Foutcode 8182

Je wilt met Ziggo On Demand iets kijken of je bent door de catalogus aan het bladeren en je ziet foutcode 8182. Geen paniek, we leggen je uit hoe dit komt en hoe je het oplost.

Wat betekent foutcode 8182?

De verbinding tussen je Mediabox XL en onze On Demand catalogus is verbroken. Hierdoor kun je even niks On Demand afspelen of bladeren door ons aanbod. De Mediabox XL laat de foutcode 8182 zien.

1. Is er een storing bij Ziggo?

Controleer hieronder of er een storing bekend is bij je in de buurt.

  1. Vul een geldige postcode in, bijv: 1234AB
  2. Vul een geldige huisnummer in, zonder toevoeging
Toevoeging selecteren Geen toevoeging
Vul een geldige postcode in, bijv: 1234AB
Vul een geldige huisnummer in, zonder toevoeging
De combinatie van je postcode en huisnummer kennen we niet. Heb je misschien een typfout gemaakt?

Status

Bekend sinds

Wanneer is het opgelost?

Opgelost sinds

We hebben geen werkzaamheden gepland op dit adres We hebben geen storingen gevonden op dit adres

Werkzaamheden (0)

Storingen (0)

Werkzaamheden (0)

Storingen (0)

Ontvang een bericht wanneer de storing is opgelost

SMS naar 06-nummer:
Vul een nummer of e-mailadres in.
Er is iets fout gegaan. Heb je misschien een typfout gemaakt?
We hebben je aanmelding binnen. Je krijgt een bericht wanneer de storing is opgelost.

2. Herstart de Mediabox XL

Herstart de Mediabox XL door de aan-uitknop op de achterkant voor tien seconden uit en weer aan te zetten. 

3. Fabrieksinstellingen herstellen

Heeft het herstarten van de Mediabox XL het probleem niet opgelost? Zet dan de mediabox terug naar de fabrieksinstellingen. Geen zorgen, hierbij raak je geen opnames kwijt. We leggen je in het stappenplan hieronder uit hoe je de Ziggo Mediabox XL opnieuw kan instellen.

Ziggo Mediabox XL opnieuw instellen

Kijk voor je deze stap uitvoert eerst op de voorkant van je Mediabox XL. Zie je het woord offline in rode tekst staan? Sla deze stap over en neem contact met ons op. Onze Klantenservice helpt je verder.

a.

We gaan je Mediabox XL opnieuw instellen. Zorg dat de tv en de Mediabox XL aanstaan en druk op de Menu-knop van de afstandsbediening.

b.

Ga opzij naar het Tandwieltje (Opties).

c.

Ga naar Uitgebreide instellingen en druk op OK.

d.

Ga naar Mediabox XL en druk op OK.

e.

Ga naar Fabrieksinstellingen en druk op OK.

f.

Vul je pincode in en druk op OK. De standaardpincode is 0000.

g.

Kies voor Bevestigen en druk op OK.

h.

Selecteer Ja en druk op OK om aanwezige opnamen te bewaren.

i.

Kies voor Huidige instellingen en druk op OK.

j.

Selecteer Ja en druk op OK om de Mediabox XL terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dit kan enkele minuten duren.

k.

Kies Nederlands en druk op OK.

l.

De Mediabox XL leert je kijkgedrag kennen om zo tv-programma's, films of apps aan te bevelen die je waarschijnlijk leuk vindt.

Kies voor Accepteren en druk op OK om dit te accepteren.

Kies voor Nee, bedankt en druk op OK om deze functie niet te gebruiken.

m.

In dit scherm maak je een keuze voor de energiestand van je ontvanger. Wanneer je ervoor kiest om je mediabox in te stellen op de energiebesparende ECO-stand dan kun je niet meer gebruikmaken van internet, wifi, bellen en opnames instellen als je geen tv kijkt. 

We adviseren je te kiezen voor de optie: Ja (aanbevolen). Bevestig dit met de OK-knop.

Heb je nu weer beeld?

De nieuwste vragen over Horizon TV

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over foutcode 8182 of deel je gouden tip om het probleem op te lossen in de Ziggo Community.

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over foutcode 8182 of deel je gouden tip om het probleem op te lossen in de Ziggo Community.

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over foutcode 8182 of deel je gouden tip om het probleem op te lossen in de Ziggo Community.

De nieuwste vragen over Horizon TV

 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo