Simlock verwijderen

Sommige toestellen hebben een simlock. Dat betekent dat het toestel alleen werkt met een simkaart van een bepaalde provider en is geblokkeerd voor simkaarten van andere providers. Lees hier hoe je een simlock verwijdert.

Let op! Hier vind je uitsluitend informatie over Ziggo Mobiel. Vanaf nu bundelen we onze krachten met Vodafone. Een nieuw mobiel abonnement bestel je via Vodafone. Heb je nu Ziggo Mobiel? Dan verandert er niets. En maak je geen zorgen: we helpen je ook in de toekomst via deze pagina’s.

Werkt de Ziggo simkaart niet in je toestel nadat je de pincode hebt ingevoerd? Dan heeft je toestel een simlock. Je kunt dan je Ziggo simkaart (nog) niet gebruiken. Deze blokkade hef je op met de sim unlockcode van je toestel.

Sim unlockcode aanvragen

De sim unlockcode kun je telefonisch of online aanvragen bij je (vorige) provider. Voor de aanvraag heb je het 15-cijferige IMEI-nummer van je toestel nodig. Dit kun je vinden onder de batterij of opvragen door *#06# in te toetsen op je toestel.

Vraag online de unlockcode aan bij je (vorige) provider:

Kosten simlock verwijderen

De sim unlockcode is gratis als je het toestel langer dan een jaar in je bezit hebt. Heb je het toestel korter in je bezit dan zijn hier wel kosten aan verbonden. De hoogte van deze kosten is afhankelijk van de provider. Informeer hiernaar bij je provider.

Hebben telefoons van Ziggo een simlock?

Toestellen die gekocht zijn via Ziggo hebben geen simlock. Het kan wel zijn dat je bij je bestelling een telefoon met korting hebt gekocht via de PhoneHouse. Deze toestellen hebben geen simlock.

Veelgestelde vragen

Waarom past mijn simkaart niet in mijn toestel?

De Ziggo simkaart is een 3-in-1 simkaart, waardoor de simkaart in elk toestel past. Druk de de simkaart die je nodig hebt, voorzichtig uit. Weet je niet zeker welk formaat je nodig hebt, begin dan bij de grootste simkaart. Past deze niet? Druk dan de kleinere uit.

Waarom werkt 4G niet?

Zet eerst 4G aan. Werkt dat niet? Sommige telefoons ondersteunen wel 4G, maar alleen op het netwerk van specifieke providers. In de meeste gevallen los je dat op door de simlock te verwijderen of de laatste software-updates te installeren. Lukt het hierna nog steeds niet? Neem dan contact op met de leverancier van de telefoon.

 
 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo