contact op

    Het lijkt erop dat je smartcard niet meer werkt. Heel vervelend voor je, maar we helpen je graag verder. Noteer voor je contact met ons opneemt de gegevens van de smartcard die de foutmelding geeft.

    Haal je smartcard uit je ontvanger (mediabox of CI+ module) en noteer het 11-cijferige smartcardnummer dat op je smartcard geprint staat.
    Stop de smartcard daarna weer terug (de chip van kaart hoort aan de dikke zijde van de CI+ module).

    Neem contact met ons op. Geef de medewerker het nummer van je smartcard door en vermeld dat je de zenders al opnieuw hebt opgehaald via Mijn Ziggo. 

  • Inloggen op Mijn Ziggo

    In de volgende stap gaan we inloggen op Mijn Ziggo. Je kunt dit doen via je browser of via de Mijn Ziggo app.

    Hoe ga je inloggen op Mijn Ziggo?

  • Herstel je smartcard in de Mijn Ziggo app

    a.

    Tijdens het herstellen moet de smartcard zelf in je mediabox zitten en deze moet aanstaan. Heb je een CI+ module? Zorg dan dat de smartcard in de module zit en de televisie aanstaat. De chip van kaart hoort aan de dikke zijde van de module.

    Heb je meerdere producten? Zet dan alle mediaboxen en televisies met CI+ module aan voor je verder gaat.

    b.

    Open de Mijn Ziggo app.

    c.

    Druk op Producten.

    d.

    Druk op Hulp bij televisie.

    e.

    Druk op Zenders opnieuw ophalen.

    Het zenderaanbod wordt nu opnieuw opgehaald. Dit kan tot 15 minuten duren.

    f.

    Als je na een kwartier nog geen beeld hebt, zap dan eerst naar kanaal 14 (Ziggo Sport). Daar zou je beeld moeten hebben. Ga na ongeveer 1 minuut terug naar het kanaal waar je vandaan komt.

    Is de foutmelding nu verdwenen?

  • Herstel je smartcard

    a.

    Tijdens het herstellen moet de smartcard zelf in je mediabox zitten en deze moet aanstaan. Heb je een CI+ module? Zorg dan dat de smartcard in de module zit en de televisie aanstaat. De chip van kaart hoort aan de dikke zijde van de module.

    Heb je meerdere producten? Zet dan alle mediaboxen en televisies met CI+ module aan voor je verder gaat.

     

    b.

    Log in op Mijn Ziggo.

     Inlogscherm Mijn Ziggo

    c.

    Druk op Producten.

    d.

    Kies voor Televisie.

    e.

    Kies het juiste apparaat of smartcard en druk op Zenders en pincode herstellen.

    f.

    Druk op Opnieuw ophalen.

    g.

    Het zenderaanbod wordt nu opnieuw opgehaald. Dit kan tot 15 minuten duren.

    h.

    Als je na een kwartier nog geen beeld hebt, zap dan eerst naar kanaal 14 (Ziggo Sport). Daar zou je beeld moeten hebben. Ga na ongeveer 1 minuut terug naar het kanaal waar je vandaan komt.

    Is de foutmelding nu verdwenen?