Foutcode 8099

Je probeert op je Extra Mediabox XL met On Demand, Movies & Series of Ziggo Replay een film of serie te kijken. Helaas lukt het niet en zie je foutcode 8099. Hier leggen we je uit hoe je dat oplost.

Wat betekent de foutcode 8099?

De Extra Mediabox XL speelt de film of serie die je hebt gekozen niet af. Dat komt doordat de verbinding tussen je Extra Mediabox XL en de Mediabox XL verbroken is. Het kan ook zijn dat je de film of serie langer dan 48 uur geleden voor het eerst hebt gestart of besteld.

Zo los je foutcode 8099 op

1. Start de film of serie opnieuw

Probeer de film of serie eerst opnieuw te starten vanuit onze On Demand catalogus. Dat doet je zo:

  • Druk een paar keer op de Back-knop totdat de foutcode is verdwenen en je uit het menu bent.
  • Druk op de On Demand-knop van je afstandsbediening en zoek de film of serie opnieuw op in onze On Demand catalogus.
  • Start de film of serie nogmaals. Zo wordt deze opnieuw gekoppeld aan je mediabox.

2. Herstart je Mediaboxen

Zie je hierna nog steeds de foutcode? Herstart dan de Mediabox XL met de aan-uitknop op de achterkant van de mediabox. Zet het apparaat minimaal tien seconden uit en daarna weer aan.

Wacht tot je weer beeld hebt op je tv bij de grotere mediabox. Loop daarna terug naar je Extra Mediabox XL en herstart deze met de aan-uitknop.

3a. Verbonden met een netwerkkabel?

Is je Extra Mediabox XL met een netwerkkabel verbonden aan de Mediabox XL? Dan wordt de verbinding binnen een minuut automatisch hersteld als je de bovenstaande twee oplossingen hebt gevolgd. Controleer in de tussentijd of de kabel er aan beide kanten nog goed in zit. 

3b. Verbonden met een coaxkabel of draadloos?

Is de Extra Mediabox XL met een coaxkabel of draadloos verbonden met de Mediabox XL en hebben bovenstaande oplossingen niet geholpen? Koppel dan de mediaboxen door de apparaten opnieuw in te stellen. Het is belangrijk dat je dat in deze volgorde doet:

  1. Reset de Mediabox XL door het apparaat opnieuw in te stellen.
  2. Koppel de Extra Mediabox XL door het apparaat opnieuw in te stellen.

4. Alles geprobeerd, maar blijft de foutcode in beeld?

Heb je nu nog steeds die hardnekkige foutmelding in beeld? Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wil je ons even bellen? Dan zoeken we samen naar de oplossing.

Tijdelijke oplossing

Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.

Antwoord niet gevonden?

Stel je vraag op de Ziggo Community.

Naar de Ziggo Community

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo