Foutcode 8010

Ziggo On Demand via de Mediabox XL is even niet beschikbaar. Hierdoor krijg je foutcode 8010 te zien. Probeer het later nogmaals of lees hier hoe je het direct kunt oplossen.

Wat betekent foutcode 8010?

Je ziet de foutcode 8010 als On Demand even niet beschikbaar is. Dit kan gebeuren als je het On Demand-menu probeert te starten via het menu of als je een film of serie wilt afspelen. De oorzaak kan in het netwerk van Ziggo zitten of in de verbinding van je Mediabox XL met ons netwerk.

Zo los je foutcode 8010 op

Controleer altijd eerst of er een netwerkstoring bekend is bij je in de buurt. Als dit het geval is kan dit de foutcode 8010 veroorzaken. Als er geen storing in het netwerk van Ziggo is, dan zit de oorzaak vaak ergens in huis. We nemen dit stap voor stap met je door:

1. Is er een storing bij Ziggo?

Controleer of er een storing bekend is bij je in de buurt. Is er eentje bekend? Wacht dan even tot de storing is verholpen. Herstart hierna de Mediabox XL door 10 seconden de stroom eraf te halen.

2. Is de Mediabox XL nog online?

Controleer het display van de Horizon Mediabox. Staat hier OFFLINE in het rood? Dan heeft de Mediabox XL geen verbinding met het netwerk van Ziggo. Herstart het apparaat in dit geval door de aan-/uitknop op de achterkant voor 10 seconden uit en weer aan te zetten. Blijft het OFFLINE-lampje branden? Bel ons. Dan zorgen we er samen voor dat de Mediabox XL weer online komt.

3. Wacht even... en probeer het opnieuw

Brandt er geen OFFLINE-lampje op de Mediabox XL? Dan kan het een tijdelijke onderbreking zijn. Wacht 10 seconden en probeer het On Demand-menu opnieuw te openen.

4. Alles gedaan, maar toch de foutcode?

Heb je alles geprobeerd, maar wil de foutcode niet verdwijnen? Dan is het tijd voor de hulptroepen. Wil je ons even bellen? Dan zoeken we het samen verder uit.

De nieuwste vragen over Mediabox XL

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over de foutcode 8010 of deel je gouden tip om het probleem op te lossen op de Ziggo Community.

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over de foutcode 8010 of deel je gouden tip om het probleem op te lossen op de Ziggo Community.

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over de foutcode 8010 of deel je gouden tip om het probleem op te lossen op de Ziggo Community.

De nieuwste vragen over Mediabox XL

 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo