Activeringscode, frequentie of netwerk-ID instellen

Activeringscode, frequentie of netwerk-ID instellen

Voor het installeren van een mediabox of CI+ module heb je installatiegegevens nodig. Dit kan een activeringscode, frequentie en/of netwerk-ID zijn. Dit verschilt per apparaat en soms per regio of provincie. Op deze pagina laten we je zien welke gegevens voor jou van toepassing zijn. 

Hoe kijk je digitale televisie?

Via een mediabox

Via een CI+ module

Zonder mediabox of CI+ module

Veelgestelde vragen

Wat is het verschil tussen een activatiecode en een activeringscode?

In sommige situaties heb je een activatiecode of activeringscode nodig. Best ingewikkeld al die termen. Daarom zetten we ze hieronder voor je op een rijtje zodat je weet wat je met de code kan doen, waar je moet zijn en waar je de code kunt vinden:

  • Modem activeren
    In sommige situaties is het nodig om je modem te activeren voor Internet en/of Bellen. In het installatie stappenplan zie je waar je de activeringscode invult. Je vindt de code op de installatiekaart die in het installatiepakket zit.

  • Mijn Ziggo wachtwoord opnieuw instellen
    Ben je je wachtwoord voor Mijn Ziggo vergeten en heb je gekozen om je wachtwoord per brief te herstellen? Je krijgt dan een brief met activatiecode. Op deze pagina vul je de activatiecode en je gebruikersnaam voor Mijn Ziggo in. Je kunt daarna je wachtwoord voor Mijn Ziggo opnieuw instellen.

  • Mediabox of CI+ module instellen
    Voor het installeren van een mediabox of CI+ module heb je installatiegegevens nodig. Dit kan een activeringscode, frequentie en/of netwerk-ID zijn. Dit verschilt per apparaat en soms per regio of provincie. Je vindt deze gegevens in het stappenplan op deze pagina.

Waarom hebben sommige Philips tv's met CI+ module een ander netwerk-ID nodig?

Philips-tv's uit 2010 en tv's uit de 6000 serie of hoger met bouwjaar 2011 kunnen met netwerk-ID 5555 de zenders niet onthouden. Hierdoor zou je om de paar dagen naar nieuwe zenders moeten zoeken en dat is natuurlijk erg onhandig. Daarom hebben we voor deze Philips-tv's andere netwerk-ID's beschikbaar. Heb je een nieuwere Philips-tv? Gebruik dan altijd netwerk-ID 5555.

Alternatieve netwerk-ID's voor de Philips 6000 serie

Wijzigt mijn activeringscode wanneer ik verhuis naar een andere gemeente?

Het kan zijn dat je activeringscode voor digitale televisie wijzigt. Zoek je ontvanger hierboven en controleer de lijst met activeringscodes. Zo zie je of je op je nieuwe adres een andere activeringscode nodig hebt. 

Wat is het verschil tussen een activeringscode, frequentie en netwerk-ID?

Zoals je hierboven hebt gelezen zijn er verschillende digitale ontvangers in omloop. Sommige ontvangers hebben een activeringscode nodig en andere ontvangers gebruiken juist weer een frequentie en netwerk-ID. Tijdens het installeren van je digitale ontvanger krijg je vanzelf te zien wat je ontvanger nodig heeft. Wil je stap voor stap begeleid worden met installeren van je digitale ontvanger? Gebruik dan ons handige installatie-stappenplan.

Ik zie de melding 'signaalverlies' in beeld. Hoe komt dat?

Je kunt de melding ‘Signaalverlies’ te zien krijgen als je de activeringscode van de mediabox invoert van een andere gemeente. Je dient in dat geval de juiste activeringscode op te geven. Zet de mediabox daarvoor terug naar de fabrieksinstellingen.

  • Ga naar het Hoofdmenu en kies voor Instellingen.
  • Ga naar Fabrieksinstellingen en voer je pincode in (standaard 0000).
  • Druk nu op de [OK]-knop op je afstandsbediening. De mediabox zal daarna uit- en aangaan.
  • Als de mediabox weer is opgestart, kun je de installatieschermen doorlopen en de juiste activeringscode invullen.

Let op: alle instellingen zoals beeldformaat, favorieten, geplande opnames, pincode enzovoort, worden teruggezet wanneer je de mediabox terugzet naar fabrieksinstellingen. Heb je een Ziggo Mediabox met opnamefunctie, dan blijven je opgenomen programma's wel bewaard.