Foutcode 8015

Je probeert een film of serie via Ziggo On Demand of Movies & Series te bestellen of je wilt een programma terugkijken via Ziggo Replay en je krijgt foutcode 8015. Hier zie je hoe je het oplost

Wat betekent foutcode 8015?

Je ziet foutcode 8015 zodra de verbinding met ons interactieve netwerk even wegvalt. Hierdoor valt Ziggo On Demand, Movies & Series of Ziggo Replay even uit of kun je niet door het menu navigeren.

Zo los je foutcode 8015 op

1. Is er een storing bij Ziggo?

Vul hier je postcode en huisnummer in.

Is er een storing bekend? Wacht dan even af totdat de storing is verholpen. Herstart daarna de Mediabox XL door tien seconden de stroom eraf te halen.

2. Even het menu uit en in

Door even het menu van de Mediabox XL te sluiten en weer opnieuw te starten maak je opnieuw verbinding met On Demand, Movies & Series of Replay. Dat doe je door een paar keer op de Terug-knop te drukken tot je het menu uit bent. Probeer hierna opnieuw On Demand, Movies & Series of Replay te starten.

3. Stekker eruit, stekker erin

Herstart de mediabox. Dat doe je zo: 

  1. Haal de stekker uit het stopcontact.
  2. Wacht tien seconden.
  3. Steek de stekker terug in het stopcontact.

Probeer hierna opnieuw je programma te starten. 

4. Slechte kabel of splitter

Je verwacht het misschien niet, maar slechte bekabeling zorgt ook vaak voor dit verbindingsprobleem. Een voor het oog goede kabel kan ineens problemen geven. Dit sluit je uit door de huidige kabel met een andere te vervangen. Start hierna On Demand, Movies & Series of Replay opnieuw.

Het kan ook zijn dat een splitter de boosdoener is. Dit check je door de splitter weg te halen en de mediabox direct op de wandcontactdoos aan te sluiten. Start hierna je programma opnieuw.

5. Alles geprobeerd, maar de foutcode blijft?

Is die hardnekkige foutcode nog niet weg? Schakelen we gewoon nog een tandje bij. Wil je ons even bellen? Dan zoeken we samen verder naar de oplossing.

Tijdelijke oplossing

Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.

Antwoord niet gevonden?

Stel je vraag op de Ziggo Community.

Naar de Ziggo Community

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo