Foutcode 8010

Ziggo On Demand via de Mediabox XL is even niet beschikbaar. Hierdoor krijg je foutcode 8010 te zien. Probeer het later nogmaals of lees hier hoe je het direct kunt oplossen.

Wat betekent foutcode 8010?

Je ziet de foutcode 8010 als On Demand even niet beschikbaar is. Dit kan gebeuren als je het On Demand-menu probeert te starten via het menu of als je een film of serie wilt afspelen. De oorzaak kan in het netwerk van Ziggo zitten of in de verbinding van je Mediabox XL met ons netwerk.

Zo los je foutcode 8010 op

Controleer altijd eerst of er een netwerkstoring bekend is bij je in de buurt. Als dit het geval is kan dit de foutcode 8010 veroorzaken. Als er geen storing in het netwerk van Ziggo is, dan zit de oorzaak vaak ergens in huis. We nemen dit stap voor stap met je door:

1. Is er een storing bij Ziggo?

Vul hier je postcode en huisnummer in.

Is er een storing bekend? Wacht dan even totdat de storing is verholpen. Herstart hierna de Mediabox XL door tien seconden de stroom eraf te halen. En kijk of het dan wel lukt.

2. Is de Mediabox XL nog online?

Controleer het display van de Mediabox XL. Staat hier OFFLINE in het rood? Dan heeft de Mediabox XL geen verbinding met het netwerk van Ziggo. Herstart het apparaat in dit geval door de aan-/uitknop op de achterkant voor 10 seconden uit en weer aan te zetten. Blijft het OFFLINE-lampje branden? Bel ons. Dan zorgen we er samen voor dat de Mediabox XL weer online komt.

Ziggo mediabox offline lampje

3. Wacht even... en probeer het opnieuw

Brandt er geen OFFLINE-lampje op de Mediabox XL? Dan kan het een tijdelijke onderbreking zijn. Wacht 10 seconden en probeer het [[ON-DEMAND]]-menu opnieuw te openen.

4. Alles geprobeerd, maar de foutcode blijft?

Is die hardnekkige foutcode nog niet weg? Schakelen we gewoon nog een tandje bij. Wil je ons even bellen? Dan zoeken we samen verder naar de oplossing.

Tijdelijke oplossing

Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.

Antwoord niet gevonden?

Stel je vraag op de Ziggo Community.

Naar de Ziggo Community

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo