Foutcode 8040

Wil je een film of serie via Ziggo On Demand bestellen of een programma terugkijken via Ziggo Replay en zie je foutcode 8040 in beeld? Lees hier wat dit betekent en wat je er aan kunt doen.

Wat betekent foutcode 8040?

Foutcode 8040 betekent dat de Mediabox XL geen verbinding kan maken met de interactieve diensten van Ziggo. Dit kan 3 redenen hebben:

  1. Er is een storing in ons netwerk.
  2. Er is een signaalprobleem.
  3. Je hebt een verouderde hoofdaansluiting die aan vervanging toe is.

Zo los je foutcode 8040 op

Je komt er eenvoudig achter welke van deze redenen de foutcode 8040 bij je thuis veroorzaakt. Zap hiervoor naar kanaal 750

Wat zie je op kanaal 750?

Zie je foutcode 2020 of 2010?

Sluit je Mediabox XL rechtstreeks op de hoofdaansluiting aan. Door rechtstreeks aan te sluiten weet je of de storing van buiten komt of ergens in huis wordt veroorzaakt.

Controleer de aansluiting

Zie je een oranje scherm in beeld?

Dan zijn je signaal en hoofdaansluiting in orde. De foutcode 8040 wordt dan veroorzaakt door een storing in ons netwerk. Wacht even af en probeer het later opnieuw.

Bekijk de actuele storingen

Kanaal 750 bestaat niet

Kun je niet naar dit kanaal zappen? Dan zijn je signaal en hoofdaansluiting in orde. Het komt door een storing in ons netwerk. Wacht even af en probeer het later opnieuw.

Bekijk de actuele storingen

Tijdelijke oplossing

Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.

Antwoord niet gevonden?

Stel je vraag op de Ziggo Community.

Naar de Ziggo Community

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo