• Denk je net lekker te gaan zitten voor je favoriete serie. Is het beeld verkleurd. We willen natuurlijk graag dat je op een normale manier televisie kan kijken. We lopen de meest voorkomende oorzaken met je door.

    Apparatuur opnieuw starten

    Oke. Laten we simpel beginnen. Je hoeft in deze stap niks in te stellen. Alleen de tv en mediabox in de goede volgorde uit- en weer aan te zetten.

    a.

    Zet eerst je tv uit met de afstandsbediening. Zet daarna de mediabox uit met de afstandsbediening. 

    b.

    Zet nu eerst je televisie weer aan met de afstandsbediening.

    c.

    Zet nu de mediabox weer aan met de afstandsbediening. 

    Is het beeld nog steeds verkleurd?

  • Kleurinstellingen aanpassen

    Verkleurd beeld wordt vaak veroorzaakt door een automatische kleurinstelling die niet altijd goed werkt. Dit pas je zo aan: 

    a.

    Druk op de Menu-knop van de afstandsbediening van de Mediabox XL.

    b.

    Ga opzij naar het Tandwieltje (Opties).

    c.

    Selecteer Uitgebreide instellingen en druk op OK.

    d.

    Selecteer Beeldinstellingen en druk op OK.

    e.

    Selecteer HDMI videosignaal en druk op OK.

    f.

    Selecteer RGB en druk op OK.

    g.

    Druk nogmaals op OK om te bevestigen.

    Is het beeld nog steeds verkleurd?

  • HDMI-kabel vervangen

    a.

    Maak de HDMI-kabel van de Mediabox XL los.

    b.

    Vervang de HDMI-kabel tussen de mediabox en de televisie. Onthoud in welke ingang van de televisie je de kabel hebt aangesloten. 

    c.

    Heb je niet direct beeld? Selecteer dan met de afstandsbediening van de televisie de juiste ingang.

    Bijvoorbeeld: Heb je de HDMI-kabel aangesloten op aansluiting 2 van je televisie? Selecteer dan de ingang ‘HDMI 2’. 

    Is het beeld nog steeds verkleurd?

  • Het probleem is opgelost

    We zijn blij dat we je hebben kunnen helpen.
    Vind je het ook leuk om mensen te helpen? Deel dan je kennis met andere Ziggo klanten via de Ziggo Community.

    Heb je nog een andere vraag? Vind het antwoord via onze Klantenservice.

  • Software van de televisie updaten

    Alle beeldinstellingen staan goed en de HDMI-kabel veroorzaakt het probleem ook niet. Of je hebt geen andere HDMI-kabel kunnen testen. Eigenlijk is er dan nog maar 1 mogelijkheid over: de televisie heeft een software-update nodig.

    Je kunt op verschillende manieren een software-update doen. Dit is afhankelijk van je televisie. Op de meeste moderne televisies die op internet zijn aangesloten kun je eenvoudig via het menu een software-update doen. Is je televisie wat ouder, bijvoorbeeld van vóór 2010? Dan is het vaak nodig om via een usb-stick de software te updaten. 

    Raadpleeg de handleiding van je televisie om te zien hoe je precies een software-update kan uitvoeren. Heb je de handleiding niet meer? Kijk dan op de website van je televisiefabrikant en zoek daar naar de exacte handleiding. Vaak moet je het model of typenummer van je televisie opgeven om de juiste handleiding te vinden. Het model of typenummer van je televisie vindt je op een sticker aan de achterkant van je televisie.

  • Laten we het samen verder oplossen

    Je hebt alle stappen goed doorlopen. Helaas is het probleem nog niet verholpen. 
    Neem contact op met onze Klantenservice. Dan kijken we samen naar een oplossing.

  • HDMI-kabel controleren

    De kabel die het beeld en geluid van de mediabox doorgeeft naar je televisie is de HDMI-kabel.

    a.

    Controleer als eerste of de HDMI-kabel goed aangesloten is. Druk de kabels goed aan in de mediabox maar ook in de televisie.

    b.

    Geen verandering? Dan is de kans groot dat het probleem door de HDMI-kabel wordt veroorzaakt.

    Om dit te testen kun je bijvoorbeeld de HDMI-kabel gebruiken van een ander apparaat zoals een dvd-speler of een spelcomputer.

    Heb je een andere HDMI-kabel bij de hand?