Smartcard bijwerken

Smartcard bijwerken

  • Bezig met laden...

  • Je abonnementen controleren

    We gaan nu controleren of het zenderpakket goed geregistreerd staat onder je televisieabonnement bij Ziggo. Dat doen we in Mijn Ziggo.

    a.

    Ga naar Mijn Ziggo en log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

    b.

    Ga naar Producten.

    c.

    Je ziet nu welk tv-pakket je hebt. Klik vervolgens op Naar televisie om ook je extra zenders te bekijken.

    d.

    Controleer je televisiepakketten onder het kopje Je extra zenders.

    Staat het zenderpakket waar de zender met de E16 in zit hier tussen?

  • Over je abonnement

    Heb je de zender waar je de foutcode op ziet in de afgelopen 48 uur aan je zenderpakket toegevoegd?

  • Over je abonnement

    Heb je de zender waar je de foutcode op ziet in de afgelopen 48 uur aan je zenderpakket toegevoegd?

  • Wacht nog even af

    Het duurt maximaal 48 uur voor de zenders in je nieuwe pakket geactiveerd zijn. Wacht dus nog even af.
    Verschijnt de melding na 48 uur nog steeds in beeld? Volg dan dit stappenplan opnieuw.

  • Controleer de zender

    Om te beginnen is het belangrijk te weten in welk televisiepakket de zender of zenders zitten waar je de foutmelding op te zien krijgt. Controleer dit in ons zenderoverzicht.

    In welk pakket zit de zender met de foutmelding?

  • Inloggen op Mijn Ziggo

    In de volgende stap gaan we inloggen op Mijn Ziggo. Je kunt dit doen via je browser of via de Mijn Ziggo app.

    Hoe ga je inloggen op Mijn Ziggo?

  • Herstel je smartcard in de Mijn Ziggo app

    a.

    Tijdens het herstellen moet de smartcard zelf in je mediabox zitten en deze moet aanstaan. Heb je een CI+ module? Zorg dan dat de smartcard in de module zit en de televisie aanstaat. De chip van kaart hoort aan de dikke zijde van de module.

    b.

    Open de Mijn Ziggo app.

    c.

    Druk op Producten.

    d.

    In het volgende scherm zie je de gegevens van je televisie abonnement.

    Hier staat ook een overzicht van je digitale ontvangers (dit kan een mediabox of CI+ Module zijn). Druk op de knop Hulp bij televisie bij de ontvanger waar je het probleem hebt.

    e.

    Druk op Zenders opnieuw ophalen.

    Het zenderaanbod wordt nu opnieuw opgehaald. Dit kan tot 15 minuten duren.

    f.

    Als je na een kwartier nog geen beeld hebt, zap dan eerst naar kanaal 14 (Ziggo Sport). Daar zou je beeld moeten hebben. Ga na ongeveer 1 minuut terug naar het kanaal waar je vandaan komt.

    Is de foutmelding nu verdwenen?

  • Het probleem is opgelost

    Fijn dat je geholpen bent!
    Help jij andere mensen verder? Deel je kennis in de Ziggo Community. Voor antwoorden op andere vragen ga je naar onze Klantenservice.

  • Contact Laten we het samen verder oplossen

    Bel of chat met onze Klantenservice. We gaan je verder helpen.

  • Herstel je smartcard

    a.

    Tijdens het herstellen moet de smartcard zelf in je mediabox zitten en deze moet aanstaan. Heb je een CI+ module? Zorg dan dat de smartcard in de module zit en de televisie aanstaat. De chip van kaart hoort aan de dikke zijde van de module.

    b.

    Log in op Mijn Ziggo.

    c.

    Druk op Producten.

    d.

    Kies voor Televisie.

    e.

    Kies het juiste apparaat of smartcard en druk op Opnieuw ophalen.

    f.

    Het zenderaanbod wordt nu opnieuw opgehaald. Dit kan tot 15 minuten duren.

    g.

    Als je na een kwartier nog geen beeld hebt, zap dan eerst naar kanaal 14 (Ziggo Sport). Daar zou je beeld moeten hebben. Ga na ongeveer 1 minuut terug naar het kanaal waar je vandaan komt.

    Is de foutmelding nu verdwenen?