Gecodeerd signaal oplossen

Gecodeerd signaal oplossen

Zie je de foutmelding Gecodeerd signaal, Signal scrambled of Gecodeerd programma? Dit betekent dat je CI+ Module geen verbinding heeft met je tv. We laten je zien hoe je dit oplost.

Ziggo CI+ Module opnieuw verbinding laten maken

a.

Om de foutmelding op te lossen gaan we je tv en de CI+ Module opnieuw verbinding laten maken. Zet hiervoor eerst je tv uit.

b.

Haal nu de CI+ Module uit je tv.

c.

Zet nu je tv weer aan.

d.

Controleer nu je smartcard correct in de CI+ Module zit. Als deze verkeerd om zit kan dit voor problemen zorgen. De sleuf van de CI+ Module (waarin je de smartcard plaatst), heeft aan de ene kant een brede kunststof rand en aan de andere kant een smalle kunststof rand.

Let er bij het plaatsen van de smartcard op dat:

  • de brede rand naar boven wijst
  • de chip naar boven wijst
  • de chip naar voren wijst

e.

Plaats nu de CI+ Module terug in je tv. Het is belangrijk dat je tv aan staat wanneer je dit doet. Let er op dat de kant met de brede kunststof rand naar de muur wijst. Dit is ook de kant met de gekleurde opdruk.

f.

Als je de CI+ Module goed in je tv hebt gestoken zal de tv de module herkennen. Er verschijnt dan een paar seconden een melding op je tv. Zap hierna langs de zenders uit je abonnement.

Kun je weer televisiekijken?

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo