Foutcode 7020

Hieronder leggen we je in het kort uit wat deze foutcode precies betekent.

Wat betekent de foutcode 7020?

Je probeert een app op de Ziggo Mediabox XL te starten. Tijdens het opstarten van de app probeert de mediabox verbinding te maken met ons netwerk, maar dat mislukt. Hierdoor krijg je foutcode 7020 op je scherm.

Zo los je foutcode 7020 op

1. Probeer het opnieuw

In de meeste gevallen is het voldoende om het gewoon nog een keer te proberen. We raden je aan het menu van de Mediabox XL weg te drukken met Back. Ga daarna opnieuw naar het menu en start de app.

2. Controleer of de Mediabox XL online is

Je Mediabox XL heeft een verbinding nodig met het Ziggo netwerk. Als dit niet zo is, dan kun je de apps op de Mediabox XL niet gebruiken. Kijk op de voorkant van de mediabox. Staat daar in het rood offline? Dan heeft de mediabox geen verbinding met ons netwerk. Los dit op door de Mediabox XL opnieuw op te starten met de aan-/uitknop op de achterkant.

Offline lampje Ziggo Mediabox XL

3. Is de coaxkabel nog goed aangesloten?

Check aan de achterzijde van de mediabox of de coaxkabel nog stevig is aangesloten. Druk voor de zekerheid de stekkers van de kabel nog een keer goed aan.

Controleer vervolgens of de andere kant van de kabel ook nog goed vastzit (in het modem of de aansluiting in de muur).

Coax aansluiting Mediabox XL

4. Controleer de aansluitingen en kabels

Heel vaak wordt de storing veroorzaakt door problemen met de bekabeling in huis. Het is daarom nodig om dit uit te sluiten voor we je verder kunnen helpen.

5. Blijft de foutcode in beeld?

Heb je alles geprobeerd, maar blijft de foutmelding hardnekkig in beeld? Dat is balen. We gaan je natuurlijk helpen om het probleem op te lossen. Neem dan contact met ons op. Dan zoeken we samen uit waarom het niet werkt en wat de oplossing is.

Tijdelijke oplossing

Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.

Antwoord niet gevonden?

Stel je vraag op de Ziggo Community.

Naar de Ziggo Community

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo