Gespreid betalen

Een nieuwe telefoon kan best een flinke uitgave zijn. Daar hebben we rekening mee gehouden. Je kunt bij Ziggo daarom een toestel via een lening gespreid betalen. Je betaalt dan per maand een extra bedrag voor je telefoon, naast je abonnementskosten voor Mobiel. We leggen je precies uit hoe dat werkt.

Let op! Hier vind je uitsluitend informatie over Ziggo Mobiel. Vanaf nu bundelen we onze krachten met Vodafone. Een nieuw mobiel abonnement bestel je via Vodafone. Heb je nu Ziggo Mobiel? Dan verandert er niets. En maak je geen zorgen: we helpen je ook in de toekomst via deze pagina’s.

Over een lening

Omdat je met gespreid betalen altijd een looptijd van minimaal een jaar hebt is het goed om te weten dat:

  • je tussendoor altijd het restbedrag ook in één keer kunt aflossen
  • of je kunt je maandbedrag verlagen door tussentijds extra af te lossen
  • de overeenkomst altijd persoonlijk is en je hem dus niet kunt overdragen
  • je binnen 14 dagen van de lening kunt afzien als je toch van gedachten verandert

Zelf grip houden op je lening

Zodra de lening eenmaal loopt, houd je eenvoudig overzicht via Mijn Ziggo. Hier zie je bijvoorbeeld:

  • de status van de lening
  • hoeveel je al hebt afbetaald
  • hoeveel termijnen je nog moet aflossen
  • de details van alle betalingen

Extra aflossen

Natuurlijk mag je tussendoor ook extra aflossen. Een extra aflossing trekken we af van het resterende leenbedrag. Als er dan nog wat overblijft delen we dat bedrag door het aantal resterende termijnen. De einddatum van je lening blijft dus hetzelfde. Als je voor de 15e van de maand het bedrag overmaakt, hebben we de hoogte van de eerstvolgende afschrijving al aangepast. Wil je een extra aflossing doen? Het bedrag maak je over naar:

  • NL72INGB0006900953 t.a.v. Ziggo Toestel Financiering B.V. 
  • onder vermelding van je klantnummer en leennummer

Je klantnummer en leennummer vind je in de bevestiging die we je per e-mail hebben verstuurd toen je het toestel bestelde. Ook vind je ze in je leencontract. Maak nooit zomaar een bedrag over zonder klantnummer en leennummer. Anders weten we niet bij welke lening de extra aflossing hoort. 

Veelgestelde vragen

Kan ik de lening overdragen of de tenaamstelling wijzigen?

De lening sluiten we met jou persoonlijk af. Het is daarom niet mogelijk de lening over te dragen aan iemand anders of de naam, initialen of geboortedatum te wijzigen. Je kunt wel je contactgegevens of je rekeningnummer wijzigen.

De persoon die de lening heeft afgesloten is overleden. Wat nu?

Bel ons dan even. We kijken dan per situatie wat er met het restbedrag moet gebeuren.

Wat gebeurt er met de lening als ik mijn abonnement opzeg?

We hopen natuurlijk dat je voorlopig nog bij ons blijft. Maar mocht je toch besluiten om je contract te beëindigen voordat je lening is afbetaald, dan loopt de lening gewoon door. De lening staat namelijk los van je abonnement of de maandelijkse abonnementskosten.

Kan ik het aantal termijnen achteraf nog aanpassen?

Nee, het is niet mogelijk om achteraf te wisselen van 12 naar 24 maanden. Je kunt wel je maandbedrag lager maken door een extra aflossing te doen. De extra aflossing trekken we dan af van het restrerende leenbedrag. Wat overblijft delen we door het aantal resterende termijnen. De einddatum van je lening blijft dus hetzelfde. Als je voor de 15e van de maand het bedrag overmaakt, hebben we de hoogte van de eerstvolgende afschrijving al aangepast.

 
 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo