Telefonie installeren

Als u voor het eerst internet en telefonie gaat installeren, gebruikt u het stappenplan van Ziggo. Ook wanneer u bent verhuisd en opnieuw alles aansluit, heeft u onderstaand stappenplan nodig.

Installatie stappenplan

Handleidingen

Veelgestelde vragen

Ik word telefonisch lastig gevallen. Wat kan ik hieraan doen?

Verzamel gedurende 2 weken een aantal gegevens:

  • Sinds wanneer wordt u lastiggevallen?

     

  • Wanneer wordt u gebeld?

     

  • Wat hoort u als u opneemt?

Heeft u een vermoeden wie de beller is? Geef deze informatie door via het Contactformulier. Ziggo kan niet garanderen dat u niet meer wordt lastiggevallen, maar wel dat wij zoeken naar een oplossing.

Aan de hand van uw gegevens doen we onderzoek naar de herkomst van de telefonische overlast. Dit kan enige tijd in beslag nemen. Na afronding ontvangt u van ons een e-mail met de uitkomsten van het onderzoek.

Wordt u ongevraagd gebeld door telemarketingbedrijven en wilt u daar iets aan doen? Ga dan naar het Bel-me-niet Register.

Wilt u meer lezen over telefonische overlast? Lees dan het artikel Telefonische overlast.

Hoe kan ik mijn telefoonnummer doorschakelen?

Door uw telefoon door te schakelen naar een ander telefoonnummer bent u altijd bereikbaar, ook als u niet thuis bent.

Doorschakelen:

  1. neem de hoorn op en wacht op de kiestoon

     

     

  2. toets *21*

     

  3. toets na de onderbroken kiestoon het nummer inclusief het netnummer in, waarnaar u wilt doorschakelen

     

  4. u hoort een gesproken bevestiging

  5. u kunt nu ophangen, uw telefoonnummer is doorgeschakeld 

Uitzetten doet u zo: 

  1. neem de hoorn op en wacht op de kiestoon

     

     

  2. toets #21#

     

  3. u hoort een gesproken bevestiging

     

  4. u kunt nu ophangen. De doorschakeling is opgeheven

Doorschakelen kan naar alle Nederlandse telefoonnummers, ook naar mobiele nummers. Houd er wel rekening mee dat u hiervoor kosten betaalt. De kosten van doorschakelen zijn afhankelijk van het nummer waarnaar u doorschakelt.

Ik wil een geheim nummer. Hoe regel ik dat?

Bij uw aanmelding voor Telefonie geeft u zelf aan of u wilt dat uw nummer opgenomen wordt in telefoongidsen en/of bij telefonische inlichtingen.

Wilt u uw telefoonnummer wijzigen van publiek naar geheim? Geef dit dan door via het Contactformulier. De verwerking van uw aanvraag kan even duren. U ontvangt direct een e-mail dat uw aanvraag goed is ontvangen. En binnen enkele dagen ontvangt u een e-mail zodra uw nummer is afgeschermd.

Vergeet niet dat uw nummer nog wel in de papieren gids staat totdat er een nieuwe wordt uitgegeven.

Van geheim naar publiek?

Wilt u uw telefoonnummer van geheim naar publiek wijzigen? Stuur uw verzoek dan naar:

Ziggo B.V. 
Postbus 43048 
3540 AA UTRECHT

Komt u er niet uit ?

Neem contact op met onze Klantenservice.

Ziggo.nl maakt gebruik van cookies.Meer Info & Instellingen