Foutcode 8099

Je probeert op je Extra Mediabox XL met On Demand, Movies & Series of Ziggo Replay een film of serie te kijken. Helaas lukt het niet en zie je foutcode 8099. Hier leggen we je uit hoe je dat oplost.

Wat betekent foutcode 8099?

De Extra Mediabox XL speelt de film of serie die je hebt gekozen niet af. Dat komt doordat de verbinding tussen je Extra Mediabox XL en de Mediabox XLverbroken is. Het kan ook zijn dat je de film of serie langer dan 48 uur geleden voor het eerst hebt gestart of besteld.

Zo los je foutcode 8099 op

1. Start de film of serie opnieuw

Probeer de film of serie eerst opnieuw te starten vanuit onze On Demand catalogus. Dat doet je zo:

  • Druk een paar keer op de Back-knop totdat de foutcode is verdwenen en je uit het menu bent.
  • Druk op de On Demand-knop van je afstandsbediening en zoek de film of serie opnieuw op in onze On Demand catalogus.
  • Start de film of serie nogmaals. Zo wordt deze opnieuw gekoppeld aan je mediabox.

2. Herstart je Mediaboxen

Zie je hierna nog steeds de foutcode? Herstart dan de Mediabox XL met de aan-uitknop op de achterkant van de mediabox. Zet het apparaat minimaal tien seconden uit en daarna weer aan.

Wacht tot je weer beeld hebt op je tv bij de grotere mediabox. Loop daarna terug naar je Extra Mediabox XL en herstart deze met de aan-uitknop.

3a. Verbonden met een netwerkkabel?

Is je Extra Mediabox XL met een netwerkkabel verbonden aan de Mediabox XL? Dan wordt de verbinding binnen een minuut automatisch hersteld of binnen twee minuten als je de bovenstaande twee oplossingen hebt gevolgd. Controleer in de tussentijd of de kabel er aan beide kanten nog goed in zit. 

3b. Verbonden met een coaxkabel of draadloos?

Is de Extra Mediabox XL met een coaxkabel of draadloos verbonden met de Mediabox XL en hebben bovenstaande oplossingen niet geholpen? Koppel de mediaboxen dan nogmaals door de apparaten opnieuw in te stellen. Het is belangrijk dat je dat in deze volgorde doet:

  1. Reset de Mediabox XL door het apparaat opnieuw in te stellen.
  2. Koppel de Extra Mediabox XL nogmaals door het apparaat opnieuw in te stellen.

De nieuwste vragen over Horizon TV

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over foutcode 8099 of deel je gouden tip om het probleem op te lossen in de Ziggo Community.

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over foutcode 8099 of deel je gouden tip om het probleem op te lossen in de Ziggo Community.

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over foutcode 8099 of deel je gouden tip om het probleem op te lossen in de Ziggo Community.

De nieuwste vragen over Horizon TV

 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo