Wordt het retoursignaal geblokkeerd?

Het klinkt misschien gek, maar de Mediabox XL ontvangt niet alleen signaal, maar stuurt ook een signaal terug naar ons netwerk. Dat heeft het apparaat nodig om bijvoorbeeld een On Demand-bestelling door te geven. Dat noemen we een retoursignaal. Bij het opstarten heeft de mediabox dit retoursignaal nodig. Sommige splitters, versterkers of wandcontactdozen laten geen retoursignaal door. Je test dit eenvoudig met de volgende stappen:

  • Zoek je hoofdaansluiting. Dat is het punt waar de Ziggo kabel het gebouw binnenkomt. Meestal is dat de meterkast of de woonkamer.
hoofdaansluiting Ziggo
  • Verwijder voor deze test eventuele splitters of versterkers van je hoofdaansluiting.
splitter Ziggo
  • Sluit je Mediabox XL direct aan op de hoofdaansluiting met een coaxkabel. Is de coaxkabel die je nu gebruikt te kort voor deze test? Koop dan een langere coaxkabel.
 
  • Herstart de Mediabox XL met de aan-uitknop aan de achterkant.

Is de foutcode nu verdwenen? Dan blokkeert een splitter of wandcontactdoos ergens het retoursignaal van de Mediabox XL. Je lost dit eenvoudig op door de splitters en wandcontactdozen te vervangen door geschikte splitters en wandcontactdozen