E-melding

  • Bezig met laden...

  • Inloggen op Mijn Ziggo

    In de volgende stap gaan we inloggen op Mijn Ziggo. Je kunt dit doen via je browser of via de Mijn Ziggo app.

    Hoe ga je inloggen op Mijn Ziggo?

  • Melding E100 of E100-4 oplossen

    Een E100 of E100-4 melding verschijnt als de smartcard niet gelezen kan worden door je mediabox of CI+ Module. 

    Hoe kijk je digitale televisie?

  • Herstel je smartcard in de Mijn Ziggo app

    a.

    Tijdens het herstellen moet de smartcard in de CI+ Module zitten en moet de televisie aanstaan. De chip van kaart hoort aan de dikke zijde van de module.

    b.

    Open de Mijn Ziggo app.

    c.

    Druk op Producten.

    d.

    Druk op de knop Hulp bij televisie bij de CI+ Module waarbij de melding op televisie verschijnt.

    e.

    Druk op Zenders opnieuw ophalen.

    Het zenderaanbod wordt nu opnieuw opgehaald. Dit kan tot 15 minuten duren.

    f.

    Als je na een kwartier nog geen beeld hebt, zap dan eerst naar kanaal 14 (Ziggo Sport). Daar zou je beeld moeten hebben. Ga na ongeveer 1 minuut terug naar het kanaal waar je vandaan komt.

    Is de foutmelding nu verdwenen?

  • Je smartcard controleren

    a.

    Haal je CI+ Module uit je televisie.

    b.

    Haal de smartcard uit de module en noteer het 11-cijferige smartcardnummer dat op je smartcard geprint staat.

    c.

    Controleer nu of je smartcard correct in de CI+ Module zit. Als deze verkeerd om zit kan dit voor problemen zorgen. De sleuf van de CI+ Module (waarin je de smartcard plaatst), heeft aan de ene kant een brede kunststof rand en aan de andere kant een smalle kunststof rand.

    Plaats de smartcard zoals afgebeeld. De gekleurde sticker en de chip zitten aan dezelfde kant. 

     Plaats de smartcard met de chip aan de kant van de sticker

    d.

    Zorg nu dat je tv aanstaat. Plaats de CI+ Module zoals afgebeeld. 

    Een paar extra tips:

    • De brede kunststofrand steekt een beetje uit
    • De gekleurde sticker zit aan de kant van de muur 
  • Je smartcard controleren

    a.

    Haal je smartcard uit je ontvanger.
    (De smartcard kan er anders uitzien dan op de afbeelding; dat is geen probleem.)

    b.

    Noteer het 11-cijferige smartcardnummer dat op je smartcard geprint staat.

    c.

    Plaats je smartcard terug in je digitale ontvanger, met de gouden chip naar beneden.

  • Smartcard opzoeken in de Mijn Ziggo app

    a.

    Ga naar Producten.

    b.

    Druk op Meer info bij de Ziggo Mediabox.

    c.

    Bekijk het smartcardnummer dat je net hebt opgezocht.

    Staat het smartcardnummer vermeld in de Mijn Ziggo app?

  • Inloggen op Mijn Ziggo

    In de volgende stap gaan we inloggen op Mijn Ziggo. Je kunt dit doen via je browser of via de Mijn Ziggo app.

    Hoe ga je inloggen op Mijn Ziggo?

  • Smartcard opzoeken in Mijn Ziggo

    a.

    Ga naar Producten.

    b.

    Ga naar beneden en zoek naar het smartcardnummer dat je net hebt opgezocht.

    Staat het smartcardnummer vermeld in MijnZiggo?

  • Herstel je smartcard in de Mijn Ziggo app

    a.

    Tijdens het herstellen moet de smartcard zelf in je mediabox zitten en deze moet aanstaan. Heb je een CI+ module? Zorg dan dat de smartcard in de module zit en de televisie aanstaat. De chip van kaart hoort aan de dikke zijde van de module.

    b.

    Open de Mijn Ziggo app.

    c.

    Druk op Producten.

    d.

    In het volgende scherm zie je de gegevens van je televisie abonnement.

    Hier staat ook een overzicht van je digitale ontvangers (dit kan een mediabox of CI+ Module zijn). Druk op de knop Hulp bij televisie bij de ontvanger waar je het probleem hebt.

    e.

    Druk op Zenders opnieuw ophalen.

    Het zenderaanbod wordt nu opnieuw opgehaald. Dit kan tot 15 minuten duren.

    f.

    Als je na een kwartier nog geen beeld hebt, zap dan eerst naar kanaal 14 (Ziggo Sport). Daar zou je beeld moeten hebben. Ga na ongeveer 1 minuut terug naar het kanaal waar je vandaan komt.

    Is de foutmelding nu verdwenen?

  • Herstel je smartcard

    a.

    Tijdens het herstellen moet de smartcard zelf in je mediabox zitten en deze moet aanstaan. Heb je een CI+ module? Zorg dan dat de smartcard in de module zit en de televisie aanstaat. De chip van kaart hoort aan de dikke zijde van de module.

    b.

    Log in op Mijn Ziggo.

     Inlogscherm Mijn Ziggo

    c.

    Druk op Producten.

    d.

    Kies voor Televisie.

    e.

    Kies het juiste apparaat of smartcard en druk op Zenders en pincode herstellen.

    f.

