Ziggo Mobiel app

Heb je de Ziggo Mobiel app al ontdekt? Met deze gratis app houd je het verbruik van je mobiele abonnement in de gaten en daarmee de kosten onder controle. Handig dus!

Dit kun je allemaal met de Ziggo Mobiel app

  • inzien wat je verbruikt hebt binnen en buiten je bundel
  • aanpassen hoeveel minuten je buiten je bundel kunt bellen
  • het aantal MB's instellen dat je maximaal kunt verbruiken in het buitenland

Zo installeer je de Ziggo Mobiel app

  1. Download en installeer de app vanuit de Apple Appstore of de Google Playstore.
  2. Start de app en vul eenmalig je Mijn Ziggo inloggegevens in.
  3. Druk op inloggen.

Je kunt nu direct aan de slag en de app onthoudt je inloggegevens.

De Ziggo Mobiel app is beschikbaar voor

  • iPhones met minimaal iOS versie 7
  • Android smartphones met minimaal Android versie 4.2

Gebruik je Windows Phone? Er zijn nog geen plannen voor het maken een Windows Phone app. Gelukkig bekijk je je verbruik gewoon via Mijn Ziggo

Inloggen niet gelukt?

We helpen je om in te loggen met een eenvoudig stappenplan.

Nog meer Mobiel instellen?

Zit de optie die je wilt aanpassen niet in de app? Je vindt hem in Mijn Ziggo. Hier kun je bijvoorbeeld:

  • gespreksdetails en sms'jes inzien
  • gesprekken blokkeren
  • sms-notificaties instellen bij 50% en 100% van je bundel

Veelgestelde vragen

Kost de Ziggo Mobiel app geld?

Nee hoor, de app is gratis te downloaden. Voor iPhone vanuit de App Store en voor een Android smartphone vanuit de Google Play Store.

Wat betekent het bedrag dat ik in de app zie?

Dat is het bedrag dat buiten de bundel valt. Je ziet dat bedrag omdat de bundel al op is, of omdat je bijvoorbeeld premiumdiensten of data in het buitenland hebt gebruikt.

Mijn mobiele abonnement is net ingegaan en de app geeft aan dat ik al MB/min/sms heb verbruikt. Dit klopt toch niet?

Een bundel loopt altijd van de eerste tot de laatste dag van de maand. Gaat het abonnement halverwege de maand in, dan wordt het restant van de huidige maand weergegeven. Dat deel wordt ook in rekening gebracht.

Kan ik het verbruik in het buitenland apart terugvinden in de app?

Nee, dat kan helaas niet. Je ziet wel de totale kosten die buiten de bundel vallen. Die zijn niet opgesplitst naar binnen Nederland en buitenland. Als je inlogt op Mijn Ziggo kun je de details van deze kosten zien. 

Welke limieten heb ik?

Je kunt een aantal limieten instellen:

  • Limiet buiten bundel per simkaart
    Deze limiet betekent dat je een maximaal bedrag kunt instellen voor het verbruik buiten je bundel. Deze limiet geldt per simkaart. Zodra de limiet is bereikt, kun je niet meer bellen, sms’en of mobiel internetten. Wel kun je via de app en via Mijn Ziggo deze limiet aanpassen. 
  • Limiet data roaming per abonnement
    Met deze limiet kun je de kosten van dataverbruik in het buitenland in de hand houden. Zodra deze limiet is bereikt, kun je niet meer mobiel internetten in het buitenland. Wel kun je via de app, via Mijn Ziggo of via een sms de limiet aanpassen, waardoor je weer mobiel kunt internetten. Zodra je deze limiet hebt bereikt, ontvang je een sms. Als je meerdere simkaarten onder één abonnement hebt, geldt de limiet voor alle simkaarten samen. Bijvoorbeeld bij een Ziggo Mobiel Familie abonnement met twee of meer simkaarten.
  • Standaard limiet ingesteld
    We hebben standaard  een limiet ingesteld van € 250 per abonnement. Deze limiet kun je niet zelf aanpassen en is bedoeld om je te beschermen tegen heel hoge rekeningen. Lees hier alles over deze limiet.

Hoe actueel zijn de verbruiksgegevens in de app?

De kosten die binnen je bundel vallen worden binnen 15 minuten getoond. Maak je kosten die buiten je bundel vallen? Deze verbruikskosten zie je binnen maximaal binnen 1 uur in de app.

Heel soms is er een storing. Dan kan het iets langer duren voordat de kosten bijgewerkt en zichtbaar zijn in de Ziggo Mobiel app. 

 
 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact op met onze Klantenservice.

Klantenservice