Foutcode 8030

Hieronder leggen we je in het kort uit wat deze foutmelding precies betekent.

Wat betekent 8030?

Interactief tv-kijken is superhandig. Je bestelt een film of serie wanneer het je uitkomt en je kunt hem pauzeren of later verder kijken. Als er teveel mensen tegelijk een film of serie On Demand proberen af te spelen, kan vertraging ontstaan, vergelijkbaar met een file op de snelweg. Foutcode 8030 is dus eigenlijk een filemelding.

Zo los je foutcode 8030 op

1. Wacht even... en probeer het opnieuw

We begrijpen dat het erg vervelend is dat je een foutcode te zien krijgt in plaats van die leuke serie of die spannende film. Gelukkig los je het eenvoudig op door even 10 seconden te wachten en de film of serie opnieuw te starten. Omdat we natuurlijk willen voorkomen dat je in de toekomst weer deze foutcode te zien krijgt, zijn we druk bezig met het uitbreiden van ons netwerk. Hiermee proberen we toekomstige files te voorkomen.

2. Blijft de foutcode hardnekkig in beeld?

Lukt het helemaal niet om een On Demand film of serie te bestellen? Herstart dan eerst de Mediabox XL met de aan-/uitknop links achterop het apparaat. Zet de mediabox altijd minimaal 10 seconden uit voor je hem weer aanzet. Lost dit het probleem niet op? Controleer of er een storing bekend is bij je in de buurt. Dat kan namelijk ook de oorzaak zijn. 

De nieuwste vragen over Horizon TV

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over de foutcode 8030 of deel je gouden tip om het probleem op te lossen op de Ziggo Community.

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over de foutcode 8030 of deel je gouden tip om het probleem op te lossen op de Ziggo Community.

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over de foutcode 8030 of deel je gouden tip om het probleem op te lossen op de Ziggo Community.

De nieuwste vragen over Horizon TV

 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo