E-mail instellen op je smartphone

Met Mobiel van Ziggo wil je e-mail natuurlijk ook op je iPhone, Android-toestel of Windows Phone kunnen bekijken. Hieronder leggen we uit wat je daarvoor nodig hebt.

Let op! Hier vind je uitsluitend informatie over Ziggo Mobiel. Vanaf nu bundelen we onze krachten met Vodafone. Een nieuw mobiel abonnement bestel je via Vodafone. Heb je nu Ziggo Mobiel? Dan verandert er niets. En maak je geen zorgen: we helpen je ook in de toekomst via deze pagina’s.

E-mail stap voor stap instellen

Direct aan de slag met het instellen van e-mail? Dat doe je met onze handige toestelhulp. Je selecteert jouw toestel en krijgt direct de specifieke stappen te zien voor het instellen van e-mail op je telefoon.

Serverinstellingen voor gevorderden

Ben je een kenner die het instellen van e-mail op je smartphone wel kan dromen, en daarom alleen op zoek naar de juiste serverinstellingen? We hebben ze voor je op een rijtje gezet:

Inkomende serverinstellingen
 
 
Uitgaande serverinstellingen
 
 

Veelgestelde vragen

Betaal ik extra voor e-mail op mijn smartphone?

Nee, e-mail zelf kost je niets extra. Let er wel op dat e-mail op je telefoon data kan verbruiken uit je mobiele databundel, als je buiten bereik van wifi bent. Dat is voor een gemiddelde e-mail slechts een paar KB, maar als er bijlages bij een e-mail zitten kan dat oplopen tot een paar MB. Houd je mobiele dataverbruik dus regelmatig in de gaten. Dan kom je nooit voor verrassingen te staan en kun je zorgeloos gebruikmaken van e-mail op je smartphone.

Ik heb een eigen domeinnaam, werkt dat ook?

Heb je een eigen e-maildomein naam die je wilt instellen op je telefoon? Geen probleem, gebruik dan de inkomende serverinstellingen die je van je domeinhoster hebt gekregen en de uitgaande serverinstellingen van Ziggo.

Ik kan geen e-mail versturen met mijn telefoon, hoe kan dat?

Als je geen e-mail kunt versturen, dan kan dat de volgende redenen hebben:

  1. Je probeert een e-mail te sturen zonder onderwerp, of met alleen een onderwerp en geen berichtinhoud. Dat kan door je telefoon worden tegengehouden. Verwijder deze e-mail en zorg ervoor dat je e-mail altijd is voorzien van een onderwerp en van tekst in de e-mail zelf.
  2. Je gebruikt de verkeerde uitgaande serverinstellingen. Op je telefoon kun je alleen de SSL-serverinstellingen over poort 587 gebruiken. Klinkt dat iets te technisch? Stel dan je e-mail eenvoudig opnieuw in met onze toestelhulp.
 
 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo