Foutcode 8040

Wil je een film of serie Ziggo On Demand bestellen of een programma terugkijken via Ziggo Replay en zie je foutcode 8040 in beeld? Lees hier wat dit betekent en wat je er aan kunt doen.

Wat betekent foutcode 8040?

Foutcode 8040 betekent dat de Mediabox XL geen verbinding kan maken met de interactieve diensten van Ziggo. Dit kan 2 redenen hebben:

  1. Er is een storing in ons netwerk.
  2. Je hebt een verouderde hoofdaansluiting die aan vervanging toe is.

Je komt er eenvoudig achter welke van deze 2 redenen de foutcode 8040 bij je thuis veroorzaakt. Zap hiervoor naar kanaal 750.

  • Zie je nu foutcode 2020 of 2010? Dan is je hoofdaansluiting verouderd. Bel ons voor een afspraak met een monteur. Wij vervangen dan kosteloos je hoofdaansluiting.
  • Zie je een oranje scherm met het Ziggo logo? Dan is je hoofdaansluiting in orde. De foutcode 8040 wordt dan veroorzaakt door een storing in ons netwerk. Wacht even af en probeer het later opnieuw.
  • Kun je helemaal niet naar dit kanaal zappen? Het klinkt misschien gek, maar ook dan is je hoofdaansluiting in orde. De foutcode 8040 wordt veroorzaakt door een storing in ons netwerk. Wacht even af en probeer het later opnieuw.
 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo