• Controleer de zender

    Om te beginnen is het belangrijk te weten in welk televisiepakket de zender of zenders zitten waar je de foutmelding op te zien krijgt. Controleer dit in ons zenderoverzicht.

    In welk pakket zit de zender met de foutmelding?

  • Over je abonnement

    Hoe lang geleden heb je dit zenderpakket besteld?

  • Over je abonnement

    Hoe lang geleden heb je dit zenderpakket besteld?

  • Wacht nog even af

    Je heb het zenderpakket waar de zender met de E16-foutmelding in zit nog maar net besteld. Het duurt maximaal 48 uur voor de zenders in dit pakket geactiveerd zijn. Wacht dus nog even af. Heb je na 48 uur nog steeds de E16-melding? Volg dan dit stappenplan opnieuw.

  • Je abonnementen controleren

    We gaan nu controleren of het zenderpakket goed geregistreerd staat onder je televisieabonnement bij Ziggo. Dat doen we in Mijn Ziggo.

    a.

    Ga naar Mijn Ziggo en log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

    b.

    Ga naar Producten.

    c.

    Scroll naar beneden naar Mijn Televisie en klik op Extra zenders beheren.

    d.

    Controleer je televisiepakketten onder het tabblad Jouw extra zenders.

    Staat het zenderpakket waar de zender met de E16 in zit hier tussen?

  • Je smartcard controleren

    We gaan nu in Mijn Ziggo controleren of je smartcard goed geregistreerd staat onder je televisieabonnement. Bekijk Mijn Ziggo bij voorkeur op een tablet, pc of laptop.

    Voordat we dat doen hebben we gegevens nodig die op je smartcard staan. Loop dus even naar de digitale ontvanger waarbij je de foutmelding te zien krijgt.

    a.

    Haal je smartcard uit je digitale ontvanger.

    b.

    Noteer het 11-cijferige smartcardnummer dat op je smartcard geprint staat.

    c.

    Plaats je smartcard terug in je digitale ontvanger, met de gouden chip naar beneden. Wacht tot je de foutmelding weer in beeld ziet.

    d.

    Log in op Mijn Ziggo.

  • Herstel je smartcard

    Let op: tijdens het herstellen moet de smartcard zelf in je digitale ontvanger zitten en deze moet aanstaan.

    a.

    Druk op Producten.

    b.

    Kies voor Televisie.

    c.

    Kies het juiste apparaat of smartcard en druk op Zenders en pincode herstellen.

    d.

    Druk op Opnieuw ophalen.

    e.

    Het zenderaanbod wordt nu opnieuw opgehaald. Dit kan tot 15 minuten duren.

    Is de foutmelding nu verdwenen?

  • Het probleem is opgelost

    We zijn blij dat we je hebben kunnen helpen.
    Vind je het ook leuk om mensen te helpen? Deel dan je kennis met andere Ziggo klanten via de Ziggo Community.

    Heb je nog een andere vraag? Vind het antwoord via onze Klantenservice.

  • Contact Laten we het samen verder oplossen

    Je hebt alle stappen goed doorlopen. Helaas is het probleem nog niet verholpen. 
    Stel je vraag op de Ziggo Community of neem contact op met onze Klantenservice. Dan kijken we samen naar een oplossing.