    Druk op Opnieuw ophalen.

    g.

    Het zenderaanbod wordt nu opnieuw opgehaald. Dit kan tot 15 minuten duren.

    h.

    Als je na een kwartier nog geen beeld hebt, zap dan eerst naar kanaal 14 (Ziggo Sport). Daar zou je beeld moeten hebben. Ga na ongeveer 1 minuut terug naar het kanaal waar je vandaan komt.

    Is de foutmelding nu verdwenen?

  • Herstel je smartcard

    a.

    Tijdens het herstellen moet de smartcard zelf in je mediabox zitten en deze moet aanstaan. Heb je een CI+ module? Zorg dan dat de smartcard in de module zit en de televisie aanstaat. De chip van kaart hoort aan de dikke zijde van de module.

    b.

    Log in op Mijn Ziggo.

     Inlogscherm Mijn Ziggo

    c.

    Druk op Producten.

    d.

    Kies voor Televisie.

    e.

    Kies het juiste apparaat of smartcard en druk op Zenders en pincode herstellen.

    f.

    Druk op Opnieuw ophalen.

    g.

    Het zenderaanbod wordt nu opnieuw opgehaald. Dit kan tot 15 minuten duren.

    h.

    Als je na een kwartier nog geen beeld hebt, zap dan eerst naar kanaal 14 (Ziggo Sport). Daar zou je beeld moeten hebben. Ga na ongeveer 1 minuut terug naar het kanaal waar je vandaan komt.

    Is de foutmelding nu verdwenen?

  • Smartcard opzoeken in Mijn Ziggo

    a.

    Ga naar Producten.

    b.

    Ga naar beneden en zoek naar het smartcardnummer dat je net hebt opgezocht.

    Staat het smartcardnummer vermeld in MijnZiggo?

  • Smartcard opzoeken in de Mijn Ziggo app

    a.

    Ga naar Producten.

    b.

    Druk op Meer info bij de Ziggo Mediabox.

    c.

    Bekijk het smartcardnummer dat je net hebt opgezocht.

    Staat het smartcardnummer vermeld in de Mijn Ziggo app?

  • Je smartcard controleren

    a.

    Haal je CI+ Module uit je televisie.

    b.

    Haal de smartcard uit de module en noteer het 11-cijferige smartcardnummer dat op je smartcard geprint staat.

    c.

    Controleer nu of je smartcard correct in de CI+ Module zit. Als deze verkeerd om zit kan dit voor problemen zorgen. De sleuf van de CI+ Module (waarin je de smartcard plaatst), heeft aan de ene kant een brede kunststof rand en aan de andere kant een smalle kunststof rand.

    Plaats de smartcard zoals afgebeeld. De gekleurde sticker en de chip zitten aan dezelfde kant. 

     Plaats de smartcard met de chip aan de kant van de sticker

    d.

    Zorg nu dat je tv aanstaat. Plaats de CI+ Module zoals afgebeeld. 

    Een paar extra tips:

    • De brede kunststofrand steekt een beetje uit
    • De gekleurde sticker zit aan de kant van de muur 
  • Je smartcard controleren

    We gaan nu in Mijn Ziggo controleren of je smartcard goed geregistreerd staat onder je televisieabonnement.

    Voordat we dat doen hebben we gegevens nodig die op je smartcard staan. Loop dus even naar de digitale ontvanger waarbij je de foutmelding te zien krijgt.

    a.

    Haal je smartcard uit je digitale ontvanger.

    b.

    Noteer het 11-cijferige smartcardnummer dat op je smartcard geprint staat.

    c.

    Plaats je smartcard terug in je digitale ontvanger. Doe dit zoals afgebeeld. 

    Een paar tips:

    • De chip zit aan de bovenkant (vergelijkbaar met als je gaat pinnen)
    • Steek de kant met de chip in de ontvanger

    Wacht tot je de foutmelding weer in beeld ziet.

  • Contact Actieve smartcard

    De smartcard is nog actief binnen je abonnement. Er moet iets anders aan de hand zijn waarom dit probleem hebt.

    Neem contact op met onze Klantenservice, dan kunnen we je verder helpen. Geef hierbij aan wat je zelf al gedaan hebt om het probleem te verhelpen. 

  • Contact Actieve smartcard

    De smartcard is nog actief binnen je abonnement. Er moet iets anders aan de hand zijn waarom dit probleem hebt.

    Neem contact op met onze Klantenservice, dan kunnen we je verder helpen. Geef hierbij aan wat je zelf al gedaan hebt om het probleem te verhelpen. 

  • Het probleem is opgelost

    Fijn dat je geholpen bent!
    Help jij andere mensen verder? Deel je kennis in de Ziggo Community.

    Voor antwoorden op andere vragen ga je naar onze Klantenservice.

  • De smartcard is niet meer actief

    De smartcard is niet meer gekoppeld aan je abonnement. Hierdoor werkt deze niet meer.
    Je kunt helaas geen losse smartcard bestellen.

    Als je de CI+ Module via Ziggo hebt, kunnen we de module vervangen. Neem hiervoor contact met ons op.

  • De smartcard is niet meer actief

    De smartcard is niet meer gekoppeld aan je abonnement. Hierdoor werkt deze niet meer.
    Je kunt helaas geen losse smartcard bestellen.

    Wil je informatie over een andere manier om televisie te kijken? Neem hiervoor contact met ons op.