Extra monteursbezoek

Wil je betere wifi in huis of tv zonder blokken en strepen, maar zie je het niet zitten om hier zelf mee aan de slag te gaan? Dat kunnen we ons goed voorstellen. Daarom kun je bij ons een servicemonteur bestellen. Hij vertrekt niet voordat alles werkt.

Wat kan je verwachten van de monteur?

De monteur zorgt dat wat je wil helemaal top werkt. Hij installeert bijvoorbeeld nieuwe wandcontactdozen, vervangt kabels en plaatst splitters en versterkers. Hij helpt je ook graag met het verbeteren van je wifi met bijvoorbeeld een extra wifi-punt. Er zijn een paar punten die de monteur niet voor je doet: hij gaat niet door muren boren of nieuwe sleuven voor leidingwerk in muren maken. Wel werkt hij zo netjes mogelijk de kabels voor je weg. En de kosten? Die vallen reuze mee: € 40 voor het eerste uur, inclusief voorrijkosten, en € 10 voor elk kwartier dat hij langer bezig is.

Hij komt op tijd. En wanneer het je uitkomt.

Bel gratis via 1200 (vanaf je vaste Ziggo telefoonaansluiting) of via 0900 – 1884 (normaal tarief). Elke dag van 8.00 tot 22.00 uur. Dan maken we samen een afspraak. De monteur kan op alle dagen van de week, behalve op zondag. En vaak al binnen enkele dagen vanaf het moment dat je belt. Ook kun je zelf een dagdeel kiezen dat het beste uitkomt: tussen 8.00 en 13.00 uur, of in de middag tussen 12.00 en 18.00 uur. Een half uurtje voordat hij komt, stuurt hij een sms zodat je weet wanneer hij precies komt.

Heldere kosten tegen inkoopprijs

De servicemonteur komt voor € 40 de boel in orde maken, daarbij zijn het eerste uur aan werk en de voorrijkosten inbegrepen. Duurt het langer, dan kost het € 10 per kwartier. Als de servicemonteur ontdekt dat je niet goed tv kunt kijken of kunt internetten door een signaalstoring in het Ziggo netwerk of door defecte Ziggo apparatuur, dan is het bezoek alsnog gratis.
Hij zal het met je bespreken als blijkt dat extra kabels of apparatuur nodig zijn. Hij legt de kabels dan gelijk aan en sluit de apparatuur voor je aan. Het extra materiaal bieden we aan tegen kostprijs.

Veelgestelde vragen

Wat kan de monteur allemaal?

Onze monteurs zijn van alle markten thuis. Een greep uit hun werk:

  • coaxkabels voor televisie en radio trekken of vervangen
  • wandcontactdozen, splitters en versterkers installeren
  • een extra televisie aansluiten
  • internetkabels trekken of vervangen 
  • apparatuur verbinden met internet
  • telefoonkabels trekken of vervangen 
  • telefoontoestellen aansluiten
  • Extra wifi-punten aansluiten

Wat kost het extra materiaal?

Een versterker die het signaal door je hele huis verbetert, kabels, stekkers of een wandcontactdoos koop je meteen bij de monteur. Tegen kostprijs. Hij zorgt ervoor dat alles perfect werkt. Vooraf vertelt de monteur wat de totale kosten zijn. Je weet dus precies waar je aan toe bent.

Bekijk het kostenoverzicht

Krijg ik een aparte factuur voor de kosten?

Nee, je krijgt geen aparte factuur van ons. De kosten verrekenen we met je maandelijkse factuur van Ziggo.

Krijg ik ook hulp van de monteur bij een storing?

Heb je last van een storing? Hapert internet, doet je televisie raar of werkt er gewoon iets niet? Ook bij een storing staan we voor je klaar. Als de servicemonteur ontdekt dat je niet goed tv kunt kijken of kunt internetten door een signaalstoring in het Ziggo netwerk of door defecte Ziggo apparatuur, dan is het bezoek alsnog gratis.

Wat als ik niet thuis ben als de monteur er is?

Het is belangrijk dat je op tijd thuis bent voor de monteur. Als hij voor niets komt, berekenen we namelijk € 35 (voorrijkosten en arbeidsloon) aan je door. Dit bedrag verschijnt op je maandelijkse factuur van Ziggo. Dat is vervelend, maar gelukkig ook heel eenvoudig te voorkomen. Verzet de afspraak op tijd via 1200 (gratis vanaf je Ziggo telefoonaansluiting) of 0900 – 1884 (normaal tarief).

Krijg ik garantie van Ziggo?

Op de werkzaamheden van de monteur geven we 28 dagen garantie. Apparatuur die je van ons in bruikleen hebt, repareren en vervangen we altijd kosteloos. Het maakt dan niet uit hoe lang je het apparaat al in huis hebt. Op de bij Ziggo gekochte digitale ontvanger en extra wifi-punt krijg je twee jaar garantie. Op de stekkers, kabels en signaalversterkers met het Kabel Keur-logo drie jaar.

Wat kan ik doen voordat de monteur komt?

  • De monteur kan snel aan de slag als er voldoende werkruimte rondom de kabelaansluiting is. Je vindt de aansluiting meestal in de meterkast van je woning.
  • De monteur heeft een stopcontact nodig binnen een straal van 1,5 meter van het punt waar de kabel je woning binnenkomt. Is deze niet aanwezig? Zorg er dan voor dat je een verlengsnoer in huis hebt.

 
 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo