opties opties
Hulp per onderwerp

Telefonie installeren

Als u voor het eerst internet en telefonie gaat installeren, gebruikt u het stappenplan van Ziggo. Ook wanneer u bent verhuisd en opnieuw alles aansluit, heeft u onderstaand stappenplan nodig.

Installatie stappenplan

Veelgestelde vragen

Ik word telefonisch lastig gevallen. Wat kan ik hieraan doen?

Verzamel gedurende 2 weken een aantal gegevens:

  • Sinds wanneer wordt u lastiggevallen?
  • Wanneer wordt u gebeld?
  • Wat hoort u als u opneemt?

Heeft u een vermoeden wie de beller is? Geef deze informatie door via het Contactformulier. Ziggo kan niet garanderen dat u niet meer wordt lastiggevallen, maar wel dat wij zoeken naar een oplossing.

Aan de hand van uw gegevens doen we onderzoek naar de herkomst van de telefonische overlast. Dit kan enige tijd in beslag nemen. Na afronding ontvangt u van ons een e-mail met de uitkomsten van het onderzoek.

Wordt u ongevraagd gebeld door telemarketingbedrijven en wilt u daar iets aan doen? Ga dan naar het Bel-me-niet Register.

Wilt u meer lezen over telefonische overlast? Lees dan het artikel Telefonische overlast.

Hoe kan ik mijn telefoon doorschakelen naar een ander telefoonnummer?

Voor het doorschakelen van uw telefoon naar een ander telefoonnummer volgt u de volgende stappen:

  • neem de hoorn op en wacht op de kiestoon
  • toets *21*
  • toets na de onderbroken kiestoon het nummer (inclusief netnummer) in waarnaar u wilt doorschakelen
  • leg de hoorn neer nadat u de gesproken bevestiging heeft gehoord

Uitzeteen doet u zo: 

  • neem de hoorn op en wacht op de kiestoon
  • toets #21#
  • u hoort een gesproken bevestiging
  • u kunt nu ophangen. De doorschakeling is opgeheven
Wilt u meer weten over het doorschakelen van uw telefoontoestel? Lees meer in het artikel telefoon doorschakelen.
Ik wil een geheim nummer. Hoe regel ik dat?

Bij uw aanmelding voor Telefonie geeft u zelf aan of u wilt dat uw nummer opgenomen wordt in telefoongidsen en/of bij telefonische inlichtingen.

Wilt u uw telefoonnummer wijzigen van publiek naar geheim? Geef dit dan door via het Contactformulier. De verwerking van uw aanvraag kan even duren. U ontvangt direct een e-mail dat uw aanvraag goed is ontvangen. En binnen enkele dagen ontvangt u een e-mail zodra uw nummer is afgeschermd.

Vergeet niet dat uw nummer nog wel in de papieren gids staat totdat er een nieuwe wordt uitgegeven.

Van geheim naar publiek?

Wilt u uw telefoonnummer van geheim naar publiek wijzigen? Stuur uw verzoek dan naar:

Ziggo B.V.
Postbus 43048
3540 AA UTRECHT

Ik kan u beter helpen als u een kortere vraag stelt met een aantal steekwoorden.
Ik kan u beter helpen als u een kortere vraag stelt met een aantal steekwoorden.
 

Stel uw vraag aan Tess