Garantie op je telefoon

Op een telefoon die je bij ons koopt zit natuurlijk altijd garantie. Om precies te zijn 2 jaar vanaf het moment dat je het toestel hebt gekregen. Lees meer over de garantie.

Let op! Hier vind je uitsluitend informatie over Ziggo Mobiel. Vanaf nu bundelen we onze krachten met Vodafone. Een nieuw mobiel abonnement bestel je via Vodafone. Heb je nu Ziggo Mobiel? Dan verandert er niets. En maak je geen zorgen: we helpen je ook in de toekomst via deze pagina’s.

Telefoon kapot?

Met de garantie op een telefoon bedoelen we dat we de kosten van reparatie betalen als je toestel binnen 2 jaar zomaar kapot gaat. Ben je per ongeluk op je telefoon gaan zitten waardoor je handschoenen nodig hebt om veilig te kunnen whatsappen? Dan kunnen we je telefoon alsnog maken tegen een eerlijk bedrag.

Toestelreparatie buiten de garantie

Valt het defect buiten de garantie? Bijvoorbeeld omdat je de telefoon hebt laten vallen of omdat er waterschade is ontstaan? Ook dan staan we voor je klaar. Meld je toestel bij ons aan en we onderzoeken gratis je telefoon. Hierna doen we je een voorstel voor de reparatiekosten. Je bepaalt dan zelf of we je telefoon mogen repareren. Zo niet, dan sturen we je telefoon weer terug en betaal je alleen de verzendkosten van € 36,60. Zo kom je dus nooit voor onverwachte kosten te staan en weet je precies wat er aan de hand is.

Zo werkt de garantie

Een beroep doen op de garantie doe je in 5 stappen en online. Heel eenvoudig. We nemen de stappen met je door:

  1. Ga naar ons stappenplan toestelreparatie.
  2. Vul de gegevens van het toestel in.
  3. We halen de telefoon op.
  4. We onderzoeken en repareren de telefoon.
  5. We maken een retourafspraak met je.

Voor we je telefoon kunnen repareren

Heb je je telefoon aangemeld als defect via ons stappenplan voor toestelreparatie? Dan hebben we nog een paar gouden tips voor je:

  • Is het toestel defect, maar kun je hem nog wel bedienen? Maak dan altijd een backup van je gegevens.
  • Heb je een iPhone? Zet dan de optie Find My Iphone uit. Anders heeft de reparateur geen toegang tot je telefoon en is repareren onmogelijk.
  • Heb je een Android-telefoon met een geheugenkaartje? Haal die er dan uit en bewaar hem goed. Die hebben we niet nodig voor de reparatie.
  • Je oplader en je beschermhoesje hoef je ook niet op te sturen.

Veelgestelde vragen

Ik heb een defecte telefoon ontvangen. Wat nu?

Heb je je nieuwe telefoon uitgepakt, maar werkt het niet of is het toestel beschadigd? Bel ons dan direct en we maken een omruilafspraak met je. Onze koerier komt dan het defecte toestel ophalen en neemt een nieuw toestel mee.

Kost het geld om mijn toestel terug te sturen?

Je betaalt eenmalig € 36,60 voor het terugsturen of op laten halen van je telefoon. Alle kosten hierna zijn in overleg of voor ons. Dat hangt ervan af of het defect onder de garantie valt.

Kan ik extra garantie kopen of mijn toestel verzekeren?

Nee, het is op dit moment niet mogelijk om extra garantie bij te kopen of een verzekering af te sluiten.

Hoe lang duurt een reparatie?

In de meeste gevallen hebben we je toestel binnen 5 dagen gerepareerd. Na het aanmelden van je toestel sturen we je een e-mail met daarin een link waarmee je de reparatiestatus kunt volgen. Zo weet je precies waar je aan toe bent.

 
 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo