De buurtmonteur helpt

We vragen thuis steeds meer van onze internet- en televisieverbinding. Denk alleen al aan alle apparaten waarmee we tegelijk internetten en televisie kijken. Daarom zijn we regelmatig in de buurt, met de buurtmonteur. Elke vier weken dezelfde, want dan weet hij precies wat er speelt. Hij checkt het netwerk en voert onderhoud uit. Zo blijft je internet snel en je beeld goed.

De buurtmonteur rijdt bij je langs

En als hij dan toch in de buurt is, kan hij net zo goed even bij je langskomen om naar je wifi- of tv-ontvangst te kijken. Komen niet alle zenders goed door of werkt je internet niet lekker? Kijk dan wanneer hij weer in de buurt is. Je buurtmonteur vertelt je wat er aan de hand is en wat hij doet om het op te lossen. Goed idee? Plan ‘m in!


Zo plan je een afspraak

Vul hieronder je postcode in en kijk wanneer de buurtmonteur dichtbij is. Je kunt meteen een afspraak inplannen. Onze buurtmonteurs zijn elke vier weken in de buurt en tot twee maanden vooruit te plannen. Heb je een dringend probleem en sneller een monteur nodig? Laat dan even wat van je horen. We hebben nog 350 andere monteurs die graag bij je langskomen.

  1. Check
  • 1Postcode
  • 2Tijd
  • 3Contactgegevens
  • 4Bevestiging

is je buurtmonteur

Kies datum en tijd

De buurtmonteur is op de volgende dagen in je buurt. Kies een dag en tijd waarop het monteursbezoek je het beste uitkomt. Heb je een dringend probleem en sneller een monteur nodig? Laat dan even wat van je horen. We hebben nog 350 andere monteurs die graag bij je langskomen.


  • 1Postcode
  • 2Tijdsvak
  • 3Contactgegevens
  • 4Bevestiging

is je buurtmonteur

Vul je klant- en contactgegevens in

  1.  
  2.  

  • 1Postcode
  • 2Tijdsvak
  • 3Contactgegevens
  • 4Bevestiging

is je buurtmonteur

Voor de zekerheid op een rij

Het is gelukt! De afspraak met de buurtmonteur is ingepland. Je ontvangt een bevestiging van de afspraak in je mail. Niks ontvangen? Controleer dan de map ongewenste e-mail.


Afspraak

Datum:

 

Tijdstip:

 

Je postcode is niet ingevuld.

Vul je postcode in met 4 cijfers en 2 letters (1234 AB)

Er is nog geen buurtmonteur voor deze postcode. Heb je direct hulp nodig? Neem dan contact met ons op.

De agenda van de buurtmonteur is helemaal vol voor deze periode. Nu dringend hulp nodig? Neem dan even contact met ons op. De buurtmonteur heeft nog 350 collega’s die je graag helpen..

Je hebt nog geen datum en tijd gekozen.

Kies een aanhef.

Vul je achternaam in.

Vul je klantnummer in.

Het klantnummer klopt niet. ( Het klantnummer kan gevonden worden in Mijn Ziggo, op een bankafschrift en op brieven van Ziggo. )

Vul je telefoonnummer in.

Je telefoonnummer klopt niet.

Vul je huisnummer in.

Er is al een afspraak ingepland op dit adres.

We kunnen het opgegeven adres niet vinden.

Een van je buurtgenoten is je nét voor. Kies een andere tijd.

Er is een fout opgetreden. Probeer het later nog een keer.

Veelgestelde vragen

Welke werkzaamheden doet de buurtmonteur?

  • De buurtmonteur geeft je advies en helpt je om televisie, internet en bellen optimaal werkend te krijgen. Het probleem kan op verschillende plekken zitten. De buurtmonteur bekijkt waar. Zit het aan onze kant, dan zijn de kosten natuurlijk voor ons. Apparaten die je in bruikleen hebt, repareren en vervangen we altijd kosteloos.

Wat zijn de kosten?

Het probleem kan op verschillende plekken zitten. De buurtmonteur bekijkt waar. Zit het aan onze kant, dan zijn de kosten natuurlijk voor ons. Apparaten die je in bruikleen hebt, repareren en vervangen we altijd kosteloos. Ligt het aan je eigen kabels (denk aan coaxkabels, stekkers en wandcontactdozen), dan helpt de monteur je voor € 40. Dit bedrag is inclusief:

  • voorrijkosten 
  • inspectie en reparatie 
  • nieuwe kabels en stekkers, als die nodig zijn 
  • 2 jaar garantie op deze kabels en stekkers 
  • 28 dagen garantie op de werkzaamheden

Het meeste materiaal is dus inbegrepen bij de prijs. Extra’s, zoals een versterker die het signaal door het hele huis verbetert, koop je tegen kostprijs. De buurtmonteur vertelt je van tevoren wat de kosten zijn. Zo zorgen we ervoor dat je nooit voor verrassingen komt te staan. De kosten van het werk en de materialen zetten we gewoon op je maandelijkse factuur.

Wat als ik niet thuis ben als de buurtmonteur er is?

Het is belangrijk dat je op tijd thuis bent voor de buurtmonteur. Als hij voor niets komt, berekenen we namelijk € 35 (voorrijkosten en arbeidsloon) aan je door. Dit bedrag verschijnt op je maandelijkse factuur van Ziggo. Dat is vervelend, maar gelukkig ook heel eenvoudig te voorkomen. Verzet de afspraak op tijd via de link in je bevestigingsmail.

Komt deze datum toch niet goed uit?

Heb je een afspraak gemaakt met de buurtmonteur, maar komt deze toch niet goed uit? Dan annuleer je deze eenvoudig. In de e-mailbevestiging staat een link waarmee je de afspraak kunt annuleren.

Krijg ik garantie van Ziggo?

Op de werkzaamheden van de buurtmonteur geven we 28 dagen garantie. Apparatuur die je van ons in bruikleen hebt, repareren en vervangen we altijd kosteloos. Het maakt dan niet uit hoe lang je het apparaat al in huis hebt. Op de bij Ziggo gekochte digitale ontvanger en het extra wifi-punt krijg je twee jaar garantie. Op de stekkers, kabels en signaalversterkers met het Kabel Keur-logo is dat drie jaar.

Wat kan ik doen voordat de monteur komt?

  • De buurtmonteur kan snel aan de slag als er voldoende werkruimte rondom de kabelaansluiting is. Je vindt de aansluiting meestal in de meterkast van je woning. De buurtmonteur heeft een stopcontact nodig binnen een straal van 1,5 meter van het punt waar de kabel je woning binnenkomt. Is deze niet aanwezig? Zorg er dan voor dat je een verlengsnoer in huis hebt.

Ik heb nu een storing. Waar vind ik de spoedeisende hulp?

Kijk eerst of er nu een storing is. Geen netwerkstoring? Veel zaken kun je zelf oplossen met onze online stappenplannen. En kom je er niet uit, bel ons dan. Onze mensen luisteren, denken mee en zoeken samen met je naar een oplossing.

Is er een storing?

Waarom kan ik geen monteur inplannen?

Onze buurtmonteurs zijn elke vier weken in de buurt en tot twee maanden vooruit te plannen. Kun je daar niet op wachten? Kijk eerst of er nu een storing is. Geen netwerkstoring? Veel zaken kun je zelf oplossen met onze online stappenplannen. En kom je er niet uit, bel ons dan. Onze mensen luisteren, denken mee en zoeken samen met je naar een oplossing.

Is er een storing?

 
 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo