Gecodeerd signaal oplossen

Gecodeerd signaal oplossen

  • Software-update

    Niet alle televisies zijn door Ziggo getest en gecertificeerd voor interactieve televisie. Als je tv niet gecertificeerd is, kun je de melding gecodeerd signaal of een andere foutmelding in beeld krijgen. De melding blijft dan in beeld staan of komt om de zoveel tijd weer terug. Je controleert eenvoudg of je tv gecertificeerd is op onze CI+ pagina. Klik op het tabje gecertificeerde tv's en vul je gegevens in. 

    Is hiermee het probleem verholpen?

  • Zie je de foutmelding Gecodeerd signaal, Signal scrambled of Gecodeerd programma? Dit betekent dat je CI+ Module geen verbinding heeft met je tv. We laten je zien hoe je dit oplost.

    Ziggo CI+ Module opnieuw verbinding laten maken

    a.

    Om de foutmelding op te lossen gaan we je tv en de CI+ Module opnieuw verbinding laten maken. Zet hiervoor eerst je tv uit.

    b.

    Haal nu de CI+ Module uit je tv.

    c.

    Zet nu je tv weer aan.

    d.

    Controleer nu je smartcard correct in de CI+ Module zit. Als deze verkeerd om zit kan dit voor problemen zorgen. De sleuf van de CI+ Module (waarin je de smartcard plaatst), heeft aan de ene kant een brede kunststof rand en aan de andere kant een smalle kunststof rand.

    Let er bij het plaatsen van de smartcard op dat:

    • de brede rand naar boven wijst
    • de chip naar boven wijst
    • de chip naar voren wijst

    e.

    Plaats nu de CI+ Module terug in je tv. Het is belangrijk dat je tv aan staat wanneer je dit doet. Let er op dat de kant met de brede kunststof rand naar de muur wijst. Dit is ook de kant met de gekleurde opdruk.

    f.

    Als je de CI+ Module goed in je tv hebt gestoken zal de tv de module herkennen. Er verschijnt dan een paar seconden een melding op je tv. Zap hierna langs de zenders uit je abonnement.

    Kun je weer televisiekijken?

  • Andere foutmelding of foutcode

    Krijg je een andere foutmelding dan Gecodeerd signaal, Signal scrambled of Gecodeerd programma te zien? Voer je foutmelding dan in op onze foutcodepagina.

  • TV niet gecertificeerd

    Je tv is niet gecertificeerd voor Digitale Televisie van Ziggo. Hierdoor kunnen we niet garanderen dat je zonder problemen digitale televisie kunt kijken. Ben je van plan in de toekomst een nieuwe tv te kopen? Controleer dan van tevoren of het model geschikt is voor interactieve televisie.

  • Het probleem is opgelost

    We zijn blij dat we je hebben kunnen helpen.
    Vind je het ook leuk om mensen te helpen? Deel dan je kennis met andere Ziggo klanten via de Ziggo Community.

    Heb je nog een andere vraag? Vind het antwoord via onze Klantenservice.

  • Niet gecertificeerde televisie of Ziggo CI+ Module

    Probeer met de volgende stappen het probleem op te lossen zonder dat je een andere digitale ontvanger of CI+ Module koopt of aansluit. Omdat je televisie of module niet gecertificeerd is, kunnen we helaas niet garanderen dat je het probleem met de stappen oplost.

    Tips:

    • Koop je een nieuwe televisie en wil je dat de televisie werkt met een CI+ Module? Controleer dan of je televisie gecertificeerd is door Ziggo.
    • In de winkel herken je ons certificaat aan het logo van Ziggo zoals op de afbeelding staat. 
    • Is je CI+ Module niet gecertificeerd? Koop dan een gecertificeerde CI+ Module in een van deze winkels.
    • In plaats van een CI+ Module kun je ook een digitale ontvanger gebruiken. Een digitale ontvanger koop je ook bij een van deze winkels

    Als het niet lukt neem dan contact op met de leverancier of de fabrikant van je televisie. Ook dan kunnen we helaas niet garanderen dat het probleem wordt opgelost.

    Wil je toch verdergaan met het stappenplan?

  • Je tv en Ziggo CI+ Module opnieuw installeren

    We gaan nu je tv en CI+ Module opnieuw installeren. Op welke knoppen je daarvoor precies moet drukken, verschilt per merk en type tv. We gaan je daarom algemene informatie geven over het opnieuw installeren van je tv. Pak de handleiding van je tv erbij voor specifieke informatie.

    a.

    Haal eerst de CI+ Module uit je tv. Tijdens de herinstallatie mag deze niet in de tv zitten.

    b.

    Druk op de Menu-knop van je afstandsbediening en zoek de optie Fabrieksinstellingen, Standaardinstellingen of Factory defaults. Waar deze optie precies zit, vind je in de handleiding van je tv-toestel.

    c.

    Tijdens de herinstallatie wordt er gevraagd om een bron en netwerk te kiezen. Kies hier altijd voor:

    Bron: Kabel (DVB-C)
    Netwerk: Ziggo

    d.

    Hierna wordt je gevraagd naar een Frequentie en een Netwerk-ID. Sommige tv's vragen daarnaast om de symbol rate en modulatie. De gegevens zijn:

    Frequentie: 47400
    Netwerk-ID: 5555

    Symbol rate: 6875
    Modulatie: 64QAM

    Let op: soms is het nodig om een extra 0 of juist helemaal geen nullen in te vullen bij Frequentie of Netwerk-ID. Dit verschilt per merk en model. Je tv geeft zelf aan hoeveel cijfers er nodig zijn.

    e.

    Volg de verdere instructies in beeld. Zodra je klaar bent heb je weer beeld op NPO 1.

    f.

    Steek nu de CI+ Module weer in je tv.

    g.

    Controleer of digitale televisie weer werkt door naar andere zenders te zappen.

    Is het probleem nu verholpen?

  • Je tv en Ziggo CI+ Module opnieuw installeren

    We gaan nu je tv en CI+ Module opnieuw installeren. Op welke knoppen je daarvoor precies moet drukken, verschilt per merk en type tv. We gaan je daarom algemene informatie geven over het opnieuw installeren van je tv. Pak de handleiding van je tv erbij voor specifieke informatie.

    a.

    Haal eerst de CI+ Module uit je tv. Tijdens de herinstallatie mag deze niet in de tv zitten.

    b.

    Druk op de Menu-knop van je afstandsbediening en zoek de optie Fabrieksinstellingen, Standaardinstellingen of Factory defaults. Waar deze optie precies zit, vind je in de handleiding van je tv-toestel.

    c.

    Tijdens de herinstallatie wordt er om installatiegegevens gevraagd. Het verschilt per merk wat je precies moet opgeven. Gebruik altijd onderstaande gegevens:

    Bron: Kabel (DVB-C)
    Netwerk: UPC

    Frequentie: 16400
    Netwerk-ID: 5555

    Sommige tv's vragen ook nog naar de volgende gegevens:

    Symbol rate: 6900
    Modulatie: 64QAM

    Let op: soms is het nodig om een extra 0 of juist helemaal geen nullenin te vullen bij frequentie of netwerk-ID. Dat verschilt per merk en model. Je tv geeft zelf aan hoeveel cijfers er nodig zijn.

    d.

    Volg de verdere instructies in beeld. Zodra je klaar bent heb je weer beeld op NPO 1.

    e.

    Steek nu de CI+ Module weer in je tv.

    f.

    Controleer of digitale televisie weer werkt door naar andere zenders te zappen.

    Is het probleem nu verholpen?

  • Het probleem is opgelost

    We zijn blij dat we je hebben kunnen helpen.
    Vind je het ook leuk om mensen te helpen? Deel dan je kennis met andere Ziggo klanten via de Ziggo Community.

    Heb je nog een andere vraag? Vind het antwoord via onze Klantenservice.

  • Contact Laten we het samen verder oplossen

    Je hebt alle stappen goed doorlopen. Helaas is het probleem nog niet verholpen. 
    Neem contact op met onze Klantenservice. Dan kijken we samen naar een oplossing.

  • Het merk van de Ziggo CI+ Module controleren

    De frequentie en het netwerk-ID dat je nodig hebt verschilt per CI+ Module. Controleer daarom eerst wat het merk is van de CI+ Module. Het merk staat op de achterkant van de module.

    Je ziet hieronder waar je de merknaam van de CI+ Module vindt.

    Wat is het merk van de Ziggo CI+ Module?

    Quantis
    Quantis
    @Smit
    @Smit
    SmarDTV
    SmarDTV
    Neotion
    Neotion