Foutcode 8030

Hieronder leggen we je in het kort uit wat deze foutmelding precies betekent.

Wat betekent foutcode 8030?

Interactief tv-kijken is superhandig. Je bestelt een film of serie wanneer het je uitkomt en je kunt hem pauzeren of later verder kijken. Als er teveel mensen tegelijk een film of serie On Demand proberen af te spelen, kan vertraging ontstaan, vergelijkbaar met een file op de snelweg. Foutcode 8030 is dus eigenlijk een filemelding.

Zo los je foutcode 8030 op

1. Wacht even... en probeer het opnieuw

We begrijpen dat het erg vervelend is dat je een foutcode te zien krijgt in plaats van die leuke serie of die spannende film. Gelukkig los je het eenvoudig op door even 10 seconden te wachten en de film of serie opnieuw te starten. Omdat we natuurlijk willen voorkomen dat je in de toekomst weer deze foutcode te zien krijgt, zijn we druk bezig met het uitbreiden van ons netwerk. Hiermee proberen we toekomstige files te voorkomen.

2. Herstart je Mediabox XL

Lukt het helemaal niet om een On Demand film of serie te bestellen? Herstart dan eerst de Mediabox XL met de aan-/uitknop links achterop het apparaat. Zet de mediabox altijd minimaal 10 seconden uit voor je hem weer aanzet.

3. Is er een storing bij Ziggo?

Vul hier je postcode en huisnummer in.

Is er een storing bekend? Wacht dan even af totdat de storing is verholpen. Herstart daarna de Mediabox XL door tien seconden de stroom eraf te halen.

4. Alles geprobeerd, maar de foutcode blijft?

Is die hardnekkige foutcode nog niet weg? Schakelen we gewoon nog een tandje bij. Wil je ons even bellen? Dan zoeken we samen verder naar de oplossing.

Tijdelijke oplossing

Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.

Antwoord niet gevonden?

Stel je vraag op de Ziggo Community.

Naar de Ziggo Community

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo