Foutcode 9020

Je wilt persoonlijke media afspelen op de Ziggo Mediabox XL, maar je mediabox kan geen verbinding maken met je thuis- of bedrijfsnetwerk. Hierdoor geeft de Mediabox XL de foutmelding 9020. Op deze pagina lees je hoe je dit oplost.

Wat betekent foutcode 9020?

Je Mediabox XL kan persoonlijke media zoals films en muziek die op je pc staan ook afspelen. Dit heet media streamen. Je Mediabox XL maakt hiervoor gebruik van de mediaserver-software op je computer. Bijvoorbeeld Twonky Mediaserver. Foutcode 9020 zie je als de Mediabox XL geen verbinding meer kan maken met je thuisnetwerk.

Zo los je foutcode 9020 op

1. Is er nog verbinding met je netwerk?

Gebruik je een los wifi-modem voor internet? Dan heeft je Mediabox XL verbinding nodig met het wifi-modem voor het afspelen van persoonlijke media. Deze verbinding kan verbroken zijn als er iets in je thuis- of bedrijfsnetwerk is veranderd of als je een nieuw modem hebt geïnstalleerd. 

  1. Druk op de Menuknop van de afstandsbediening van de mediabox.
  2. Selecteer Opties.
  3. Selecteer Mijn Thuisnetwerk en druk op OK.
  4. Selecteer Instellen Thuisnetwerk en druk op OK.
  5. Selecteer Op het modem en druk op OK.
  6. Kies hoe je de mediabox wilt verbinden met je wifi-modem en volg de instructies in beeld. 

We adviseren je om altijd via een netwerkkabel te verbinden. Dit zorgt voor een stabiele verbinding met je thuisnetwerk.

2. Is je mediaserver software up-to-date?

Met mediaserver-software kun je foto's en filmpjes streamen naar je Ziggo Mediabox. Als deze software op je computer niet up-to-date is kan dit ook het probleem veroorzaken. Controleer op de website van de softwarefabrikant of je over de laatste versie beschikt.

3. Alles geprobeerd, maar blijft de foutcode in beeld?

Heb je nu nog steeds die hardnekkige foutmelding in beeld? Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wil je ons even bellen? Dan zoeken we samen naar de oplossing.

Tijdelijke oplossing

Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.

Antwoord niet gevonden?

Stel je vraag op de Ziggo Community.

Naar de Ziggo Community

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo